Yksi lasi viiniä suomen ravintolassa maksaa 10euroa
En yhtään ihmettele jos kukaan ei halua juoda enää ulkona ravintolassa viiniä.
Kommentit (50)
Asun isossa kaupungissa etelä-Saksassa ja "ein Viertel" (2,5 desiä) hyvää viiniä maksaa 5,-- e.
Vierailija kirjoitti:
No mutta siellä ravintolassahan maksetaan palvelusta, ilmapiiristä, tunnelmasta jne.
Minusta paras palvelu, ilmapiiri ja tunnelma on aina ollut kotioloissa oman itseni seurassa. Ja halpa!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa lasi piimää? Se on suosikkijuomani ruoan kanssa. Kun en ole koskaan ravintolassa syömässä käynyt, niin onko sitä valikoimissa?
Mitäpä sinä sillä tiedolla teet , kun et koskaan käy ravintolassa syömässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa lasi piimää? Se on suosikkijuomani ruoan kanssa. Kun en ole koskaan ravintolassa syömässä käynyt, niin onko sitä valikoimissa?
Piti tulla viiniketjuun perseilemään? Oman elämäsi vitsiniekka.
Luulin että keskusteluun saa osallistua absolutistikin. Vaan tämä olikin tarkoitettu juopoille!
Mitä annettavaa absolutistilla on viinikeskusteluun? Ylikäynyt piimä ei vastaa viiniä.
Leikatulla ansiosidonnaisella ei Ravintoloissa käydä.
Olin tossa Pariisissa todella hienossa ravintolassa Louvren vieressä. Viinilasi ja ruuat oli selvästi halvempia kuin perusravintoloissa Hgissä. Riemastuin kuinka oli varaa käydä tuollaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkosta ostettaessa 15€ viinipullosta 6€ jää jaettavaksi tuottajan, maahantuojan ja logistiikan kesken. 9€ valtiolle. Alkoholiveron osuus on valtava.
Ja silti valtio on melkein konkurssissa, jopa näin suurella alkoholiverotuksella :DD
Saksa ei ole paska maa. Suomi on.
No ei ole paska maa. Mutta alkoholivero on korkea.
Tuoppi lonkeroa maksaa 9,80e. Mulla on nyt kulutus laskenut kovasti. Haen kirkkaan pullon Alkosta ja otan kotona jos otan. En ala enää nykyisiä hintoja maksamaan. Saa koko ala mennä nurin mun puolesta. Jos vaikka 5 juo ja käy pizzalla niin se on jo 70 melkein.
Ei taida kympillä edes saada. Olen joskus tilannut "kuivaa valkoviiniä" 24cl ja oli reilusti kalliimpi
Niin. Voi sinne mennä jäävettäkin pelkästään juomaan.