Vappuviikkoa HEINÄkuiset!
Oikein ihanaa vappua kaikille!
Minkälaisia suunnitelmia teillä on?
Meillä täällä Sveitsissä ei vappua sen kummemmin tunneta, pohjoisessa kyllä on pyhäpäivä huomenna, mutta meidän kantoonissamme ei. Mitään samanlaista hulinaa täällä ei vappu kuitenkaan saa aikaan, paitsi tietenkin itse sitä juhlistaen, kuten me aiotaan tehdä =) Munkkeja ja lihapiirakoita leivoinkin jo ja onnistuivat oikein hyvin. Lisäksi meillä on mukavia vieraita yli vapun ja hyvässä seurassa vietetään siis vappua.
Herkkuja olen aika kiitettävästi pystynyt välttelemään, tai karkkilakkoa on takana kolme viikkoa!!!!! Minä siis pystyin siihen =) Mutta jäätelöä olen kyllä näillä helteillä syönyt ja kyllä sitä on leivottu ja nautittu kaikesta muusta, mutta aika mukavasti kohtuudella =)
Painonnousu on stapannut ja edelleen se vajaa 10 kg on mittarissa, mutta niin edellisraskauksissakin se stoppasi tähän ja pysyi loppuun saakka samoissa lukemissa... katsotaan kuinka nyt käy.
Meillä helteet jatkuvat ja ollaan ulkoiltu, ulkoiltu ja ulkoiltu! Tehty paljon piknikkejä ja nautittu vaan kiireettömästä ajasta. pihankin sain kesäkuntoon ja nyt suunnittelen sisustusjuttuja vauvan varalle. Vaunut tilattiin ja nyt vaan odotellaan että kumpihan sieltä mahtaa tulla ja lisähankintoja tehdään sitten sen mukaan =)
Mutta oikein mukavaa vappua vielä kaikille ja Nekkis, jos näet viestit niin laita tilannetietoja =)
Duracel rv 27+4
Kommentit (13)
Varsinaisesti en ole mikään vappuihminen ja siitä syystä vappua ei meillä myöskään juhlita suuremmin. Parasta siinä on se, kun miehen ei tarvitse mennä huomenna töihin ollenkaan ja voidaan keskittyä kotihommiin kaikki yhdessä. En vain jotenkin jaksa innostua tästä yleisestä vappuhössötyksestä, mutta ei kai sitä missään ole määrättykään, että vappua pitäisi viettää jonkin tietyn kaavan mukaan. Olin kokonaan unohtanut senkin, että tänään kaupat menevät kiinni normaalia aikaisemmin ja siksi kolkuttelin lähikaupan ovea pari minuuttia ennen sulkemisaikaa täysin tietämättömänä siitä, että olin melkein myöhässä. Onneksi päästivät kuitenkin vielä sisään.
Vauvalla tuntuu kaikki olevan hyvin ja eilen illalla sain nauttia pitkään siitä, kun vain katselin vatsaani, joka hyppi ja poukkoili miten sattuu:) Ihanaa temmellystä. Heinäkuu lähenee ja toisena päivänä on sellainen olo, että menisipä aika mahdollisimman nopeasti ja taas toisena hetkenä toivon, että aika pysähtyisi kokonaan. Tuntuu, että juuri tämä hetki tässä on hyvä ja ihana.
En ole omaa painonnousuani hirveästi seurannut, joten en osaa sanoa, paljonko on kiloja tähän mennessä kertynyt. Kuitenkin vähemmän mitä esikoista odottaessani (silloin kiloja kertyi reilusti yli 20). Sokeriarvoja joudun mittaamaan pari kertaa viikossa. Ihan hyvin ovat pysyneet kurissa, paitsi ruuan jälkeinen arvo on melkein joka kerran himpun verran liian korkea, mutta mistään suurista numeroista ei siinäkään ole kyse. Tuskin siis tässä mihinkään insuliinin piikitykseen joudun, vaan ruokvalion avulla koitetaan kikkailla loppuun saakka.
Päikky 29+2
Käyn niin laiskasti tänne kirjoittelemassa...
Vappusuunnitelmia ei juurikaan ole. Ulkona on aika kylmä, niin ei huvita tehdä puutarhatöitä ollenkaan. Poikakin yksii jonkin verran, niin parempi kai että vietetään päivä rauhallisesti sisällä. Oli ihana nukkua aamulla hieman pidempään. Huomenna taas aikaisin ylös.
Mä olen kovasti yrittänyt lukea paljon ennen vaavin syntymää, koska sitten ei enää lueta. Viime viikolla luin kirjan nimeltä Orja. kertoo sudanilaisesta tytöstä, joka siepattiin ja myytiin orjaksi. Viikonloppuna luin Aavikon kukka. Se kertoo somalilaisesta tytöstä joka oltiin naittamassa vanhemmalle miehelle ja hän karkasi. Päätyi sitten huippumalliksi etc. Eilen illalla aloitin kirjan, joka kertoo Saudi prinsesssasta. kaikki ihan tosi tarinoita ja mielenkiintoisia.
Mulla on tullut tähän mennessä n. 7kg painoa. Mutta mulla oli 10kg liikaa painoa aloittaessa. oon yrittänyt tosissaan tsempata ettei sitä painoa tule kovasti. Mutta minkäs voi kun iskee joku himo. Mä en suklaasta välitä, mutta Daim-suklaalevy on ihan mieletöntä herkkua. sitä voi syödä vaikka kaksin käsin.
Nyt voi jo sanoa, et ens kuussa alkaa äitiysloma :D. Mulla tosin vasta juhannuksen jälkeen, mutta ens kuussa...
Kävin viikko sitten sokerirasituksessa ja sain puhtaat paperit. Vähän jännitti, mutta arvot olivat tosi hyvät. HB oli myös noussut takaisin normaaliin eli oli 122 (viimeksi 102). Rautakuuri oli auttanut. Esikoista odottaessa oli aina jossain 135 paikkeilla. Seuraava neuvola on 18.5. sitten melkein alkaakin 2 viikon välein neuvolakäynnit.
Vaavi liikkuu tosi paljon nykyään ja liikkeitä tuntee tosi hyvin. Tosin aika huonosti mahan päästä. Olen pojan kanssa yrittänyt bongata potkuja mutta ihan turhaan.
oasis 26+6
Heippahei!
Ja hyvää vappua!
Meidän vappu meni kaveripariskunnan luona iltaa istuessa ja grillatessa. Mukavaa oli. Ei ole yhtään harmittanut koko raskauden aikana ettei ole voinut nauttia drinksua ja siideriä ja viintä. En ole koskaan ollut mikään lasiin sylkijä ja viikonloppuisin on tullut juotua enemmän ja vähemmän, mutta nyt raskausaikana on ollut oikeestaan vaan ihanaa, kun ei oo tarvinnu kärsii krapulasta. Silti ei myöskään toisten juominen oo häirinny. Oon ajatellut että oon ehtiny tässä jo 15 vuotta hyvinkin ravintoloissa hyppäämään ja hauskaa pitämään, että nyt on hyvä pitää paussi. Onnkes mieskään ei oo hinkunu baareihin. Pari vaivaista kertaa ollut koko raskauden aikana.
Meillä vauveli liikkuu vaihtelevasti. Välillä se liikkui niin että koko vatsa pomppoili ja muljahteli ja nyt taas on muutaman päivän ollut hiljasempaa. Vähän oon jo miettinyt et ollaanko siellä vielä elossa, mutta onneksi nyt aina välillä jotain tuntuu. Liekö sitten riippua asennosta. Neuvolan täti ainakin sanoi että raivotarjonnassa ollaan jo. Onko muilla välillä hiljaisempia päiivä liikkeiden suhteen?
Ensimmäinen suurempi hankintakin tehtiin. Turvakaukalo ostettiin Graco merkkinen. Pinnasänky saadaan sitten touko-kesä vaihteessa ja vaunujakin pitäis lähtee jostain katsomaan tässä joskus kun on vapaapäivä tai sitten vasta kun jään äippälomalle 7.6. Jotenkin olisin jo valmis jäämään lomalle, vaikka hyvin jaksan ja töissä on kivaa, mutta ehkä pikkariikkisen motivaatio hukassa, kun tietää kuitenkin pian
jäävänsä pois.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
beebebeebe rv 29+3
Ihana aurinkoinen ilma. Meillä tämä vappupäivän alku meni agility kisoissa ja eilinen kaupoissa ja siivotessa. Loppupäivän olin tuossa ulkona ja rakentelin etupihalle kukkapenkkejä. Yllättäen nyt särkee taas alaselkää ja häpyluuta, mutta sitä särkee teen mitä vaan ja illalla on tosi tuskaista emnnä nukkumaan kun missään asennossa ei voi olla.
mulla painoa on nyt tullut kai 8kg..luulisin. edellisessä neuvolassa oli 7kg tullut mutta kaipa se nyt on vähän jo noussut. ensiviikolla on taas neuvola ja ne nyt rupeaakin olee useimmin. kun päästään jo 30rv:n yli.
Minä nyt olen haikaillut kaikista vähiteln vaavin syntymää verrattuna edellisiin raskauksiin. nyt olen ottanut kaiken ilon irti tästä ajasta ja kyllä se sieltä vielä kerkee syntyäkkin. Toki nää säryt yms voisi jo mennä pois ja pääsisi itseä kuntoittamaan, tuo agility kun rupee olee hidasta puuhaa tällä painolastilla ja mahalla.
HUomenna pitäs mennä ostamaan koiranruokaa ja nappikset. torstaina on agility treenit, perjantaina epäviralliset kilpailut ja lauantaina kaksi virallista kisaa. eli menee kyllä hyvin pitkälti liikunnan parissa tää viikko, mutta sitten taitaa mun " äippäloma" agilityssä alkaa kun koiralla pitäs alkaa juoksut. No aloitan sitten ensiviikolla toisen koirani kanssa jäljestys treenit mutta siinä ei tarvi juosta ja pomppia, sepä kai on rauhallista puuhaa. :)
hauskaa viikon jatkoa heiniksille!!!
Liipe ja prinsessä rv29+6
Muut vielä nukkuu. Mikä ihana rauha. Pienin (1v 11kk) siirrettiin eilen omaan sänkyyn, meidän sängyn viereen. Tämä on melkein eka järjestely (ostin kyllä vauvakirjan ja synnärivaunu Möhköfantiin jo aiemmin) vauvaa varten. Nukkui alku yön sängyssään ja kiipesi viereeni.
Kuten monen muun vappukin, meidän vappu meni rauhassa: siivoten ja järjestellen. Täällä sataa taas lunta, joten puutarhahommat saa odottaa.
Laitan vielä tähänkin maininnan rotavirus-rokotteesta, jota suosittelen kaikille lämpimästi. Meillä siis viime viiko sujui kuopuksen kanssa LKS tipassa. Rota kävi kiinni vielä lähes 2-v lapseen sellaisella voimalla, että hän olisi kuollut ilman sairaalahoitoa. Tipassa tuo koko 6 vrk sujui, koska sisään meni kyllä ruokaa ja juomaa, mutta ulos tuli vielä enemmän. Nyt 2v-neuvolaan jännitetään saadaanko taas 12kg:n painoraja ylitettyä.
Mulla viimeinen neuvola oli 6 viikkoa sitten. Olen joutunut perua sen jo 2 kertaa. Nyt perjantaina uusi yritys. Jännää!
Hyvää viikon jatkoa teille kaikille!
Vompatti pojat 03&05 sekä Möhköfantti rv 27+5
Aamulla oli neuvola ja kaikki hyvin. Sokerirasituksen tulokset oli tulleet ja kaikki kolme arvo jäi reilusti alle viitearvojen. Huoh. Eli ei mitään hätää. Samoin kaikki muut oli kunnossa, hemppa, pissa, verenpaine yms. Painoa on tullut alusta noin 5-6 kg. Eli ihan jees. Tosin lähtöpainokin oli tosi korkea...
Liikkeitä en juurikaan tunne edelleenkään, mutta tänäänkin neuvolan täti kysyi sydänääniä kuunnellessa että tunsitko äsken. Olin ihan että mitä...niin vauva oli kuulemma liikahtanut niin että maha heilahti. En itse edes huomannut.
No ultra ja sydänäänet kunnossa eli eiköhän pikkuinen myös. Ensi viikolla viel ylimääräinen sairaalakeikka kun ultra siellä näiden hoitojen takia.
Vappu meni pihatöissä. Ja nyt on takapiha kunnossa. Kivaa. Kesäksi jää niin paljon vähemmän hommaa. Kiitos hyvän talkoo porukan.
Ihanaa minkä tynkä viikkoa, mulla oli maanantai töistä vapaa ja nyt vaan nää 3 päivää töitä. Helatorstaiviikolla voisi vielä pitää vapaata ja kesäkuussa meneekin sitten harkintaan, että millainen olo ja olenko loppuun asti töissä.
