** jouluntähtösten wappupinkka ** ma-ti
Kommentit (32)
Heinin G testin tein tasan vuosi sitten tänään... eli vappuna tiesin et masussa luuraa jokin.
Aikoinaa itse ton nicki G pistin ja jäi sit itse vastaamatta.Sopivasti ÄK sen toi uudestaan esille. Mun nimi tuleepi nefilim nimisestä mytologian hahmosta, oliko jokin sodan jumala jos nyt oikeen muista(todella äidillistä) siitä on vaan aikanaan jäänyt toi M pois. Siis ollut käytössä muuallakin. Enkä osaa edes kuvitella millasen sekopää kuvan olen itsestäni antanut.Mä olen tälläinen mootoriturpa, neurootikko joka ei välillä pysy edes itse omassa tahdissa. Työ minä on kovin pikkutarkka(työ vaatii sen) Äiti minä on kovin rento, kotominä pedantti, vaadin kovasti ihmisiä ympärille ja välillä kotona oleminen tekee miltei sekopäiseksi.
ÄK jotenkin minä vaan mielsin sinut siihen sinisen talon nallen kuu hahmoon... sellainen rauhallinen ja harkiseva.. suorastaan seesteinen..
jokohan riittäis tälle päivää...
nefili
äitikuu:
Tinurin ajatelma musta pisti kuitenkin miettimään.
--snip--
nauroin vaan täällä katketakseni että mistä ihmeestä sä tuollaisen kuvan musta olet saanut???? Ok, olen kirjoitellut teille kaikkea ¿hölmöä¿ sieluista sun muusta mutta silti¿
Hih, se oli varmaankin yhdistelmä astrologiajuttuja ja joitain " pehmeämpiä" ajatuksia vauvanhoidosta, mikä tuon mielikuvan loi :)
[b]Nimimerkki-G[/b] Kuten olen joskus kirjoittanutkin samanlaiseen gallup-kyselyyn, on Tinuri mieheni minulle antama lempinimi. " Tinker, tailor, soldier, sailor" eli englantilaisen lastenlorun tinuri :DDD Elämänkatsomus- ja harrasteaiheisilla foorumeilla nimimerkkini on Pallaskissa ;)
Alpi muuten nauroi äsken todella hersyvästi ääneen, kun sai D-tipat lusikalla :D On jo pidempään katsonut ruokailuja silmä tarkkana, mutta aloitetaan ne maistelut kuitenkin vasta 6 kk iässä, eiköhän tuo Devitol riitä pitämään lusikkataitoja yllä!?
Ja ne munkit onnistuivat loistavasti, jee! Nyt toi mies grillaukset pihalta, siis syömään. Simaa ja munkkeja jälkkärinä :)
Iloista vappua toivottelee Tinuri et Alpi
meidän pikkumies ryömi tänään, melkein metrin veti itseään lattialla eteenpäin.
Sniif. Mun vauva....
äitikuu taas, the palstaterroristi
Ihana kun jaksatte noita tapaamisia järjestellä! Harmi kun joka paikkaan tuntuu olevan niin pitkä matka, eikä kyllä kahden pienen lapsen kanssa oikein voi mitään pikavisiittiäkään satojen kilometrien päähän järjestää:(.
Heinin gallupiin mietin vastausta, mutta en kyllä muista kahta viime vappua ollenkaan. Eikä johdu siitä että olisin niin " simoissa" ollut :). Pitäisi ihan esikoisen " päiväkirjasta" tarkistaa mitä silloin tehtiin. On vähän vappujen viettotyyli muuttunut. Haalareistakin rapsin merkit ym pois ja otin remppahaalareiksi (kauhea " pyhäinhäväistys" ), tuleepahan niillekin vielä käyttöä. Merkit sitten saavat lapset aikanaan, jos haluavat/tarvitsevat. Mutta tosiaan kiva on alkaa luomaan uusiakin vappuperinteitä.
Vauvalle ei mitään ihmeempiä kuulu, kääntymistä edelleen odotellaan. Tuntuu että meillä ollaan vielä niin vauvaa moniin muihin verrattuna, kun ei vielä liikuta oikeastaan ollenkaan eikä syödä kuin äidinmaitoa. Hampaita vauvelilla on nyt neljä, onneksi ei ainakaan vielä ole niitä alkanut käyttämään. Tosi samoissa mennään kuin ensimmäisenkin kanssa, miehen kanssa jo ihan huvin vuoksi laskettiin kääntymisen ja seuraavien hampaiden ajankohdat valmiiksi. Kääntyminen selältä mahalleen tapahtuu meillä sitten 27.5 ;). Saa nähdä kuinka lähelle osuu.
G: viime vappuna tiesin olevani raskaana,plussasin 18.4. Sen minkä muistan viime vapun tienoosta oli se,että pinottiin halkoja! tänä vuonna ei sellaista huvia oo luvassa,myöhemmin sitten tässä kuussa kylläkin.
G nimimerkistä: rekisteröidyin näille sivuille vuonna 2003,joilloin esikoiseni oli pieni vauva,alle 6kk vanha, ja odotin toista. Silloin oli esikoisen lempinimi tintti ja perässä syntymäaika. Muuta ei mun tyhjään päähän silloin tullu mieleen. Sen jälkeen ei tyttöä oo kutsuttu tintiks..
Lasten pitäs olla nukkumassa,mutta kappas.. Esikoista ei väsytä,ihan normaalia hälle. Aina on valoisaan aikaan (keväällä ja kesällä) virkku,eikä tarvi unta kuin joku 10tuntia vuorokaudessa. Keskimmäinen nukkuu..ja Meitin Jouluvauvaa juuri syötin,oli jo nukkunu tunnin ja meno oli vielä hetki sitten sängyssä melko kovaa... pinniksen laidat vaan helis,kun Johanna potkiskeli siellä.Jospa pian rauhottus meno,ja alkas äidin ja isän yhteinen aika.. Mies on muutes tainnu vihdoin ja viimein huomata millaisen kultakimpaleen on saanu verkkoonsa,ollaanhan me toki jo 6v. oltu yksissä ja 3lasta saatukin..Mutta Vappuja kaikille!
Niin,joo ja tänään käytiin 4kk neuvolassa. Hyvin on täällä kasvettu. 6575g ja 63cm,olivat mitat. Kuukauden päästä ois lääkärineuvola.
tintti ja Johanna
Kiitos kaikille kuvia laittaneelle, sulosia vauvoja kaikki ja äidit edustuskelpoisia. Tuota Miilukan kuvaa kans mietin, et jos toi oli huono kuva, niin mikä sit on se hyvä?? Pistin äsken tulemaan just viis minuuttia sit räpsästyn kuvan minusta ja Lumista, ja muutama s-posti heivas takasin, yritän niihin vielä myöhemmin lähettää.. Kuva oli jostain syystä hiukan sumee, ja meillä on molemmilla (ihanan?) helakat punaset posket. Lauantaina tulee Lumille 5kk täyteen, niin voisin muistaissani pistää tytöstä kuvan sillo (mulla on ollu tapana ottaa tasakuukausin Lumista kuva mekkopäällä).
Eilen illalla käytiin Lumin nukahdettua kahdeksalta vapun vietossa kavereilla. Mummo jäi tyttöö vahtaamaan. Saunottiin ja paistettiin makkaraa ja join jopa puol tölkkiä kolmos kaljaa, mies sit muutamia. Lähdettiin sit niin et puolelta yöltä oltiin takasin kotona ja neiti oli nukkunu kokoajan ja itse asiassa nous 5.20 sit syömään ja kaikkiaan veettiin koko verhe puol yhdeksään unia. Mukavaa oli eka kertaa päästä kavereiden kanssa viettämään iltaa, ja ei kyllä ollu kaipuuta lähtee sit baariin vaan mielellään sit lähtikin jo kotiin nukkumaan.
Tänään jännnä venäjä-matsi eessä...
Eipä muuta nyt. Niin, paitsi hävetti(??) se miehelle rakkauden ja arvostuksen tunnustus heti, kun sen sain lähetettyä. Kaikkee sitä purkaa tänne... Mut totta oli kyllä joka sana.
Hauskaa vappupäivää kaikille!
T:Leenu ja Lumi
Viime vappuna tiesin olevani raskaana, kun plussasin 14.4. (tais olla pitkä perjantai tai lanka lauantai, nó pääsiäinen kumminkin).
Ja nimimerkki tulee lempinimestä + syntymävuodesta.. En virkeempää keksiny.
Pinoudunpa minäkin jos hetken tässä koneella ehtisin olla :)
Lauantaina ei sitten päästykään mökille sinne talkoisiin kun auto otti ja hajosi :( Sunnuntai meni sitä suvun voimin ihmetellessä. Maanantaina yritettiin viedä sitä huoltoon vaan eihän mikään auki ollut... että semmosta mukavaa viikonloppua täältä :(
Lauantain tapaamisesta minäkin tahtoisin kuvia :) Pimmikö lähetti niitä Oulun kuvia että josko laittaisit minulle myös Tamperetta? Voisin laittaa vastalahjana kuvan meidän poppoosta jonka saa sitten laittaa myös jakoon :)
Akseli täytti sunnuntaina 5kk ja päätti juhlistaa sitä kääntymällä selältä mahalleen kaksi kertaa :) Pääsiäisenä on kääntynyt viimeksi... taitaa poika jäsennellä taitoa päässään ennen kun on varma miten se tapahtuu ja tahtooko niin tehdäkään :) Neuvola meillä on torstaina (jos siis keksin miten sinne pääsen kun auto olla kaputt).
Nuo oli hauskoja kuvauksia teistä :) Minäkin olen kotona aina pitkiksissä ja isoissa paidoissa, tukka sekasin ihan räjähtäneen näkösenä :) Töissä sitten joutuu meikkiä ja hiuksia laittamaan sekä siistimpää päälle. Valokuvissa en onnistu koskaan: en ainakaan myönnä näyttäväni semmoselta :))
Nyt kantautuu keittiöstä niin mahtava lohilaatikon tuoksu että taidanpa kipaista ottamaan ruoan pois uunista ja kattamaan pöytää..
Palaillaan tähtöset :)
RauPotar ja Akseli yli 5kk (mun vauva)
Onko vatta täynnä simaa, tippaleipää, nakkeja.....? Meillä ainakin on. Huomenna tehdään taas kunnon ruokaa ja keskiviikkona aloitan painonvartioissa uuden elämän, liikakilot saa jäädä!!! Sunnuntaina piti lähteä lasten kanssa tuttavamme lapsen 3v synttäreille ja yksikään paitapusero ei menny päälle ja kaikki housut kiristää niin ettei meinaa voida istua. Koko vaatekapin sisältöä en uusi, vaan ajattelin yksinkertaisesti laihduttaa.
Kiitos kaikille mukavasta Tampereen tapaamisesta!!!! Olisi kiva treffata joskus uudestaankin, vaikkapa kesällä. Meillä oli kotona menny ihan hyvin ja minäkin sain uutta virtaa tapaamisesta. Täällä on aika rankkaa huolehtia kaikista asioista yksin. Mies on vielä pois kuviosta, verta valuu nenästä edelleenkin. Kylmäpussit niskassa ja nenässä + jääpala suussa se makoilee tuolla makkarissa.
Teinimme on kyllä onneksi auttannu mua vähän kotitöissä, mutta univelkaa tulee, kun iltasin valvoo teinin kotiin (viime yönäkin tuli vasta 23.30, lupakin kyllä oli olla pidempään ulkona) ja herää sitten jo tossa viiden-kuuden aikaan Mikin kanssa. Ja mikin isoveli nukku tosi huonosti taas, näkee pahoja unia kait ja viime yönäkin oli lopulta pakko ottaa viereen nukkumaan.
Eilen olin lasten kanssa seurakunnan vappujuhlissa ja mukavaa oli! Nyt on ollukin viime vuosina näitä selviä vappuja. Siihen galluppiin, tiesin viime vappuna olevani raskaana. Tein testin jo maaliskuussa, kun mulla oli heti hirveet raskausoireet, raskaushan alkoi kaksoisraskautena, joten oireita tuntui olevankin tuplasti;)
Nimimerkki on toinen etunimeni ja syntymäaikani, ei kovin kekseliästä....
Mutta nyt siivoamaan, kun Mikki vielä nukkuu.
Päivikki
Hei!
Mun sähköposti on vissiin lähettänyt viestejä bumerangina takaisin, ei jostain syystä ota nyt noita kuvia vastaan. Viestit kyllä tulee. Eli katri (at) mad.scientist.com ei kannata lähetellä. Tein nyt uuden osoitteen ihan tätä varten, eli tinnis (at) luukku.com. Just avasin, pitäis kohta toimia. Otan uuden kuvan minusta ja Nemosta pian ja lähetän sen niille joiden osoitteet löydän, mutta tuonne voi jo kuvia laittaa niin vastaan sitten.
Gallupeihin: Tiesin kyllä Nemosta vuosi sitten, tein testin huhtikuun alussa ja pääsiäisenä kerroin miehelle. Itsellä oli silloin ristiriitaiset tunteet, vauva oli yllätys ja halusin ensin itse miettiä mitä tehdä ennen kuin kerroin miehelle. Oltiin silloin seurusteltu vasta muutama kuukausi, oltiin kyllä puhuttu että molemmat haluaa lapsia mutta ei ihan niin pian. Miehen reaktio uutiseen oli kyllä paras mahdollinen vaikka kerroinkin asian vähän töksäyttäen. Nyt ollaan tosi onnellisia, paremmin ei voisi mennä. Ja täällä on ollut puhetta parisuhteesta, niin mekin kyllä yritetään vaalia rakkauttamme parhaamme mukaan ihan arjessa: halaillaan ja pussaillaan paljon, ollaan sohvalla kainalokkain ja kerrotaan toiselle kuinka paljon välitetään.
Ja nickigallupiin, että tän nickin vain keksin, ei tule mistään. Kaikki mitä alussa kokeilin oli varattu, ja sitten kokeilin vaan mitä mieleen juolahti.
Vappu oli ja meni, vähän erilailla kuin aikaisemmin... Oltiin päivällä jatkamassa meidän minigolfturnausta ja mieshän sen taas vei... On taas askeleen lähempänä panoksena olevan viikonloppumatkan valintaa. Suunnittelee jo minne mennään, mutta mä aion kyllä vielä kiriä ja mennä ohi. Illalla käytiin mun vanhempien luona syömässä, siellä oli sukulaisia ja ystäviä kylässä. Nemon uniaikaan tultiin kotiin ja mekin mentiin jo puolenyön aikaan nukkumaan. Mulla oli kaks siideriä mutta en saanut juotua kuin puolikkaan... Niin se elämä muuttuu.
Nemo on nyt parina yönä nukkunut tosi hyvin, eilen heräsi syömään seitsemältä ja tänään kahdeksalta! Sitten jatkoi vielä unia, yleensäkin noustaan aika myöhään, joskus kymmenen jälkeen mutta tänään noustiin vasta puol kahdeltatoista! On vissiin ollut rankkoja päiviä kun on ollut niin paljon puuhaa. Ollaan nähty mummoja nyt joka päivä ja ne on kyllä aika tehokkaasti väsyttänyt tuon pojan. Nemo on kyllä pari viime päivää nukkunut vain kahdet päikkärit, silläkin saattaa tietysti olla osansa asiaan.
Nyt täytyy mennä laittamaan iltapuuroa. Palaillaan!
Tinnis & Nemo
En sitä täs hötäkässä ole kaikille yhteisesti toivottanut.
Torilla tuli käytyä ja lunta satoi perinteisesti ja niin kylmä. Eilen nautin pari lasia skumppaa ja nukahdin telkan ääreen.. villi vappu! Tosin minun vaput on aina olleen varsin tylsiä vissiin yhtenä vappuna elämäni aikana olen ollut humalassa.. yleensä töis tai raskaana tai imetys... ja se perinne taitaa jatkua.
Raupotar minulla on ainakin noit tampereen kuvia jos niitä et viel ole saanut?? pistä postia nefili77 at hotmail.com
Kiitokset kaikille kuvansansa lähettäneille, ihanaa kun saa kasvoja nimille nyt vaan menee hetki et yhdistää kaikki... niin paljon niitä on tullut.
Saitko HEINI postin nyt?
Pitää ruveta väsään dagis listoja, plääh...
