Kotivaran kerryttäminen ja varautuminen tuo turvallisen tunteen
Olen huomannut, että kotivaran kanssa puuhailu ja varautumisen pohtiminen luo minulle turvallista hyvää oloa. Se on mukava harrastus, vähän niin kuin katsoisi Friendejä tai Poirotia telkkarista. Se ei ole varmaan harvinaista, johan Veikko Huovinen kirjoitti Hamsteri-kirjan, josta tuli suosittu.
Tuli vaan mieleen, kun Hesarissa on ollut mielipidekirjoituksia aiheesta. Aika hassua, että vain puolet suomalaisista on varautunut kriiseihin itse. Se varautuminenhan ei tee kriiseistä yhtään todennäköisempiä, vaan päinvastoin epätodennäköisempiä.
Kommentit (983)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotivara tarkoittaa varautumista ihan 'tavallisiin' kriiseihin, sairastumiseen, sähkökatkoon, vesikriisiin (muistatteko Nokian vesikriisin vielä?), tulvaan yms. Ei välttämättä sotaan tms.
Ruokatarvikkeita, vettä ja muuta juomista, vesikanistereita, patteriradio, varavirtapankki aina ladattuna, retkeilijän trangiavehkeet ei ole pahitteeksi jos ei ole tulisijaa kotona.
No, meillä on ollut jnkv bensiiniäkin kanisterissa, säilytetty kasvihuoneessa piilossa.
Ja koska on tulisijoja kotona, niin kotivaraan kuuluu runsas klapivarasto liiterissä.
Normaalilla ihmisellä on aina keittiön kaapeissa riisiä, jauhoa, hiutaleita joilla pärjää pitkään paastoamisen lisäksi. Jo on ÄÄRIMMÄINEN hätä, vettä voi sulattaa lumesta tai ottaa vessanpytystä ja keittää. Saatanan hysteerikot.
Eli normaal
Minulla on riisiä ja kaurahiutaleita kaapissa enkä todellakaan varaudu yhteenkään sotaan tai sähkökatkoon.
Jos se teidän hysteeristen mummojen odottama kriisi tulee, kyllä kaupat, tukut ym ovat ERITTÄIN huolissaan siitä että tavarat pilaantuvat varastoon. Silloin todellakin keksitään keino pitää kauppa auki ja myynti liikkeelle vaikka olisi mikä.
Kai tajuat että puhut nyt itsesi pussiin? Sinulle ei mikään järkipuhe uppoa, pelkäät kriisejä hysteerisenä ja hysteria ja varautuminen menee kaiken edelle.