Mutta nyt ulkona sataa kaatamalla :(
Hyviä vointeja ja kiva lukea muiden kuulumisia vaikka olenkin huono niitä kommentoimaan.
rv 27+1
Tiiättekö, monesti oon koittanu tulla kirjottelemaan, mutta kone ei oo peästäny! On sanonu että tästä ip-osotteesta on toistuvasti häiritty vauvan sivuja, jotta nyt ei pääse kirjottelleen enää. Ihme vekotin, tietääkseni kun en ole häirinny ketään :) Nythän tuo näköjään päästi kirjottaan!
Huomenna olisi luvassa neuvolalääkäri. Minua aina vähän jännittää nuo neuvolat ku pääsee puntarille. Nyt on varmasti tullut jo karmeasti painoa lisää, viime kerralla oli tullut jo kivasti, vaikka lähtöpainoon verrattuna vasta yksi kilo.
Kivaa on kuulla neuvolassa myös, että onko meidän jätkä kääntyny jo raivokkaaseen tuolla, vai vieläkö köllii poikittain (minä ku oon ite niin huono tietämään ku ei tuota kokemusta ole).
Lauantaina olin baarilla ja niin olin myöskin maanantaina. Kaverit naurokin että mustahan on tullu ihan hulttio ku joka ikinen ilta pitää nuojuta baareissa :) Joskin kiva olla ainut jolla ei minkäännäköstä oloa seuraavana päivänä! Mies oli mulla vapun yövuorossa, joten menin sitten ihan kavereitten kanssa juhlistamaan vappua. Enkä ees jaksanu tanssia ku poika rellesti mahassa koko ajan ja potki kylkiluihin :)
Me ollaan hankittu turvakaukalo ja pinnasänky. Vaunut käytiin varaamassa heti ku kuultiin että mummo on halukas ne jätkälle ostamaan. Varattiin Emmaljungan Smart - yhdistelmät. Olivat vielä tarjouksessaki! Sitte ois enää vannan ja sitterin osto eessä, mutta ne on onneksi jo pienempiä hankintoja. Muutamia 50cm vaatteita pitäis ostaa varulta jos tuleekin pikkubeebe, 56cm onkin tullu hankittua jo ihan kunnolla. Sitte 62cm on olemassa, ku ellokselta laittoivat mun tilaaman starttipaketin siinä koossa, vaikka tilasinkin 56 :)
Sammakko-setä on muutes sanonu että kesäkuussa sattaa lunta suomessa! Wipii, ei ehkä tulekkaan niin kauhean kuuma kesä odottaa. Mutta elokuusta setä sanoi että varjossa on +40 lämmintä :)
Minäpäs kirjoittelen huomenna uusiksi ku tietää neuvolakäynnin jälkeen että mitä sitä itelle kuuluu!
Mukavaa päivää, terveisin:
Annemari ja minimutti 28+1
Aamulla oli neuvolalääkäri. Pikainen käynti, ei mitään ihmeellistä. Kyllä tuo meidän terkkari tuntuu vähän laiskalta - kirjoittelee hitaasti koneelle tietoja, eikä juurikaan puhu... Lääkäri on kuitenkin ihan reipas tapaus - nuori mies!! :) Enpä kyllä itsekään ole terkkarin kanssa jaksanut intoutua keskustelemaan - onneksi kolmannessa (tai neljännessä) raskaudessa tietää jo paljon. Jos olisin ensikertalainen, niin turhan niukalta puhujalta vaikuttaisi tuo täti...
Neuvolakortin tiedot:
Viikot 28+3
Paino 76,5 kg (yhteensä painoa tullut näköjään 10,5 kg), suurin painon kertyminen laantunut. Viimeksi oli tullut yhdeksässä viikossa 6 kg, nyt viidessä viikossa 1,5 kg... Huh huh - just aattelin, että täytyy seurailla syömisiä, mutta enpäs taidakaan...
Turvotus + / - (välillä vähän turvottaa, varsinkin jos töissä paljon pystyssä)
Paineet 117/70
Sf-mitta 29 cm eli päästiin melkein takaisin käyrille. Muutosta oli tullut 1 cm viidessä viikossa... Ei siis kovin tasainen meikäläisen käyrä, mutta kolmen viikon päästä mittaillaan taas.
- Nalle-Kirahvi
Ollaan me heinikset vissiin suurelta osin aika väsyneitä, kun niin vähän kirjoitellaan.. Itse olen ainakin..