Huomiseen...mammat!
nefili ja Adam jolla on neuvola huomenna, meinas unohtua
Aloin pohtia noita niccejä ja niistä tulevia mielikuvia kun mä ainakin olen kerran hämmennystä aiheuttanut omallani¿ siitäpä keksin sitten gallupin, eli
G, mistä nimimerkkisi tulee? (sori jos tätä on jo kysytty¿)
Mä tosiaan rekisteröidyin tänne vauvasivuille jo 3v sitten kun aloin odottaa tuota meidän esikoista. Sillon rekisteröityessä mieleen ei vaan tullut mitään ja kun jotain sinne kenttään piti täyttää kirjoitan Bertta¿ Inhosin itse heti alusta alkaen koko nicciä mutten saanut sitä vaan vaihdetuksi heti. Itsellekin tuli mielikuva jostakin täti-ihmisestä¿ Sitten kun vaihdoin nimeä kaikki mitä olin ajatellut oli jo varattuna¿ Olin just lukenut jotain astrologiakirjaa ja siitä kai toi KUU tuli, äiti-olo sit vaan oli muuten¿eli äitikuu. Nyttemmin olen monesti ollut jo vaihtamassa nimeä mutta koska niin moni mut jo tuntee tällä nimellä en enää viitsi vaihtaakaan.
Tinurin ajatelma musta pisti kuitenkin miettimään. Sitä kai tulee helposti kirjoitettua nettiin jotakin itsestään mutta samalla kuitenkin aika yksipuolisesti, eli lukijalle jää helposti väärä -tai jos ei väärä niin kovin yksipuolinen kuva henkilöstä. Kaikissa meissä kai on muitakin puolia kuin mistä tänne tulee kirjoiteltua¿ nauroin vaan täällä katketakseni että mistä ihmeestä sä tuollaisen kuvan musta olet saanut???? Ok, olen kirjoitellut teille kaikkea ¿hölmöä¿ sieluista sun muusta mutta silti¿ ;DD
No, kai mussa on monta puolta, se kotona villasukissa viihtyvä luomumpi äiti, joka rakastaa tonkia maata ja näyttääkin aina ihan metsästä repäistyltä, tukka hapsottaa, päällä vanhat likaiset verkkarit ja meikistä ei tietookaan. Se minä rakastaa kävellä metsässä, istua meren rannalla tai tuijottaa kynttilänliekkiä tuntikausia. Kotikin on aina ihan huiskin haiskin (jousimiehelle tyypillisesti kaikki on vaan vähän sinnepäin)¿ Sitte on se toinen minä, joka yrittää näyttää siistimmältä ulospäin kuin mitä oikeesti onkaan. ;D Monipersoonallisuushäiriöiseksi te mut pian kuvittelette jos vielä jatkan että sitten on vielä uraminä, äitiminä¿.ja jossakin kaiken alla se oikea ydinminä¿ Oikea minä on ikuinen haaveilija ja optimisti, kuitenkin käytännönihminen enemmän kuin teoreetikko, suurpiirteinen hyväätahtova hölösuu ja ikuinen lapsi, kuitenkin aika tosikko ja joissakin asioissa ihan liiaksi asti pilkunviilaaja. Sopiiko tuohon kuvaukseen nyt sitten tämä mun ulkomuotoni¿. Tuskin. Tuohon ulkonäköasiaan vielä niille ketkä ei ole mua livenä nähneet, olen collegehousuissa ja t-paidassa kotona ja farkuissa + t-paidassa tms. mut useimmiten ulkona näkee, pitkä tukka hutastuna ponnarille. Työminä voi olla vaikka jakkupuvussa tarvittaessa, mutta vapaalla tyyli on kyllä ehdottomasti jotain sporttisen oloista.
Tuli vielä mieleen että nefilin ¿täti-mielikuva¿ voi tietty tulla tästä mun kirjoitustyylistä¿. Kun aloitan kirjoittaa siitä ei tule loppua ja tekstiä vaan tulee ja tulee (sosiaalisten suhteiden puutos on tänäänkin kova, kaupantäti ainoa aikuinen ketä olen nähnyt). Ja tiedän etten osaa ilmaista itseäni kirjoittamalla, ajatuksia on päässä sata kertaa niin paljon kuin sormet ehtivät naputtaa ja siksi tekstistä tulee usien vähän töks töks tai sit joku oleellinen ajatus jää kirjoittamatta jolloin koko tekstin sävy muuttuu¿.
Äh, nyt poistun ja jätän muillekin palstatilaa. Ja koitan muistaa julkaista seuraavan omaelämäkerran jossakin muualla ja kirjoittaa teille enemmän pienestä jouluntähdestä enkä itsestäni... *poistuu nolona takavasemmalle*
Vielä hauskaa vappua kaikille!
kotiwapputunnelmissa äq kera ihanien pikkuprinssien