Knoppi tietokilpailukysymys, osaatko sanoa googlaamatta milloin Italian valtio on perustettu?
Kommentit (33)
Jo muinaiset roomalaiset asuivat Italiassa...
Vierailija kirjoitti:
Evvk
Joka luokassa on näitä, nykyisin ne kirjoittaa siihen kokeeseen EMT ja mä kirjotan sitten numeroksi 4 ja yritän jotain suullista näyttöä, ettei tartte enää seuraavana vuonna katsella
Vierailija kirjoitti:
Jo muinaiset roomalaiset asuivat Italiassa...
Asuivat Rooman valtakunnassa
Juuri sanottiin olympialaisten avajaisissa. Mutta en muista. Yllättävän nuori,
Euroopan hullu vuosi oli 1848, ehkä Italia perustettiin silloin.
Garibaldi ja kuningas Emanuel liittyvät asiaan. Veikkaan 1870-lukua, mutta oliko niin, että yhdistyminen kesti vuosikymmeniä ?
Vierailija kirjoitti:
Euroopan hullu vuosi oli 1848, ehkä Italia perustettiin silloin.
Vuosisata on oikea ja aatteet, mutta vähän tuon jälkeen vasta
Vierailija kirjoitti:
Garibaldi ja kuningas Emanuel liittyvät asiaan. Veikkaan 1870-lukua, mutta oliko niin, että yhdistyminen kesti vuosikymmeniä ?
Veikkaus on hyvin lähellä, mutta ei ihan osu. Muuten tietosi on jo kyllä hyvää ja vähän parempaa!
Aika moni eurooppalainen valtio on perustettu yllättävän myöhään. Suomalaiset on aivopesty uskomaan että kaikki on jostain antiikin ajoista lähtien. Ranska yksi vanhimmista ja sekin vasta 800 luvulla.
1865 sen jälkeen kun Kirkkovaltio oltiin valloitettu ja paavi vetäytyi "Vatikaanin vankeuteen"? 🤔
Ei harmainta aavistusta. Olen unohtanut lähes kaiken lukemista, kirjoittamista ja laskemista lukuunottamatta, mitä minulle koulussa opetettiin 60 ja 70-luvulla. M66
Kyllä, olet oikeassa Italiasta ja Saksasta, mutta vuosikymmen ei ihan osu