Nyt on 30 viikkoa lasissa ja työtahti vaan kiihtyy.. Mulla on töitä muutamia päiviä vielä rv 38.. Jospa tämä lapsi nyt syntyisi ennen laskettua aikaa niin kuin esikoinen, kun ei pääse turhan aikaisin lepäilemään..
Toisaalta kiva tehdä töitä, kun todella tykkään työstäni ja eipähän tarvi kauheasti pohdiskella, että miten saisi viimeiset viikot kulumaan.. Mutta toisaalta, meidän vauvalle ei ole hankittu mitään..
nukkuu siis varmaan meidän välissä (kuten sisaruksetkin tekivät vauvoina), vaatteet ovat ties missä (tarvis hankkia lipasto) ei hoitopöytää (en ole käyttänyt aiemminkaan) ai niin mitkä vaatteet? Jospa häkkivarastosta löytyis jotain mikä vielä kelpaa isosisarusten jäljiltä..
kuulostanko hulttiolta? :0) Ei vain ole ehtinyt tehdä mitään ja hemppa on edelleen tosi alhaalla, ei riitä virtakaan..
varasin vielä rv 36 yksityisen ultran ja lääkärin, pääsee viime tingassa kurkkaamaan minkä värisiä vaatteita ruvetaan pesemään ja haluan synnytystapa-arvioon kokeneelle lääkärille..
Meitin vauva on oikea mylläri, ei tietoakaan asettumisesta.. Enimmäkseen on lähes poikittain, pää alaviistossa vasemmalle ja jalat yläviistossa oikealle, autoa ajaessa viihtyy pää ylhäällä ja potkii kohdunsuuta vasten ja sitten kävellessä tykkää olla pää alaspäin, että äiti kävelis kuin pingviini, kun tuntuu että pää roikkuu jalkojen välissä..
Mukavaa viikonjatkoa! Koitan taas käydä joku päivä uudestaan! Nautitaan nyt näistä viileistä ilmoista ja loppuraskauden ihmeistä, elämä pyörii vielä oman navan ympärillä :0)
KolmenEmo rv 30+2
Itsekin käyn kyllä tiheään lukemassa kuulumisia, mutta jotenkin vaan ei tule itse kirjoiteltua, tai ei keksi mitään kirjoitettavaa. Olo on jatkunut samanlaisena niin monta viikkoa ja tuttavat sanoo että mahanikin on ollut samankokoinen alusta lähtien.... eli ei ulkoisia tai sisäisiä muutoksia kauheasti.
Vauva liikkuu edelleen ahkerasti ja on asettunut jo pää alaspäin valmiuteen, katsonut parhaaksi ajoissa asettautua kuten edellisetkin, tila alkaa olla nimittäin aika ahtaalla.
Lääkäri on 11. päivä ja sitä tässä odotellaan, sitten on taas uutta raportoitavaa =)
Kolmenemo: et kuulosta ollenkaan hulttiolta =) Kyllä me vielä kerkeämme kaiken valmiiksikin laittaa =) Toivottavasti jakselet hyvin töissä.
Mukavaa viikonloppua kaikillle ja kirjoitelkaahan taas kuulumisianne!
Duracel rv 28+1
Eipä ole mustakaan piiitkää aikaa kuulunut mitään täällä päin kun ei ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään vaikka usein käyn lukemassa.
Tänään oli neuvola kaikki oli ok, 7kg painoa tullut alusta tähän päivään asti ,HB oli 123 ei tarvitse ainakaan vielä aloittaa rautatabletteja, SF-mitta 28 ja RT asennossa vauveli kuukkuu, hyvä niin:)
Aika vilkas tämä vauva kyllä on mielestäni kaikista vilkaitten liikkuu verrattuna aikasempii raskauksiin, nyt on vain alkanut nuo lonkat ja polvet vaivaamaan ja särkemään taitaa ne nivelet sun muut löystyä tai pehmentyä.
Niin sitten kävi kyllä vähän ihmetyttää kun kuuneltiin sydänääniä niin se pyöri siinä 125-145 välissä ja välillä hyppäs päälle 200 sitä neuvolassa hän ei osannut sanoa mistä tuollainen luku mahtoi tulla, ihmetyttää vain.
En ole vielä viennyt kelaan papereitakaan kun ajattelin odotella vielä ehkä viikon jos mahdollisesti saisi sen uuden pakkauksen vaikuttaa ihan kivalta mitä nyt muutaman kuvan olen nähnyt.
