Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~KesäHeinät viikkoon 18~~

30.04.2007 |

*** KesäHeinät viikko 18 ***

[quote]

[size=3][color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä: 34, monesko: kolmas (tyttö 01, poika 03)

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[/quote]

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun palveluista valititte...

Että ei se hääppöstä minunkaan kohdalla täällä Vantaalla.

Neuvolassa niin paljon asiakkaita, joten...Kun jo alkaen viikolta 30 pitäis neuvolat olla 2 viikon välein ni eipä ookaan... Edellinen aika oli 3 viikkoa sitten ja seuraava 3viikon päästä. Toki kävi ite viime viikol siel seurannassa sokereiden vuoksi sairaalassa ni helpotti hiukan mutta kun mulla ei neuvolatädin sanojen mukaan ensi odottajana ole mitään hätää ni ei tarvi turhaa aikoja jaella. Ja soita sitten jos jotain tulee...Että semmosta täällä. =)

Toki ultrat on ollut normaalisti, eli se kaks.

Ja valmennus meillä kulkee perhevalmennuksen nimellä, jossa 4 tapaamista, 3 ennen synnytystä ja 1 vauvojen kanssa syksyllä.

Ja ohimennen valmennuksessa mainittiin synnytyssairaalaan tutustuminen jonka vois käydä n.4 viikkoa ennen laskettua aikaa.. No mä varasin sen jo viikolle 34+4 (ja tuntu että oli hankalaa antaa sille viikolle tutustumisaikaa..) Täällä siis kierretään porukalla synnäriä. Sen enemmästä ei oo hajuakaan...

mutta nyt poistun..

Miiu

Vierailija
42/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoa täällä noista sokerijutuista, mutten tainnut tehdä sitä tarpeeksi selvästi. kerroin että vauvan sokereita tarkkaillaan syntymän jälkeen ja että insuliini on vauvan parhaaksi jotta sokerit olisivat mahku tasaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Miiulle vastauksesta sokeritestikysymykseeni! Itse olin juuri tuosta testin paastoarvosta vähän huolissani (sehän oli sen verran korkea, että jossain toisaalla Suomessa siitä olisi määrätty dieetille), ja olin vahingossa näköjään oikeassa. Voi kunpa joku antaisi voimia selvitä tästä herkunhimosta... Näen jo uniakin ruuasta. (Toivottavasti en muuten loukkaa ketään vielä isompien sokereiden & insuliinien ym. kanssa taistelevaa; minun nyt vain näköjään TÄYTYY olla aina jostain huolissani :-o, ollaan varmaan Senniinan kanssa tietämättämme sukua :D :D. S@ri@, olen kyllä kysellyt neuvolassa näistä mieltäni askarruttavista asioista ja " täti" on kyllä ihan mukava ja selittää paljon, mutta tästä liikeasiasta hän ei ollut lainkaan huolissaan, mikä ei kyllä hirveästi minua lohduttanut.) Sen sokerin takiako sinulla Miiu meinataan käynnistää jo aikaisemmin synnytys?

Kiitos vielä tsempeistä myös Veruska, Peetta, Senniina, Melba ja Sannnis. Toivottavasti Sannnis vauva kääntyy, vielähän on aikaa! Ja Ellu, voisin ihan kernaasti ottaakin osan Jullen potkuista :). Nukun muutenkin niin huonosti, että ihan sama, vaikka vauva mylläisikin. No, pitää vain tosiaan toivoa, että tämä enteilee sitten seesteistä lapsukaista syntymän jälkeenkin. Tänään muuten ensimmäisen kerran tunsin, kuinka vauvalla oli hikka! Oli se hassua <3. Onneksi ei kovin kauan nikotellut, pieni ressukka.

Nikki, minäkään en tosiaan ole julkisella saanut mitään paino-, sukupuoli- tms. arvioita. Kävin sen vauvan liikkumattomuuden säikäyttämänä omin rahoin yksityisellä, ja sieltä sain painoarvion + noita muita mittoja joita luettelin. (Päivä päivältä ottaa muuten enemmän kupoliin etten antanut lääkärin kertoa sukupuolta. Malttamaton on odottajan mieli!) Silti kyllä tuntuu, että raskauden ajan palveluissa on todella isoja kuntakohtaisia eroja, esim. Jyväskylässä ja Oulussa tuntuu olevan aika tyly linja tutkimusten ja käyntien määrän suhteen. Ja Mistin kohtelu myös kummallista, että vedotaan johonkin suosituksiin, joita ei sairaalasta todellisuudessa ole edes annettu?!

Mitoista voisin vielä esittää jatkokysymyksen yleisesti ja yhtäläisesti kaikille joskus jotain mittoja saaneille: odotus- ja vauvalehdistä olen tavannut, että viikon 28 tietämillä (joka minulla silloin ultrassa oli) vauvan pituus olisi 35 cm; Meille tulee vauva -vihkon mukaan jo viikolla 26 pituus olisi 35 cm. Meillä pituus oli 26 cm (jos tuo HC nyt sitten tarkoittaa pituutta, tietääkö kukaan?), mutta lääkärin mukaan koko vastasi viikkoja. Hieman olen nyt ymmälläni.

Kiva, että Ellulla ja Koalalla neuvolassa kaikki hyvin. Mietinkin joskus, miten olet Koala jaksanut tämän raskauden edellisen, suuren menetyksen takia. Ei ole varmasti ollut aina helppoa! Melballa myös ikävä kokemus supistusten kanssa sairaalakäynteineen. Iisisti vain nyt :). Kerrohan Veruska ultrakuulumisia kun ehdit, ja CÄ miten Öttiäinen ¿edistyy¿. Tosi kurjaa, jos dieettaamisesta huolimatta arvot eivät pysy kohdillaan. Fiikukselle tulikin sitten aikaisempi pääsy lomalle. Noin päin varmaan kuitenkin ihan kiva yllätys. Ja Palsille sekä Kiharalle pikaista paranemista! Toivottavasti Kuutar on jo täysin " iskussa" .

Misti, täytyy käydä huutiksessa katselemassa mitä liinoja löytyy. Mies tosin suhtautuu kovin penseästi, hän on sitä mieltä, että tälle vauvalle ei hankita mitään käytettyä :-o. Vaunuista hän ilmoitti jo aikaisemmin, että käytettyjä et sitten edes katsele, ja kun esittelin huutiksen kestovaippoja, hän pillastui oikein kunnolla. Että meidän pikku-Siiselille ei toisten kakkavaippoja ostella. Yritin vinkua, että hyvä vain kun ovat imuun pestyjä, mutta ukolla pyörivät jo silmät päässä. Ihan kiva toisaalta, vaikka esittää aina niin coolia niin on sekin jo näköjään hurahtanut vauvaan :). Noh, tehköön töitä ja tienatkoon kärry- ja vaipparahoja sitten... :D

Vierailija
44/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan käynyt tekayn sivuilla katsomassa. Siellä saa sillä kiekolla tosi kivasti niitä mittoja sun muita katsottua ja juuri omilla viikoilla ja päivillä. Siis kun ensin täyttää sen kiekon ja sitten katsoo sen -yleistietoja sikiöstä tällä viikolla kohdan-. Mulle esim. tänään näytti, että keskiarvopituus mun viikoilla olis 39-43cm ja painokin keskiarvon mukaan 2kg, vaihteluvälinä 1,5kg-2,4kg. Toi teidän 26cm ei kyllä varmaan tarkoita vauvan koko pituutta, vaan voisko olla esim. istumapituus eli päästä peppuun?

Ja ymmärrän kyllä ihan hyvin sun miehen kannan tuohon käytettynä ostamiseen. Meillä mies on vähän samanlainen, ja tunnustan, että itse olen myös :) Mutta kun tuolla huutiksessa on ihan oikeasti paljon ihan uutta/käyttämätöntäkin tavaraa myynnissä, niin on sitten tullut katseltua sieltäkin. Mullakin se liina, jonka huusin on vain pari kertaa päälle kokeiltu, eli käytännössä käyttämätön. Mutta kyllähän me saadaan esim. mun siskoltakin heidän tytön käytettyjä vaatteita meidän kuopusneidille, joten kierrätystä sekin :) ja tietty, kun lapsia on jo enempi niin kulkeehan jotkut vermeet jo sisarukselta toisellekin.

No juu, tää loppu oli nyt taas tällasta paatosta, parempi kai kohta lähteä katselemaan unikuvia :)

M

Vierailija
45/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Misti! Tiesin nuo Tekayn sivut, mutta en muistanut, joten kiitos vinkistä! Siellä kun aikani surffailin selvisi, että tuon HC:n täytyy olla pään ympärysmitta. En siis olekaan saanut pituusarviota, mutta eiköhän hän ole nyt suunnilleen sen mittainen (nyt 39 cm) kuin Tekayn laskuri arvelee, jos hän muutenkin kasvaa aivan keskikäyrällä.

Vierailija
46/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuriositeettinä sen verran, että meillä tämmöisiä painoarvioita:

vko 28 oli 1,3 kg

vko 30 oli 1,6 kg

Eli nää on ihmeen normaaleita verrattuna edelliseen poikaan, joka oli viikolla 28 1,8 kg (silloin joutuikin siihen makrosomisuusseurantaan).

Vierailija
47/58 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä jatkan, että poika oli jo 30 viikolla 2,2 kg painava eli siihen nähden tän pojan 1,6 kg kuulostaa jo mikroskooppiselta. Vaan sittenpä joskus nähdään, että miten nää painoarviot pitää paikkansa.

Niin ja olikos se Miiu joka sanoi, että hakee vaan saikkua, niin vaikka hiki otsalla tuli supistuksia 5 min välein, niin lääkäri lupasi minulle kirjoittaa 2 päivää! sairaslomaa. Sinänsä ihan kiva, kun multa loppuis palkkakin aika justiinsa, mutta mietin vain, että ihan helpolla ei näilläkään viikoilla aina välttämättä saa sitä sairaslomaa, ei ainakaan koko loppuraskautta, kun ei kerta edes viikkoa tule. Mä tosin itse neuvottelin tuon mun 2 päivän sairasloman yhdeksi... eli kellä heittää ja mitenkin.

Vierailija
48/58 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkottanu millään pahalla (enkä edes muistanut että olit sokerihommista kertonut mutta kun muistilokeroita kaivan ni tutulta kuulostaa) mutta....vastasin vaan siihen mitä Tassu kyseli.. =) Sori jos hyppäsin varpaille.

Tassu, juuri sokerihommien ja vauvan kasvun vuoksi voidaanpi joutua käynnistämään...mutta sehän ei vielä ole varmaa..

Ja parempi että sokereita seurataan ni ei tuu mitään isoa yllätystä. Ja voin sanoa että reilu viikko sitten(ennen käyrälle menoa) oisin voinu ampua kuuhun kaikki sokereista puhujat (kun en ite tiennyt missä mennään) mutta nyt kun tiedän on tosi helpottava olla ja kaikki saa olla maassa. ;-)

Juu Melba minähän se olin joka sanoin että hakee vaan saikkua. Totta se vaan on että jotkut lääkärit on nihkeitä sitä kirjottamaan. mä ite hain työterveydestä, kun luotin ja uskoin siihen että se nuori jannu sitä kirjottaa (viime marraskuussa kävin sen luona angiinan vuoksi ja kirjotti 6pv saikkua kun " hiukan johdattelin" ..)

Ja mä tosiaan jäin sairaslomalle 30pv ennen ä-loman alkua. toki työskentelen sairaalan vuodeosastolla jossa suurin osa hoidettavista on raskashoitoisia vuodepotilaita, ja kaikki päivät menee juostessa paikasta toiseen.

Mutta nyt tää lähtee remppahommiin..(kuistin lattia pitää saumata, mutta sit oiskin alakerta melkein valmis)

Miiu+ " paavo" 33+2

Ps.tietääkö kukaan siitä heinäkuisesta joka synty maaliskuun lopulla??

Vierailija
49/58 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nosto etusivulle. Ei ole näemmä tänään kukaan vielä kirjoitellutkaan. Liekö kaikki nauttimassa nätistä ilmasta. Itellä aivan järkyttävä väsymyskausi meneillään. Poika herättää aamutuimaan ja unet jää aivan kesken. 5 aamua töitä, aaah! Luulisin, että täällä sais saikkua ihan helpostikin. Ainakin siitä on puhuttu, että soitat vaan, jos et jaksa. Vielä ei oo tarvinnu, mutta katotaan hyydynkö viimesellä työviikolla..

Vierailija
50/58 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelen tota heinisten pinoa silloin tällöin ja osu silmiini Nekkiksen tänään naputtelema kirjoitus ja linkitän sen tähän, koska en usko hänen siitä pahastuvan elikkäs: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10232309&p=1&tmode=1&smod…

En millään muista kaikkea, mistä ootte turisseet tällä viikolla enkä jaksa laavata taaksepäin (sori laiskuuteni), mutta kaikille oikein hyviä vointeja sekä jaksamisia ja kaikkea muuta mahollista mukavan toivotusta :)

Noista sokereista muuten: mie sain ä-polilta " luvan" mittailla vielä sokereita reilut pari viikkoa, mutta ei sanottu mitään muuta. Joku täällä (sori, en muista kuka) mainitti, että aamun paasto-arvojen pitis olla alle 6.0 eli tarkoittaako tämä seurannassa olevia paasto-arvoja vaiko insuliinia pistettäessä? Mietin tässä vain sitä, että oisko mulla kenties jotain häikkää arvoissa, ko jouvun vieläkin niitä mittailemaan vai...? Aamun arvot mulla huitelee 4.7 ja 5.2 välillä, riippuen tosin siitä, mitä oon edellisiltana naappeliini tunkenut ;) Teillä ilmeisesti olisi tietoa näistä sallituista arvoista enemmän, ko mulla...

( @ ) Meän ipana on taas vaihteeksi " persus eellä puuhun menossa" eli istuu taas ja voi kiesus, ko säälittää oma rakkoparka monotuksien takia. Johan se malttoki olla muutaman päivän ihmisten lailla masussa eli kintut taivasta kohin. Käy aivan liiankin makiasti ja tuntuu, ettei voi lähteä mihinkään, ko pitää jatkuvasti olla lirkillä. Saa nähä, ottaisko tää ipanaisuus mun toiveeni huomioon ja kääntyis sekä pysyis " oikeinpäin" , mutta mikäli äitiinsä tulee, nii ei varmasti vaiha suuntaa, koska äitikään ei tykkää olla pää alas käsin ;)

Sori, nyt oli vain oma napaa...

AJ ja ipana 31+1

Vierailija
51/58 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... aamupäivällä otin poikaa syliin ja sattui oikein kunnolla mahasta. Ihan kuin jotain olisi oikeesti revennyt tuolta oikeelta... mutta eikös ne repeämiset yleensä tuppaa vuotamaan, eikä vielä ainakaan ole mitään tavallisuudesta poikkeavaa ilmaantunut. Ehkä se oli vaan vaavin varoitus, että äippä ei saa nostella?!

Äsken juuri tultiin kylästä, jossa en kertakaikkiaan kehdanut kieltäytyä raa`asta lohesta. Yritin ensin vaivihkaa ottaa vaan vihanneksia ja muuta, mutta kun isäntäväki huomasi lautaseni tyhjyyden... Apua, totesin että kaipa tässä vaiheessa jo uskaltaa ottaa raakaa kalaa! Toivottavasti en nyt tehnyt mitään kohtalokasta virhettä! Miten se listeria nyt sitten vaikuttikaan tähän kehittyvään vauvaan? Eihän se tietty ole sanottu, että mitään tautia saisin, mutta jos joku osaa lohduttaa, niin kivammalta tuntuisi...

Kiva lukea (vaikkei asiana olekaan mitenkään kiva), etten ole yksin näine huonoine palvelukokemuksineni. Oma syyni kaiketi, kun olen aina niin h.tin reipas ja kaikki hyvin -tyyppi. Mä en onnistunut yrityksessäni saada saikkua ja nyt alkaa olla liian myöhäistä, kun aamuja enää kolme. Olin ajatellut, että en halua pitää kesälomia ennen äippälomaa ja ainut keino siirtää ne kaikki pitämättömät lomat olisi sairausloma... No, täytyy kai tämäkin asia kääntää positiiviseksi ja olla tyytyväinen siihen, ettei mitään kummallista tai hälyyttävää ole tapahtunut tässä raskaudessa.

Eipä tässä kummempia, olen huono kommentoimaan noin ylipäätään muiden ajatuksia, eikä täällä tällähetkellä mitään erityistä aihetta tunnukaan olevan, joten iloista odotusta vain meille kaikille... nikki

Vierailija
52/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkästä aikaa... ;( Alussa ja edelleen onkelmia netin kanssa joten nyt kun olen kyläilemässä niin täytyi tulla teitä moikkaamaan piiiitkästä aikaa ja ilmottautumassa, että heNkissä ollaan!

Olen siis ollut myös sen verta kippeenä että sairaala on tullut viime aikoina tutuksi sielä siis olen ollut lepäilemässä ja enkä senkään takia ole päässyt jutustelemaan kanssanne!

Lieviä alkavia myrkytyksen oireita taas ilmassa ja esikoisestahan minulle pukkaskin tuo raskausmyrkytys ja nyt odotellaan sitä samaa ;( Eli siis paineet nousseet, turvotus karsee ja hieman on ruvennut + oleen pissinkin puolella ja kaiken lisäksi välillä kovia kipeitä supistuksia ja nyt vielä näyttäisi maksa-arvoissakin olevan jotakin...

Vielä en ole lääkitystä saanut mut äitipolilla joudun nyt juoksemaan ja tarkaa seurantaa!

Ja nyt sitten tietysti vauvaa seuraillaan sillä ultrien mukaan on tällä hetkellä on pienempi kuin kuuluisi olla! Ja kun taas silloin aikoinaan muissa ultrissa kun kävin niin oli aina viikkojaan nähden vähän isompi eli kasvu on nyt siis hidastunut :( (mutta siis erittäin aktiivinen vauva on masussa noin muuten että lääkäri sanoi ettei pikkuisen voinnista tarvitse olla huolissaan ainakaan tällä hetkellä!) HUH!

jees mutta tässä pikaisesti nämä omat kuulumiset ja koetan taas palata linjoille kohan kotona saataisiin tuo netti taas toimimaan!!! ja hjuvia vointeja kaikille!!

T: äp81 & 32+2

Vierailija
53/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikille täytyy sanoa, etten tiedä listerian vaikutuksista eri-ikäiseen sikiöön, joku tietävämpi valistakoon. Näin maalaisjärjellä miettien voisi kuvitella, että mitä isompi vauva, sen paremmat senssit selvitä jos jotain sattuisi. Vaan eihän sitä listeriaa suinkaan kaikissa kaloissa ole eli jos sen saa, niin aika huono tuuri täytyy olla. Vaarallisimpia kai ovat nämä tyhjiöpakatut pitkien säilytysaikojensa vuoksi.

Vierailija
54/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kun en tässä välissä muuta touhutessani huomannut, että äp:ltäkin oli tullut viestiä), äp:lle oikein paljon tsemppiä myös! Ei ole sinullakaan hilpein mahdollinen tilanne odotuksessasi juuri nyt. Toivotaan, että pysyvät oireet kurissa eikä myrkytys pukkaa. Hienoa kuitenkin, että nykypäivänä tällaisia osataan tarkkailla ja hoitaa, vaikkei mitään kivaa tuo silti olekaan.

Vierailija
55/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äp81, Paaljon tsemppiä ja koitahan pärjäillä kipeyksien kanssa, toivotaan todella että myrkytys ei riehaantuisi!! Tuu raportoimaan taas het ku pääset :)

En voinu tänäänkään töihin kun kuumeen laitto yöks, mutta kai se tästä hellittää toi flunssakin. Sitten ekaa kertaa oli poksahtanut sormet makkaroiksi, heräsin ihan siihen kun kutitti ja sattui sormusten kohdalta, eikä meinanneet lähteä irti! Eilen ei vielä edes tiukkaa tehnyt?? Otin tunti sitten kummastakin kädestä irti, ja punaset renkaat vieläkin.. Kutinaa ollut kyljissä ja mikä hassuinta; leuassa. Mutta ei kai ne mitään myrkytysoireita yksinään oo, mulla on kuitenkin se sika-alhanen verenpaine ja hb jotka ei kai viihdy yksissä myrkytyksen kanssa. Pieni ollu tosi hiljanen TAAS, saan ne liikkeet kun alan laskea kyljellään, ainakin useimmiten, mutta muuten ei tunnu mitään.. Ketuttaa vaan sinne synnärille ravata kun joka kerta on sen 22 e ja kun siellä muutaman kerran käy niin alkaa jo rahatilanne kummasti hankaloitua.. Mutta tietysti jos nyt oikein huolestun, niin menen. Eihän tässä muuta ole kun yeinen riehuminen lakannut, kun aiemmin hän oli vallan erilainen.. Ja kuitenkin tarkistettu jo moneen kertaan toi ja aina näyttäisi kaikki hyvin olevan. Pitäsköhän niiden ottaa jotain lisätestejä vai onkohan tää mun päässä...

Iskenyt himo pinaattikeittoon ja fitness-muroihin maidolla. Niitä pitää pari kertaa päivässä saada, hassua!

-pals 32+2

Vierailija
56/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Pidellyt tällä viikolla hiljaista täältä suunnasta. Sorry siitä. Olen ollut niin kiireinen töissä ettei ole ollut mitään jakoa edes lueskella juttuja, mutta kävin äsken nopeasti lukaisemassa loppuviikon jutut. Kaikenlaista näyttää tapahtuneen teillä. Tsemiä ja jaksamista kaikille.

Hikoittelusta oli ollut puhetta. Meidän poju nikoittelee myös sen pari kertaa päivässä ja joka kerta kun hikka tulee niin pojalta palaa päre. Eli sitten kärsii äiti kun herra rundaa ja potkii vartin hikan jälkeen =) Muutenkin poitsu on kasvanut ilmeisesti aika paljon viikon aikana, koska oma olo on tosi tuskainen.

Palsille ja Kiharalle tsemiä flunssan kanssa (oliko jollain muullakin...), muistakaa levätä ja juoda paljon.

Miiulle ja CÄlle tsemiä arvojen kanssa ja muillekin sokerin kanssa painiville.

Amalia-Joelille sen verran, että vaikka meidän herra on pää alaspäin niin tiukkaa tekee rakon kanssa. Herra vissiin treenaa jo noita tulevia futiksen puskuja mun rakon kanssa. Tänään tunti autossa Lahteen teki todella tiukkaa =)

Äpille myös kovasti tsemiä, myrkytys on aina todella ikävä. Toivottavasti olo paranee.

Nyt on pakko taas jatkaa töitä (joo, hullu olen, mutta kyllä tämä ensi viikon jälkeen pitäisi rahoittua).

Kovasti jaksamista kaikille, yritetään jaksella kaikki tahoillamme.

Mäkin lupaan parantaa tapani heti 16 työpäivän päästä ;)

-Ellu ja Julle 31+3-

Vierailija
57/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri muuta.

Tänään olen itkenyt hysteerisenä, kun mies tuli yöllä niin päissään kotiin, vaikka olin yrittänyt varoitella ja saada sitä aikaisemmin jo lopettamaan. Kehtas vielä loukata mua, kun sanoin, että voi tulla lähtö minä hetkenä hyvänsä, että olen lukenut jostain, ettei isän kannattasi enää näillä viikoilla ottaa mitään alkoholipitoisia... Että älä yritä ja joo, joo, ym. selityksiä....

Ainut lohtu mulla, ettei se muista mitään koko yöstä, niin saa mun puolesta kyllä kärvistellä syyllisyytensä kanssa ihan rauhassa. Haistakoon pitkät koko äijä!

Nikki noin 33

Vierailija
58/58 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tässä kukaan ole mun varpailleni astunut...joskus vaan iskee fiilis kun selitän juttujani, että menevät " harakoille" .

Oukkei, antakaa vanhan mamman kuohua rauhassa :)

Noista sokrujen mittauksista sanoisin senverran vielä, ettei insuliinin aloitus muuta mitattavia arvoja mitenkään, ainakaan taysin ohjeiden mukaan. Aamuarvo ja ennen ruokailua on oltava alle 5,8 ja tunti ruokailusta alle 7,5. Mulla ylittynyt tässä jaksossa tuo aamuarvo, joten insuliinin määrää tullaan nostamaan.

Ja toi listeria, se on vaarallinen myös loppuraskaudesta, jos sen saa, voi vauva saada tosi pahan tulehduksen ja on jopa hengenvaarassa.

Tosin on erittäiun harvinainen, vain ihan muutama sen saa, en nyt muista ihan tarkkoja lukuja. Ja nämä tiedot ovat keski-suomen keskussairaalan ajoilta muutaman vuoden takaa. En vaan muista enää tarkasti.

Mukavaa jatkoa kaikille!