Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin alkaa säästää?

Vierailija
07.02.2026 |

Palkka nettona 3100, säästän jo osan, mutta huomaan että tuhlaan ruokakauppaan jne. Miten saan arkimenot minimiin? Yksi lapsi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi asunto ja kulut minimiin. Minä saan säästöön 800 euroa kk. Olen säästänyt 10 vuotta.

Vierailija
22/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite säästin vajaan parin tonnin netto kuukausiansioista 70 e viikko eli 280 e kuukaudessa. Joka viikko 70 e sivuun. Kyllä pitäisi silloin pystyä säästämään 3100 euron kuukausiansioista. Tosin mulla ei ollut silloinkaan mitään turhia rahareikiä, jotka olisivat kaiken vieneet tililtä. Elin kuin työtön tai ainakin melkein, koska tiesin ettei se että mulla on työpaikka, ole mikään itsestäänselvyys. No eihän se ollutkaan, niin lähti työpaikka alta kun yt:t taas kerran firmassa pidettiin. 

Näytöltä näkyy, Bluetooth kaiuttimesta kuuluu ja uutta työpaikkaa ei näy eikä kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaikki ruoat itse. Tee paljon keittoja ja patoja. Syö samaa ruokaa monta päivää.

Syö aamupalaksi puuroa.

Älä osta alkoholia.

Älä osta tupakkaa.

Syö ravintola- tai noutoruokaa vain esim. 1krt/kk.

Lopeta leivän syöminen. Korvaa esim. rahkalla tai jogurtilla tai munakkaalla ja banaanilla.

Mieti, mistä voit karsia. Tarvitko niin montaa kosmetiikkatuotetta, vaatetta ja kenkäparia? Tarvitko todella uusia tuotteita? Kannattaa tutkia omaa ostamista esim. 1kk ostolakolla.

Älä tilaa mitään netistä. Osta vain fyysisesti kaupasta.

Älä tilaa lehtiä.

Pidä maksimissaan vain 1 suoratoisto kerrallaan. Yle Areenassakin on hyvää sisältöä!

Vaihda kuntosalijäsenyys juoksemiseen tai pyöräilyyn ja lyhyeen kotijumppaan ylä- ja keskivartalolle.

Sisusta vain käytetyllä tavaralla.

Kokeile pankin sovelluksen kuluseurantaa. Ainakin Osuuspankilla on sellainen.

Tutustu S-ryhmän sovelluksen ostoskoontiin, näet mihin sinulla kuluu eniten kaupassa rahaa.

Päätä, mikä on paheesi ja laske, paljonko se saa maksaa. Esim. 1 energiajuoma (á 3€) päivässä on n. 100€/kk. Omat rahani kuluvat huomaamattani tällaisiin pieniin päivittäisiin ostoksiin.

Tee ruokalista ja pysy siinä. Älä osta mitään kauppalistan ulkopuolelta. Jos unohdit merkitä listaan jotain, et voi ostaa sitä.

Leikkaa hiuksesi itse. Yllättävän helppoa, jos on olkamittaiset hiukset!

Värjää hiuksesi itse tai lopeta niiden värjääminen.

Tee itse itsellesi kauneushoidot (kulmien ja ripsien värjäys, kasvohoidot, kynsien lakkaus, ripsiseerumi pidennysten tilalle...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä