Olen nyt 46-vuotiaana miehenä herännyt siihen että haluan omia lapsia
Tämä asia, eli lapset, oli minulle aina sellainen "Ehkä jonain päivänä". En siis kieltänyt, mutta en ole koskaan ollut innoissani yrittämässä niiden hankkimista.
Nyt kuitenkin tämän vuoden aikana minussa on herännyt jonkinlainen "sisäinen herätyskello", ja olen nyt ihan varma että haluan omia lapsia.
Olen tällä hetkellä ilman parisuhdetta, ja olenkin alkanut tuunaamaan itseäni jotta saisin itselleni vielä lapsentekoiässä olevan naisen.
Mitä vinkkejä täällä olisi tarjolla kaltaiselleni myöhään heränneelle miehelle ihan yleisesti, ja myös ihan sopivan kumppanin hakua varten?
Kommentit (490)
Vierailija kirjoitti:
Onpa kiva kun omat lapset ovat jo aikuisia ja voi miettiä mitä kaikkea kivaa tekisi 46-vuotiaan miehen kanssa. Ilman lapsia.
Ehkä sinun olisi ollut parempi jättää lapset kokonaan tekemättä, olisit saanut tehdä aina mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tollanen hetki nuorena että mitä jos nelikymppisenä sitten alkaakin harmittaa etten alkanut isäksi, niin aloin varmuudeksi parikymppisenä isäksi. Opetelin myös kaikki karatepotkut varmuudeksi. En ole käyttänyt yhtäkään paitsi sirkustemppuina illan istujaisissa jossa joku seisoo tuolin päällä ja makkara on kiinni veitsen terällä. Hyppään takaperinvoltin taaksepäin ja potkaisen makkaran veitsen kärjeltä ilmaan koiralle joka söi sen. Joskus tulee opeteltua turhia juttuja nuorena, mutta isyys oli kannattava hommeli jälkikäteen ajateltuna. Ehkä te miehet voisitte vähän pohtia ennalta asioita kuten minä nuorena poikana tein jo ennalta. Taistelussakin pitää olla aina monta askelta edellä toista tai muuten häviää kuten ap on hävinnyt. Liian vanhana olet jo puoliksi kuollut.
Mitä helvettiä juuri luin? Nainen, korkki kiinni.
No laitapas sinäkin se korkki kiinni. Kirjoittajahan oli mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen kannalta hyvä että on noin vanha isä. Se vaikuttaa lapsen terveyteen heikentävästi ja muutenkaan lapsesta tuskin olisi kiva että hänen isänsä ei tule olemaan niin kauaa elossa ja on pian jo raihnainen pappa. Lisäksi lapsi voi tulla kiusatuksi.
Lapsen näkökulmasta on aina kivempaa olla olemassa kuin olla olematta olemassa.Sinulla on ruusuinen kuva ihmisen elämästä. Tuskin murehdit sitä ikuisuutta, jolloin et ollut vielä olemassa?
No en, Tuskin sinuakaan harmittaa, että isäsi tai äitisi ei löytänyt älykkäämpää, nuorempaa tai kauniimpaa kumppania, jolloin sinun paikallasi olisi joku ruusuisemmin elämästä ajatteleva.
Ei kannata enää. Ensinnäkin a)olet liian vanha. Et jaksa enää lapsiperhearkea b)tuskin tulet noilla kilsoilla enää kovin hedelmällistä naista löytämään, ellet satu olemaan lentäjälääkärimalli, jolla pinkka kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias mies, ja katselen vakavasti vain 18-22-vuotiaita naisia perheen perustamiseen. Tuskin kymmenen vuotta myöhemminkään katselisin merkittävästi tätä vanhempia. Sanotaan, että 30 v olisi aivan maksimi yläraja, mieluummin kuitenkin nytkin max 25 v.
Jos haluat olla millään tavalla avuksi ap:lle, niin ei kannata vihjata häntä ottamaan tähtäimeensä opiskelijatyttöjä, ymmärrät kyllä, miksi. Ap:n isäksi tuleminen on valmiiksi jo jatkoajalla, ja laitat hänet vain hukkaamaan kallisarvoisia perheenperustamisvuosia kehottamalla häntä etsimään lapselleen äitiä penkkarirekasta. Todennäköisin nainen, joka ap:n siitostammaksi pystyisi ja suostuisi, löytyy n. 35-vuotiaiden naisten joukosta. Ajatus seksistä ja kumppanuudesta noin vanhan naisen kanssa tuntuu sinusta varmasti absurdilta, mutta ajattelisit nyt ap:n parasta. Ja ajattelisit yläpäälläsikin joskus.
Älkää miehet dissatko eri ikäisten naisten mielipiteitä, sillä he ovat enemmän oikeassa kuin te miehet.
Ai miksiköhän? No nämä palstanaiset ovat olleet itse nuoria 18-25- vuotiaita naisia ja he tietävät teitä paremmin millainen mies on haluttava isäehdokas ja missä iässä.
Aika harva nainen ylipäätään haluaa lapsia vielä alle 25-vuotiaina. Muistaakseni ensisynnyttäjien keski-ikä on 28-29 vuotta.
Niin että jatkakaa vain paskanjauhantaanne.
Tsemppiä 46-vuotiaalle aloittajalle. Ei kannata enää tuhlata aikaa liian nuoriin naisiin. Naispuolinen työkaverini sai esikoisensa 48-vuotiaana luomusti ja lähisukulaiseni 45-vuotiaana. Hänen miehensä oli tuolloin 40. Ehkä avaajaakin vielä voi onnistaa, kun tosissaan miettii mitä nainen haluaa.
Minun mieheni on 46-vuotias ja esikoistyttäremme 24-vuotias. Hän ei todellakaan katselisi isänsä ikäisiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen kannalta hyvä että on noin vanha isä. Se vaikuttaa lapsen terveyteen heikentävästi ja muutenkaan lapsesta tuskin olisi kiva että hänen isänsä ei tule olemaan niin kauaa elossa ja on pian jo raihnainen pappa. Lisäksi lapsi voi tulla kiusatuksi.
Lapsen näkökulmasta on aina kivempaa olla olemassa kuin olla olematta olemassa.
Mutta ei lapsi tiedä jos hän ei ole ollut olemassa.
Ei tiedä, ja siksi onkin niin tyhmää argumentoida, että lapsesta ei ole kiva olla vanhan vanhemman lapsi. Lapselle oma perhe on se ainoa mahdollinen, ja jos perheessä ei ole päihteitä tai mielenterveysongelmia, ei se vanhempien ikä lapsesta kiinnosta. Nimimerkillä kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tollanen hetki nuorena että mitä jos nelikymppisenä sitten alkaakin harmittaa etten alkanut isäksi, niin aloin varmuudeksi parikymppisenä isäksi. Opetelin myös kaikki karatepotkut varmuudeksi. En ole käyttänyt yhtäkään paitsi sirkustemppuina illan istujaisissa jossa joku seisoo tuolin päällä ja makkara on kiinni veitsen terällä. Hyppään takaperinvoltin taaksepäin ja potkaisen makkaran veitsen kärjeltä ilmaan koiralle joka söi sen. Joskus tulee opeteltua turhia juttuja nuorena, mutta isyys oli kannattava hommeli jälkikäteen ajateltuna. Ehkä te miehet voisitte vähän pohtia ennalta asioita kuten minä nuorena poikana tein jo ennalta. Taistelussakin pitää olla aina monta askelta edellä toista tai muuten häviää kuten ap on hävinnyt. Liian vanhana olet jo puoliksi kuollut.
No miten hoidit sen isyyshommelin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tilanteessa oikein voi kuin yrittää parhaansa. Ei ole mitään varmoja vinkkejä tai ohjeita, joilla saisit nuoremman naisen. Tässähän on jo lähtökohtaisesti se haaste, että jos etsii kumppania vain lapsen saaminen mielessä niin se voi myös karkottaa mahdolliset ehdokkaat nopeasti. Nainen ei välttämättä tunne itseään kovin erityiseksi. En usko miestenkään innostuvan naisesta jos käy ilmi että lapsia pitäisi saada nyt ja mieluummin jo eilen.
