Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kyttää kaupassa muiden ostoksia

Vierailija
08.02.2026 |

Ikää, ulkonäköä, maksutapaa jne.

Olenko tavatyoman itsekedkeinen ihminen kun en tosiaan pane merkille  noita asioita?   Voi olla jos joku pulkan tai  lastenpyörän tms isoa  edelläni maksaa huomioisin sen jotenkin aivoillani.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi työ löytää kauppalistassa olevat ostokset ja tehdä se mahdollisimman nopeasti. Kaikki muu menee ohi. 

Vierailija
2/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sellaiset joilla ei ole omaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se vasta kyttien kyttä onkin, joka kyttää kaupassa toisten ostoksia kyttääviä kyttiä!

Vierailija
4/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kyttään.

Vierailija
5/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! 🙋

Vierailija
6/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kylän vanhemmat naiset. Tulevat tervehtimään, on säitä pidellyt ja mitä muuten kuuluu, samalla vilkaistaan toisen ostoskärry läpi. 

Vierailija
7/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kyttään.

Miksi?

Vierailija
8/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyttää mutta välillä on kiva tehdä havaintoja. Esim ihmisen ulkonäöstä ja habituksesta voi suoraan päätellä mitä sen korissa on ja yllättävän usein se osuu oikeaan.

Vierailija
9/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans käsitä. Mun energia menee täysin siihen, mistä löydän jutut ja kun lista jäi kotiin taas, niin mitä siinä olikaan. Miksi joku tuote on lopetettu, eikö teillä olekaan hiivaa ja tätä tiettyä maitoa ja tsiisus kun oliiviöljy on kallista. Ei kyllä yhtään kiinnosta toisten einekset. 

Vierailija
10/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kyttään.

Miksi?

Ei ole muutakaan tekemistä. Joku woke saattaa närkästyä, mutta mitä siitä.

Vierailija
11/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa te toisten ostoksia kyttäävät miksi teette sen? Itse en kyttää, ei ole aikaa eikä kiinnostusta. Omista ostoksistani mm. varsiselleri on kiinnostanut takana tulevaa "mitä se tuo on, mihin sitä käytetään?" Parsakaali samoin, ja hedelmät "kuka noin paljon noita jaksaa syyä?"

Vierailija
12/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset nyt ylipäätään ovat tuijottelijoita, kyyliä, kyttäilijöitä, toljottajia. Katse pysähtynyt kuin kuolleella kalalla, suu auki ja kuolanoro valuu suupielestä.

Vierailija
13/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyttää mutta välillä on kiva tehdä havaintoja. Esim ihmisen ulkonäöstä ja habituksesta voi suoraan päätellä mitä sen korissa on ja yllättävän usein se osuu oikeaan.

Puoluekantakin selviää aika usein siitä habituksesta ja sukupuolesta. Mies, kehopositiivinen, mukavat vaatteet käyttää -päällä. Vähäiset tai olemattomat hiukset. Usein korissa lihatuottteita, alkoholipitoisia juomia, snackseja ja karkkia. Todennäkoisesti ps:n kannattaja. Itsekin bongailen näitä usein mielenkiinnon vuoksi.

Vierailija
14/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sellaiset joilla ei ole omaa elämää.

Höpö höpö....... ei tarvitse kytätä, kyllä mä ainakin näen edellä olevan ostokset. 

Vierailija
15/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset nyt ylipäätään ovat tuijottelijoita, kyyliä, kyttäilijöitä, toljottajia. Katse pysähtynyt kuin kuolleella kalalla, suu auki ja kuolanoro valuu suupielestä.

Puhutko itsestäsi??

Vierailija
16/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti meistä liki jokainen jollain tapaa reagoi myös toisten ostoksiin.Esim.kassajonossa katse seuraa kun edellä menevä nostelee tavaroita ja siinä oottelee milloin oma vuoroni.

Jos oottelen kaupassa seuralaistani, saatan olla kärryjen kanssa pysähtyneenä ja uteliaana(kertoo älykkyydestä :) ) seurailen muita ihmisiä, täysin normaalia.

Ei se mitään kyttäämistä ole.

Joskus näen useiden kärryssä samaa tuotetta niin hoksaan et tarjoustuote ja saatan hakea itsellekkin.

Ei kaupoissa mitään salaista myydä jota muut ei saisi nähdä.

Jokaisella oikeus myös ostaa mistä pitää.

Itse juttelen myös kaupassa ihmisille, en toki tuosta noin vaan mut jos samalla hyllyllä etsii jotain tms.  niin mainiosti voi jonkun kommentin heittää..usein jotain humoristista ja toinen naurahtaa ja lähtee vitsiin mukaan muutamalla lauseella niin sehän on hienoo.

Minun kärryyn saa katsoa :) mäkin katson sun ostoksia.

Vierailija
17/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kans käsitä. Mun energia menee täysin siihen, mistä löydän jutut ja kun lista jäi kotiin taas, niin mitä siinä olikaan. Miksi joku tuote on lopetettu, eikö teillä olekaan hiivaa ja tätä tiettyä maitoa ja tsiisus kun oliiviöljy on kallista. Ei kyllä yhtään kiinnosta toisten einekset. 

No kylläpä sulla on vaikeaa kaupassa käyminen.

Vierailija
18/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö....... tuppisuita juu kyllä ovat. Etelässä ihmisille on täysin normaalia vaihtaa muutama sana jopa tuntemattomien kanssa.

Vierailija
19/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kylän vanhemmat naiset. Tulevat tervehtimään, on säitä pidellyt ja mitä muuten kuuluu, samalla vilkaistaan toisen ostoskärry läpi. 

Tämä. Pienten paikkakuntien ongelma. Kaikki kun ovat tuttuja keskenään. Kaupassa ei tarvitse tunkeutua juttusille. Tervehtiminen riittää. Kaikki ovat hoitamassa omia asioitaan eivätkä seurustelemassa. 

Vierailija
20/38 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti kyttää, mutta katselen kyllä kassajonossa seisoessani edellä olevan ostoksia. En ajattele niistä sen kummempaa ja unohdan ne siinä vaiheessa kun tulee minun vuoroni maksaa, mutta kiva on katsella mitä muut ostavat.

Parhaiten yleensä mieleen jää kun nuoriso käy ostamassa jotain herkkuja ja muistan kateellisena niitä aikoja kun itsekin kävi kaupassa hakemassa vain tyyliin suklaata tai karkkia ja limsaa ja nyt on aina viikon ruokaostokset raahattavana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi