Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vihapuhetta jos sanoo "miten kukaan enää kehtaa käyttää pillifarkkuja kun ne on niin vanhanaikaiset hah hah"

Vierailija
08.02.2026 |

Onko esim. toi otsikon lause mielestäsi vihapuhetta? Entä: "kokonaan valkoinen sisustus on ruma"?

Onko jompi kumpi lauseista mielestäsi vihapuhetta? Perustelutkin ois kivat mutta ei välttämättömät.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä niitä joiden on pakko möläytellä mielipiteitään ihmisille päin naamaa? Onko sinulla ystäviä? Sietävätkö työkaverisi sinua? Sietääkö perheesi sinua? Tiedät kyllä itsekin. 

Vierailija
2/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut on tulleet jo takaisin muotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vihapuhetta, mutta jos kohdennat sen suoraan pillifarkun käyttäjälle olet tahditon, epäkohtelias ja pahoitat tyhmyyttäsi toisen mielen- ja jos toinen kokee sen loukkaavana. 

Vierailija
4/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoppa tuo Spinnemanille, niin saat kantapään mentävän montun ohtaasi. Sitä on sitten hauska esitellä työkavereille lököpöksyfarkuissa.

Vierailija
5/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se on vain v*ttumaista ja epämiellyttävää ja jos teet sitä usein, se saa muut ihmiset inhoamaan sinua.

Vierailija
6/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodit menee sykleissä, mikä on nyt vanhanaikaista voi olla huomenna taas trendikästä. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta olla muodikas, vaan voi käyttää sellaisia vaatteita joista itse tykkää. 

Vierailija
7/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole vihapuhetta. Vihapuheen määritelmä ei ole se, että joku sanoo jotain, josta jollekulle voi tulla paha mieli. Vihapuhetta on henkilöön menevät, törkeät loukkaukset ja räikeät yleistykset koskien vaikkapa kokonaisia kansoja, sukupuolta tms. 

Vierailija
8/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä pillufarkkuja. Niistä puuttuu munakuppi.

Vierailija
9/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, muut vain näkisivät että olet jäänyt n. 13-vuotiaan tasolle. Tämmöiset tyypit on siitä mahtavia ettei äly riitä kieroiluun vaan ihan avoimesti näyttävät korttinsa 

Vierailija
10/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokkaa typerää ja ilkeää vihapuhettasi näin:

Mielestäni pippifarkut ovat vanhanaikaiset, koska niitä käytettiin omassa nuoruudessani 90-luvulla. Itse en enää käyttäisi sellaisia, koska olen paksu keski-ikäinen täti, mutta hyväksyn, että jotkut muut käyttävät sellaisia. 

Vierailija
11/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vihapuhetta ole vaan idootin turhaa lässytystä millä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
12/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pippifarkut ovat vanhanaikaiset, koska niitä käytettiin omassa nuoruudessani 90-luvulla. Itse en enää käyttäisi sellaisia, koska olen paksu keski-ikäinen täti, mutta hyväksyn, että jotkut muut käyttävät sellaisia. 

Siis pillifarkut. 

Tai: 

En henkilökohtaisesti pidä kokonaan valkoisesta sisustuksesta, koska itse olen enemmän sateenkaari-ihmisiä/minulla on sotkuisia lapsia, mutta hyväksyn, että joillakuilla on kotonaan valkoinen sisustus.

Vierailija
13/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pillifarkut tulleet Suomeen diinarimuodin mukana reilu 40 v sitten? Teräväkärkiset bootsit kuuluivat niiden kanssa.

Vierailija
14/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣

Ruvetaan käyttämään pillifarkuista sanaa pimppifarkut

Vierailija
15/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä ei näy enää tetäväkärkisiä bootseja. 90-luvun alussa vielä oli monella.

Vierailija
16/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillifarkut on tulleet jo takaisin muotiin.

Eivät ole. Normaali koko on tullut muotiin. Yksi asia on selvä liehulahkeet on tämä keväänä OUT. 

Vierailija
17/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako viisikymppiset naiset miten koomiselta pillilahkeet heillä näyttää kun on mahaa?

Vierailija
18/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vihapuhetta, mutta jos kohdennat sen suoraan pillifarkun käyttäjälle olet tahditon, epäkohtelias ja pahoitat tyhmyyttäsi toisen mielen- ja jos toinen kokee sen loukkaavana. 

Voi kyynel 😢. Traumahan tuosta tulee ja terapiaan on päästävä. 

Vierailija
19/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣🤣🤣

Ruvetaan käyttämään pillifarkuista sanaa pimppifarkut

Voi pientä pikkupoika raukkaa, kun oppinut vähän aikaa sitten sanan pimppi. 

Vierailija
20/23 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mutta miksi tuo pitää sanoa ääneen? Kaikilla aikakausilla on vähän erilainen muoti, joka myöhemmin voi näyttää hassulta. Itse olin nuori 80-luvulla, ja kyllä ne takatukat ja olkatoppaukset ja lepakkohihat siloin näytti hienolta. Ai niin, ja polvihousut ja röyhelöpuserot.  

Voihan sitä vanhanaikaisuutta ajatella vintagena. Aika pinnallista mietiskellä vaatetusta joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi