Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~vappuviikon HELMINAUHA~~~~

30.04.2007 |

Tässä jälleen linkki edellisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10174454&p=1&tmode=1&smod…

Tässä vielä linkki, jos joltakulta on jäänyt lukematta jonkun synnytyskertomus:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=3&tmode=1&smode…

Ja sitten vielä se nimilinkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10197670&t=9896426&appid=…

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu kolmatta tuntia ulkona ja esikoinenkin simahti sänkyynsä joten ehdin rustata muutaman sanasen..

KÄÄNTYMINEN: meillä on käännytty vahingossa (?) pari kertaa masulta selälleen muttei toisinpäin. Jonkun verran on lattialla kuitenkin, yleensä viihtyy niin kauan kun isosisko istuu vieressä heiluttamassa leluja ja vetelemässä soittorasiaa käyntiin :)

LELUJEN KÄTEEN OTTO: yrittää, muttei oikein osu :) tuttinauhasta/tutista pitää välillä hanakasti kiinni kun sen saa käteensä ongittua mutta vielä ei käden ja silmän yhteistyö pelaa niin että saisi kiinni.

Leikkikaaressamme on peili, joten masullaan ollessaan omalle kuvalle tuntuu hymyilevän enempi kuin äidilleen ;D

Mulla on kamala ongelma kun pitäisi pikaisesti saada hankittua Carenalta tricar twin- sisarusrattaat jotta pääsisin pidemmille kävelyille lasten kanssa miehen ollessa töissä. Nykyään vauva nukkuu vaunuissaan ja systeri seisoo seisomalaudalla mutta jossain vaiheessa kiukustuu (uhmaa..) ja heittäytyy selälleen. Enkä mä yksin kaksien rattaiden kanssa pääse kulkemaan :( Silti en Oulusta tiedä kuin kaksi lastentarvikeliikettä eikä kummassakaan just nyt ollut, huoh.

ÄSSÄ: meillä n. 3krt/viikossa maksimissaan. Joskus saadaan tyytyä kahteen, kun ei vaan aikaa tahdo löytyä ;) välissä oli pitkäkin ' laiska kausi' mutta nyt taas pikkuhiljaa on päästy sen asian suhteen uuteen nousuun ja kiva niin :) vaikka eihän aktiivisuutta nyt alkuaikoihin voi verratakkaan..

Mutta nyt hetkoksi levähtään ennenkuin pirpanat heräilee! Mukavaa päivänjatkoa

-Henna ja Melina-

Vierailija
42/45 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄSSÄSTÄ: no ei ole mikään kovin innostava aihepiiri. Mies vonkaa välillä, mutta suhtautuu huumorilla kun huomaa ettei mua todellakaan kiinnosta. Muutaman viikon välein saatan innostua. Kuitenkin on minustakin mukavaa kun mies hiplaa ohimennen minua, tietää että toinen on kiinnostunut edelleen vaikka käytännön syistä ei ole tiheästi intressejä imettävällä valvovalla äidillä joka nukkuu vauva tississä kiinni... Tyttöjen jälkeen oli sama juttu ja hullua oli kun imetys loppui, heti alkoi mua innostaa kovastikin ja mies oli tottunut tuohon pari kertaa kuussa -tilanteeseen ja meni varmaan puoli vuotta ennen kuin oltiin ns. balanssissa tämän asian suhteen.

Olispa suklaata, mutta ei ole.

KOhtahan tuo poju on jo 3 kk, aika hurahtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELELLE: Mun esikoisella on siis biologinen isä eri kun nyt tällä kakkosella. Kuitenkin ollaan tavattu nykysen mieheni kanssa, sillon kun esikoinen ollu viä niin pieni ettei muista aikaa ennen tätä. Eli käytännössä mieheni on ainoa isä, jonka esikoinen tuntee kun biologinen isä jätti yhteydenpidon jo mun raskausaikana. Lapsen synnyttyä oli sit hetken kiinnostunut ja vaati isyysselvitystä, mut sit ei enää yhtäkkiä kiinnostanutkaan ja homma jäi kesken. Mun mielestä parempi näin kun ei siitä tyypistä ois ollu kun harmia meille lopulta.

KÄÄNTYMISESTÄ: Meillä siis kääntyillään selän kautta kyljeltä toiselle ja pri kertaa on pehmeällä alustalla kääntyny jopa mahalleen, mut lähinna varmaan siks, et oon ollu vieressä ja patja on ollu tietysti kallellaan muhun päin. :)

ESINEISIIN TARTUTAAN meillä jo tosi hyvin. Sinna osaa ottaa tutin pois suustaan, mut ei se viä ihan takas mee ja sit tulee huuto. Kovasti yrittää myös tarttua leluihin, joita roikkuu lelukaaressa, mutta kun ei yllä niin suuttuu. On siis vähän kärsimätön tyttö, lieneekö tullut äitiinsä? ;)

IHO on Sinnalla ollut siisti koko ajan. Alussa oli vähäisiä hormoninäppyjä, mut ei mitään pahaa. :)

Ja sitä mukavaa ÄSSÄÄ harrastetaan meillä kanssa selkeesti vähemmän kun ennen, oisko joku 3-4 kertaa/viikko. Mä voisin harrastaa enemmänkin, mut mies on niin väsyny töistään ettei jaksa aina innostua. :/ Meillä on kyllä halut menny aina sillai, et mä haluisin enemmän kun mies. ;) Jospa tässä nyt sais itteensä kiinteytettyä niin josko sitten sitä miestäkin haluttais useemmin? ;)

Tänään jäi ulkoilut välistä kun on satanut vettä koko päivän. :/ Alkaa olla talo vähän kylmäkin, täytyy pyytää miestä tuomaan ulkoa puita kun se tulee.. Nyt meen jatkaan häävalssin metsästystä! ;)

-frog2

Vierailija
44/45 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kirjottamaan, kun FROG, noi sun kommentit ässäilystä oli kuin mulla :) Tosin raskausaikaan verrattuna meillä on ollu enemmän actionia pedissä nyt synnytyksen jälkeen, ihme kyllä XD Siis jos sama tahti jatkuu (epäilen...)... - aloiteltiin puuhat vasta jälkitark. jälkeen, (halusin olla varma, että " paikat on kunnossa" ) ja siitä on nyt vko ja lähes joka päivä on tullu ässäiltyä... Ja sehän passaa mulle, koska sun tavoin mä oon meidän suhteessa se halukkaampi osapuoli. Ja sama " pilke silmäkulmassa" mä myös huhkin salilla, ässäilyt mielessä, jos vaikka mieskin siitä sitten innostuisi enempi ja väsymys unohtuisi...heh... On se vaan kivaa puuhaa ;) Ja nyt sitä vasta arvostaakin, kun oli niin pitkä tauko =)

Pi-Ki ja Arttu aivan kohta 2kk

Vierailija
45/45 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla oonkin ehtinyt usein koneelle.

Kierukka tuli sitten eilen laitettua ja oli aika ilkeesti alavatsa kipeä koko päivän. Tänään on taas tuntunut että kaikki alapään lihakset on ihan krampissa : ) Ilmeisesti jännitin niitä niin paljon, kun se laitettiin. Olo vähän samanlainen kun synnytyksen jälkeen. Osaako kukaan sanoa, kauanko tuo veren tihuttelu kierukan laiton jälkeen jatkuu? Juuri kun oli päässyt siitä jälkivuodosta..

KÄÄNTYMISESTÄ:

Ei vielä mitään yritystä kääntyä. Aika vähän olen kyllä lattialla pitänyt, pitäisi varmaan enemmän ( mutta isoveli on heti kimpussa ). Yleensä on sylissä tai sitterissä.

TARTTUMISESTA:

Huitoo kovasti leikkikaaren leluja, mutta ei vielä yritä niihin tarttua. Nyrkkejään tosin katselee jo paljon.

ÄSSÄ:

Paranemaan päin. Raskausaika meni aikalailla selibaatissa, kuten nyt alkuaika synnytyksen jälkeen. Täysin mun syytä, ei ole oikein ollut fiiliksiä, mutta nyt tuntuu että elämä alkaa voittaa sillä saralla : ) Sellaista 1 krt / vko mennään, välillä vähemmän, välillä enemmän.

Millaisia vuorokausirytmejä teillä muilla on. Meillä on menty nyt aikapitkään tämmöistä tahtia:

klo 6.00 vauva herää syömään ja esikoinen kömpii meidän väliin

klo 7.00 esikoinen herää ( vauva jää nukkumaan ) ja nousen tekemään hänelle aamupesut, jonka jälkeen menee katsomaan aamun piirretyt. Minä keitän aamupuuron.

klo 7.30 Vauva herää ja haen sen aamupesulle. Puuro saa sillä aikaa jäähtyä. Aamupesun jälkeen syödään esikoisen kanssa aamupala.

klo 8.30 Vauva syö maitoa ja esikoinen leikkii.

klo 9.30 Lähdetään puistoon. Vauva nukkuu vaunuissa.

klo 11.00 Tullaan sisälle. Teen ruuan tai välipalaa ( riippuu nälästä ).

klo 12.00 Päiväunet, myös vauva on toistaiseksi suostunut nukkumaan samaan aikaan. Myös mä nukun jos vauva nukkuu.

klo 14.30 Herätään päikkäreiltä ja syödään välipalaa. Esikoinen leikkii ja mä syötän vauvan ja teen kotihommia.

klo 16.00 Alan tehdä ruokaa

klo 16.30 Syödään ja mies tulee koulusta ( ja samalla syötän vauvan )

klo 17.30 Lähdetään omalle pihalle leikkimään. Vauva nukkuu vaunuissa.

klo 19.00 Tullaan sisälle ja esikoinen syö iltapalan.

klo 19.30 Esikoisen ja vauvan iltapesut ja iltasatu

klo 20.30 Esikoinen ja vauva molemmat nukahtaneet.

klo 23.00 Vauva herää syömään. Vaihdan vaipan ja menen vauvan kanssa nukkumaan.

klo 2.00 Vauva herää syömään.

Ja sitten sama alusta.

Eipä sitten kummempia tänään.

Ainiin rota-rokote on nyt saatu ( 1. annos ). Vauvan paukut haisee pahalta ja on nukkunut koko päivän, mu