70-80 luvun talot, mitä niille käy kun kukaan ei osta.
Suomi on täynnä 70 ja 80 luvun alussa rakennettuja kaupunginosia. Myyntiin tulee jatkuvasti näitä taloja mutta kauppa ei käy. Kukaan ei ole niin hullu että näihin löisi rahaa kiinni. Kaupunginosat on rumia ja asunnot huono kuntoisia. Mitä näille asunnoille käy ja miten kaupungit saa nämä alueet käyttöönsä. En ainakaan itse rakentaisi kyseiseen rumaan ympäristöön uutta taloa joka poikkeaa ympäristöstä täysin ja ei viehätä silmää.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenvikaista laitaa rötiskön korjaukseen latiakaan kun uuden talopaketin saa avaimet käteen toimituksella halvemmalla kuin millä sädesieni- ja homemörskän korjaa. Tuollaisen 70-80 luvun talon arvo on negatiivinen sillä sen purku maksaa.
Mitä se sinulle kuuluu, mitä kukakin haluaa talollaan tehdä? Ai niin, sehän pitäisi tietenkin lahjoittaa sinulle ilmaiseksi? Miksi koko asia sinua muuten edes kaivelee?
Ei tarvitse lahjoittaa, mutta pura se paskakasa ensin ja katsellaan sitten onko tontilla arvoa.
Miksi, ei tämä ole myynnissä. Katto, lämmitys- putki- ja viemäriremontti tehtynä ja velaton talo. Elinikää laskennallisesti jäljellä 50-40 vuotta joten asustelen tässä edullisesti niin kauan kuin kykenen. Enkä tarvitse asumist
Sinun elinikää vai? Talon tekninen ikä on jo tullut tiensä päähän ja pitäisi terveydellisistä sekä ulkonäkösyistä purkaa koko paska pilaamasta maisemaa ja ihmisten terveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70 luvun talot ovat kyllä haluttuja, jos ovat hyvin pidettyjä ja oikealla sijainnilla
Kaksijakoinen tilanne on ostaa 70-luvun talo
- ympäristö, pihatyöt ja puutarhat ovat luultavasti mallillaan- Talo itsessään on joko remontoitu tai mitytava remontti on edessä.
- 70-luvun rakenneratkaisuja pidetään riskialttiina ja jos talossa on 'loiva' katto on se aikapommi.
Jos i ole itse remonttireiska kannattaa jättää väliin
Kannattaa jättää väliin vaikka olisi millainen remonttireiska. Halvemmaksi tulee uusi kuin sädesienipommin korjaus.
Itse asun 60-luvun lopun täystiilitalossa enkä usko että tähän täytyy tehdä juuri yhtään mitään koskaan. Saumapeltikatto ehkä joskus vaihtaa, kun on vielä alkuperäinen. Tämmöinen rapattu matala tötterö tämä on, mutta kyllä tässä asuu, ja aika halvalla.
"Sinun elinikää vai? Talon tekninen ikä on jo tullut tiensä päähän ja pitäisi terveydellisistä sekä ulkonäkösyistä purkaa koko paska pilaamasta maisemaa ja ihmisten terveyttä."
Hakeudu hoitoon, hullu. Tai osta ne paskat, ja pura sitten pois omalla kustannuksellasi. Siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun 60-luvun lopun täystiilitalossa enkä usko että tähän täytyy tehdä juuri yhtään mitään koskaan. Saumapeltikatto ehkä joskus vaihtaa, kun on vielä alkuperäinen. Tämmöinen rapattu matala tötterö tämä on, mutta kyllä tässä asuu, ja aika halvalla.
Hyvin tehdyt kivitalot onkin harvassa. Suurin osa on näitä tiilivuorattuja sädesieni- ja homepommeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tehdyt kivitalot onkin harvassa. Suurin osa on näitä tiilivuorattuja sädesieni- ja homepommeja.
Ei ole pakko kenenkään ostaa. Eli mikä sinua nyt ahdistaa?
Vierailija kirjoitti:
Asutaanko samalla alueella? Täällä on rumia,harmaita 70luvun vuokrakerrostaloja ja rumia,laatikkomaisia 1 kerroksia 70luvun omakotitaloja valesokkeleineen. Lähikauppakin lopetti kymmenen vuotta sitten,nyt lähin kauppa on Prisma viiden kilometrin päässä. Taloja on myynnissa pilkkahintaan,mutta kukaan ei osta. Kukaan ei halua valesokkelipainaijaista jonka pihalle kuuluu huutoa kerrostaloista.
Aivan yhtä paha on 80- 90 lukujen roskasokkelit Betonivalu lattiassa ylipäätään, jos ei ole kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko kenenkään ostaa. Eli mikä sinua nyt ahdistaa?
Eikä kannata ostaakaan! Hyvä valistaa ihmisiä ettei kukaan osta sädesienipommia riesakseen. Taitaa ennemmin totuus ahdistaa homepomminsa kanssa naimisissa olevia.
- Talo itsessään on joko remontoitu tai mitytava remontti on edessä.
- 70-luvun rakenneratkaisuja pidetään riskialttiina ja jos talossa on 'loiva' katto on se aikapommi.
Jos i ole itse remonttireiska kannattaa jättää väliin