Olisi vielä tämä kuukaus loppuun töitä sitten kesälomalle ja perään äippälomalle ihan mukavaa ettei siihenkään ole enään pitkä aika, sitten kerkee paremmin laittaa kotia valmiiksi vauvaa varten:)
Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin:)
Carita rv28+6
Mulla on vähän kahdensuuntaiset mietteet tosta synnytyksen ajankohdasta. toisaalta toivon, että vois tulla vaikka vähän etukäteen. Meillä on kuitenkin mökki vuokrattu keskisuomesta 21.7. asti ja laskettu on 26.7., joten sit pitäis kyllä lähtee aivan vieraalle paikkakunnalle synnyttämään jos päättää tulla aiemmin. Pakko se on kai kuitenkin varulta otaa mukaan kaukalo ja vaatetta yms. Huh, muutenkin tulee varmaan liikaa tavaraa mukaan. Ehkä pitää ottaa asuntovaunu mukaan pelkästään tavaroille.
Meille oli eilen ilmestynyt oven eteen kaksosten rattaat, kun käytiin nuoremman kans kerhossa. Mukava ylläri, illalla selvis sitten tuojakin. Miehen siskohan se oli lähettänyt ne Kuopiosta asti tänne Vantaalle, en olis heti arvannut keneltä tuli... Yksi hankinta vähemmän, hyvä!!!
Käytiin toissapäivänä lääkärissä nuoremman kanssa. Piti antaa pojalle piikki, mutta yllätys.Pojalla olikin korvatulehdus, joten siirtyi. Eipä ole onneksi vaivannut paljon, kun ei ole edes huomattu.Oma napa oli ok:
vko 27+6
painoa +13,6kg (eivät ole laskeneet vko vauhtia lainkaan, huoh)
Vähän kyllä ihmetytti, kun lääkäri kommentoi, että onpas sinulla vielä pieni maha, ei taida yleensä tulla paljon kiloja raskauden aikana. Mun mielestä +20kg/raskaus ei kyllä ole mitenkään kamalan vähän. verenpaine 121/65
Normaalisti mulla on tosi alhanen, joten kommentoi, että yläpaine hieman koholla. Ihme, kun joutui polkemaan puolen tunnin matkan hirveessä kaatosateessa, nuorempi takana kyydissä. ja muutama kamala ylämäki. Meinas ihan keuhkot revetä. Oliskohan hieman kunto laskussa.
Hb 124
Sf 23
Kun kattelee noita muitten mittoja, niin ehkä se maha on kuitenkin pieni. Ed. raskaudessa tais olla samoilla viikoilla jo 26. Oliskohan se pieni tyttö kahden ison pojan perään, ylläri!
Syke 150
Lauantaina meinattiin lähteä miehen kanssa syömään ja elokuviin. Viimeksi taidettiin olla joskus kesällä, joten hyvää tekee. Sitten kolmen kanssa onkin vaikeaa, varsinkin kun nuorin (toivottavasti) on tississä kiinni.
Helpa ja pojat 7 ja 1,5v & Sissi 28+1 (taas viikko vierähti)
Meillä on suunnitelmissa käydä perinteisillä vappumarkkinoilla. Esikoiselle on vappupalloja ja serpentiiniä ostettu, simaa ja munkkeja syötiin jo viikonloppuna.
Täällä säät ei ole olleet yhtä ihania kuin siellä Sveitsissä. Eilen satoi lunta :( Muutenkin oma mieliala ja energiataso ei oikein ole huipussaan.
Minulla painonnousu on kiihtynyt entisestään ja kohta on 10 kg tullut lähtöpainosta lisää. Nyt muutamassa päivässä tuli 1,5 kiloa! Liekö turvotusta vai munkkien ja pitsan ansiota...
Vauva liikkuu paljon ja pusero heiluu hauskasti kun pikkuinen potkiskelee. Vauva on kääntynyt raivotarjontaan ja olo tuntuu taas vähän aikaa helpommalta kun vatsassa ei ole niin ahdasta.
H-hetki lähenee viikko viikolta, huomenna ollaan jo toukokuussa menossa! Jäljellä olevat työviikot hupenee ja äippäloma lähenee lupaavasti :)
Mukavaa Vappua kaikille!!!
terveisin vauva77 rv 28+5