Hoitajien koulutukseen pitää lisätä sivistystä
Kommentit (20)
Kannettu vesi ei kaivossa pysy.
Sama homma insinööreillä, kaikenlaiset myynninedistämiskulttuuririennot ovat hukattua aikaa, 95% insseistä toivoo ettei tarvitsisi pitää turhia esittelykierroksia tehtaallla/dwmohuoneissa.
Pitäisikö hoitajat laittaa kuukaudeksi tai pariksi vanhainkoteihin asumaan että saisivat perspektiiviä. Samaa ruokaa kuin hoidettaville niukasti, kunnon nukahtamislääkkeet kello 16, suihku harvoin, vaipat, lepositeitä, ...
Vierailija kirjoitti:
Sama homma insinööreillä, kaikenlaiset myynninedistämiskulttuuririennot ovat hukattua aikaa, 95% insseistä toivoo ettei tarvitsisi pitää turhia esittelykierroksia tehtaallla/dwmohuoneissa.
En edes tiedä minkä koulutuksen konsultit on saanut. Mutta on niistä hyötyä jos firmoilla on ylimääräistä rahaa eikä tiedä mihin laittaa. No palkkaa konsultti niin saat sinne sievoisen summan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas yksi kehittäjä, joka on pihalla kaikesta. Minä olen sitä mieltä, että kaikkien paperitöiden ja suunnitelmien sun muiden hömpötysten tekeminen pitäisi lopettaa. Ainoastaan kaikki akuutit asiat kirjattaisiin ylös. Se auttaisi jo todella paljon.
Hei, ihan oikeasti.....Olet todella puhalla tästä kirjaamisasiasta. On potilaitten ja hoitajien turva, että kirjaamiset tehdään kunnolla. Jos jotain tapahtuu, niin millä todistat, että asiat on tehty? Jos ei kirjata kunnolla, niinmidtä tiedöt, että mikä on potilaan/asiakkaan tilanne.
Eipä tuo sivistyksen lisäys olisi pahitteeksi kenellekään. Pitäisi jo päiväkodeissa aloittaa kun kotona on sivistys hukassa.
Ei aikuisille enää pysty mitään 'sivistystä' opettamaan. Ehkä tyhmin idea mitä oon koskaan kuullu.
Pitäisikö hoitajat laittaa kuukaudeksi tai pariksi vanhainkoteihin asumaan että saisivat perspektiiviä. Samaa ruokaa kuin hoidettaville niukasti, kunnon nukahtamislääkkeet kello 16, suihku harvoin, vaipat, lepositeitä, ...
Olet kyllä täysin pihalla hoitajien työstä. Kerro nämä asiat päättäjille, jossa kunnat irtisanovat hoitajia ja hoitaja mitoitusta lasketaan. Ei hoitolaitoksissa ole yksi hoitaja per/potilas vahtimassa hoidettavia. Hoitajat tekevät kyllä parhaansa töissään, mutta on toki eräitä yksilöitä, jotka eivät näin tee, mutta niinkuin kaikissa töissä, et voi hoitaa kaikkea yhdellä kertaa ja kaikkia vanhuksia yhtäaikaa? On aika käsittämätön yhtälö, jos osastolla on 2 hoitajaa ja hoidettavia esim. 20 kpl. Niin miten ihmeessä hoidat nämä samaan aikaan ja vahdit kaikkia samaan aikaan? Et nähtävästi ole itse koskaan tehnyt hoitoalan töitä, joten ole aika jäävi sanomaan asiasta.
Että ihan sivistyksen lisääminen hoitajille? Eikö se ole jo tarpeeksi sivistävää, kun vaihtaa vaipat, ruokkii, antaa lääkkeet, vaihtaa lakanat, käyttää suihkussa ja lisäksi jos jää aikaa, niin haluaa myös keskustella ja antaa virikkeitä vanhuksille. Näin ne tyhmät päättäjät mukamas luulee, että sivistys tuo lisää vanhusten hoitoon lisää hoitajia? Tämän uutisen kirjoittajan pitäisi enemmänkin sivistää itseään ja olla niiden hoidettavien luona ja tehdä samaa työtä. Niin voisi sivistää itseään parhaimmalla tavalla.