Tuon ikäinen tavallinen ja kunnollinen, työssäkäyvä mies on oikein haluttua kamaa terve päisten naisten keskuudessa. Tiedän tämän kokemuksesta, mutta vaikka jonossa oli suomalaisiakin naisia, voiton vei ulkomaalainen.
Minä en ole koskaan seurustellut ja muutenkin hyvin vähän minulla on kokemuksia seksistä tai ylipäätänsä deittailusta. Olen muutaman vuoden päästä velaton kun olen maksanut asuntolainani pois ja joten taloudellinen tilanteeni parantuu huomattavasti sitten. Olen myös ajatellut että lapsia voisin tehdä jos löydän naisen jonka kanssa tekisin lapsia ja sitten kun asuntoni olen maksanut itselleni. Toki maailmani ei siihen kaadu jos en lapsia tee koska lapset vie rahaa ja aikaa aika paljon.
Olen nyt 35 vuotias mieshenkilö.
Miehet yrittävät täällä ränttäämällä muuttamaan tosiasioita.
Ap:lle suosittelen pitkän kesäloman viettämistä Thaimaassa, tinderi päälle Bangkokissa ja naisia tapaamaan. Profiiliin kannattaa kirjoittaa aikeet selkeästi eikä ajautua p*nemaan hu*ria vaimon etsimisen sijaan. Hyväö matkaa!
Sitten kun haet lasta päiväkodista, tädit huutavat: "Maijaaaaa, sun vaari tuli hakemaaaaan!"
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on 46-vuotias ja esikoistyttäremme 24-vuotias. Hän ei todellakaan katselisi isänsä ikäisiä miehiä.
Tuskin aloittaja sinun tytärtäsi katseleekaan, vaan järkevää nelikymppistä naista, joka haluaisi pian lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet yrittävät täällä ränttäämällä muuttamaan tosiasioita.
Ap:lle suosittelen pitkän kesäloman viettämistä Thaimaassa, tinderi päälle Bangkokissa ja naisia tapaamaan. Profiiliin kannattaa kirjoittaa aikeet selkeästi eikä ajautua p*nemaan hu*ria vaimon etsimisen sijaan. Hyväö matkaa!
Muista, että jos teet lapsia aasialaisen naisen kanssa, lapsesi eivät näytä suomalaisilta ja persut pilkkaavat lapsiasi venyttelemällä silmiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin aloittaja sinun tytärtäsi katseleekaan, vaan järkevää nelikymppistä naista, joka haluaisi pian lapsia.
40v naisella voi alkaa vaihdevuodet 2-5v päästä. Äidilläni alkoi 43v
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan seurustellut ja muutenkin hyvin vähän minulla on kokemuksia seksistä tai ylipäätänsä deittailusta. Olen muutaman vuoden päästä velaton kun olen maksanut asuntolainani pois ja joten taloudellinen tilanteeni parantuu huomattavasti sitten. Olen myös ajatellut että lapsia voisin tehdä jos löydän naisen jonka kanssa tekisin lapsia ja sitten kun asuntoni olen maksanut itselleni. Toki maailmani ei siihen kaadu jos en lapsia tee koska lapset vie rahaa ja aikaa aika paljon.
Olen nyt 35 vuotias mieshenkilö.
Jos sinua ei erityisemmin kiinnosta seurustelu, rakastuminen tai seksi, saattaa paras ratkaisu sinulle olla kumppanuusvanhemmuus naisparin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v naisella voi alkaa vaihdevuodet 2-5v päästä. Äidilläni alkoi 43v
No onhan siinä vielä aikaa tehdä lapsi, jos onnistaa. Itse en 40-vuotiaana naisena tekisi enää yhtäkään lasta. Onneksi omat on jo lähes aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun haet lasta päiväkodista, tädit huutavat: "Maijaaaaa, sun vaari tuli hakemaaaaan!"
Yleensä kyllä päiväkodin henkilökunta oppii hyvin nopeasti tuntemaan lasten vanhemmat. Ja jos joku tuuraaja noin huutaisi, niin mitä sitten?
Sinulla on ruusuinen kuva ihmisen elämästä. Tuskin murehdit sitä ikuisuutta, jolloin et ollut vielä olemassa?