Mitähän hoitajia tässä nyt tarkoitetaan? On erikseen ne, joilla jo lukio tai muu käytynä ja siihen päälle vähintään AMK, kuten sairaanhoitajat, terveydenhoitajat jne.
Sitten on ne, jotka 16-vuotiaina peruskoulusta menevät amikseen, kuten lähihoitajat.
Viime aikoina sellaistakin on kuulunut, että vanhushoivaan pitäisi saada enemmän vain niitä apukäsiä vaipanvaihtoon ja pyykinpesuun, joilla on vain muutaman kuukauden koulutus, kuten hoiva-avustajia.
Mutta sellaista ammattia kuin hoitaja, ei taida olla olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Päättäjät sinne pitäisi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hoitajia tässä nyt tarkoitetaan? On erikseen ne, joilla jo lukio tai muu käytynä ja siihen päälle vähintään AMK, kuten sairaanhoitajat, terveydenhoitajat jne.
Sitten on ne, jotka 16-vuotiaina peruskoulusta menevät amikseen, kuten lähihoitajat.
Viime aikoina sellaistakin on kuulunut, että vanhushoivaan pitäisi saada enemmän vain niitä apukäsiä vaipanvaihtoon ja pyykinpesuun, joilla on vain muutaman kuukauden koulutus, kuten hoiva-avustajia.
Mutta sellaista ammattia kuin hoitaja, ei taida olla olemassakaan.
Yleensä aina kun puhutaan hoitajista, tarkoitetaan lähihoitajia. Itsekin lähihoitajat sanoavat usein, että ovat hoitajia. Ehkä kannattaisikin se lähihoitaja-nimike muuttaa hoitajaksi, niin ei aiheuttaisi niin paljon sekaannusta, vaan kaikki tietäisi heti, mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas yksi kehittäjä, joka on pihalla kaikesta. Minä olen sitä mieltä, että kaikkien paperitöiden ja suunnitelmien sun muiden hömpötysten tekeminen pitäisi lopettaa. Ainoastaan kaikki akuutit asiat kirjattaisiin ylös. Se auttaisi jo todella paljon.
Hei, ihan oikeasti.....Olet todella puhalla tästä kirjaamisasiasta. On potilaitten ja hoitajien turva, että kirjaamiset tehdään kunnolla. Jos jotain tapahtuu, niin millä todistat, että asiat on tehty? Jos ei kirjata kunnolla, niinmidtä tiedöt, että mikä on potilaan/asiakkaan tilanne.
No sitten ei pidä vinkua, että hoitajat istuvat vain koneella tai näpyttelevät puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäiskirjaaminen on vielä ok, mutta niillä kaikilla kymmenillä suunnitelmilla ja arvioinneilla voi pyyhkiä persettä. Niitä ei kukaan koskaan lue saati ehdi toteuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuntuisi missään, koska tiedän, että he tekevät parhaansa niillä resursseilla, mitä on annettu.
Mitä sen sivistyksen lisääminen auttaa, kun vastaanotin on rikki ja häiriöitä kaikilla kanavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti sitä ennen saatiin asiat hoitumaan ilman jatkuvaa kirjaamista. Ilmeisesti omaiset ja viranomaiset olivat ennen tervepäisempiä ja uskoivat, että mummu on saanut ruokaa ja vaippa on vaihdettu, vaikkei sitä ole erikseen joka päivä kirjattu.
Myös potilaat voisivat sivistää itseään, erityisesti käytöstapojen ja normaalin kohteliaisuuden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Myös potilaat voisivat sivistää itseään, erityisesti käytöstapojen ja normaalin kohteliaisuuden osalta.
Pikemminkin omaiset. Potilaiden/asiakkaiden kanssa tulee aina toimeen, mutta omaiset ovat aivan sekopäistä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovatkin kuuluisia siitä, etteivät osaa myydä keksintöjään.
Kun sosiaaliset taidot on opittu humalassa, niin ei voi kuin inistä.