Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista vauhtia te yleensä kävelette?

Vierailija
06.02.2026 |

Katselin asuntoilmoitusta jossa oli merkattu etäisyyksiä kauppoihin, bussipysäkeille jne. Ilmoituksessa oli 750 metriä kävellen 10 minuuttia ja 1.7 kilometriä 22 minuuttia. Eihän tuollaisia aikoja noihin matkoihin mene ellei liiku rollaattorin kanssa. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää ajat on laitettu siten, että lukijat voivat omahyväisinä ymmärtää olevansa parempia kuin tavan tallaajat. 

Joillain on pakonomainen tarve kilpailla (=leveillä) kaikessa mahdollisessa

Ja totuus ( jälleen kerran täällä palstalla) on jotain aiiiivan muuta 🤣

Vierailija
42/59 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lämpötilasta. Kesällä joutuu kävelemään hitaammin.

Suomessa voi olla kesällä +10. Sekö sinua hidastaa? Talven liukkaalla suurin osa kävelee hitaammin kuin kesällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäjalkainen harppoo lujempaa kuin lyhytjalkaisempi, ainakin samalla käyntinopeudella. Lyhytjalkaisen pitäisi mennä puolijuoksua pitkäjalkaisen perässä jos meinaa samaa matkaa mennä.

Itsellä menee se kymmenisen minuuttia vajaan kilometrin päässä olevassa kaupassa käydessä jalkapatikassa, kesällä tietysti hurauttaa pyörällä paljon nopeammin, miltei enemmän menee aikaa tapella se pyörä ulos varastosta kun jo se hemmetin varastonoven älylukko pistää hanttiin niin kovasti.

Vierailija
44/59 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella sipsutellen, etten liukastu. Muulloin vähän kovempaa. 

Vierailija
45/59 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google mapsin ajat voi aina melkein puolittaa. 

Aikanaan täsmäsin omat matkani askelmittariini, mutta sait minut epäilemään.

Joten menin Google Earthiin ja tein virtuaalipolun sinne.

5 km normaali aamulenkki menee 50 minuutissa ja matkalla on mäkiä, eli kyllä se sinne 6 km/h pintaan menee, kuten aiemmin totesin.

Pituutta on toki 185 cm, mikä ehkä auttaa askeleissa.

M 66 edelleen

Vierailija
46/59 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perusvauhti on 6,7 km/h. Se on mulle hyvä reipas nopeus

Vierailija
47/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen aina reippaasti, pitää ohittaa hitaampia jatkuvasti. Näin on ollut tapani aina.

Vierailija
48/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-30 m/s

Vierailija
49/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa aika hitaasti kävellä tosiaan jos 1,7 kilsaa vie yli 20 minuuttia. Itse kävelen kilometrin noin kahdeksaan minuuttiin.

Et kävele

Ei niin, se on 7,5 tunnissa. Tästä huomaa kenen jutut on lööperiä.

Joku sano 6km/h se on uskottava, vaikka hyvää vauhtia on sekin

Kyllä 7,5 km/h on mahdollinen kävelynopeus (ainakin jos ei tarvitse varoa tai odottaa muuta liikennettä), mutta toki paljon tavallista nopeampaa vauhtia.

Olen itse kävellyt UKK-testissä tasan 2 km vähän alle 14 minuuttiin. Kävely oli urheilukentällä, jossa järjestetään yleisurheilukilpailuja (eli matka oli varmasti oikea), ja ajan mittasivat työterveyden edustajat. Olen 160 cm eli tuohon ei tarvitse olla edes erityisen pitkä.

Vierailija
50/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa aika hitaasti kävellä tosiaan jos 1,7 kilsaa vie yli 20 minuuttia. Itse kävelen kilometrin noin kahdeksaan minuuttiin.

Aika hyvä vauhti jos kauppaan menossa. Kuitenkin joku 6km tunnissa on jo ihan kiva kävelyvauhti lenkkeillessäkin, 7 todella kova.

Vierailija
51/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.4-5.6km/h

Vierailija
52/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hidasta batistiinikävelyä.

Vierailija
53/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja keräät ämpärillisen marjoja samalla. Paremman ihmisen kunniakirja on jo tulossa. Stubbi kirjoitti sen ihan ite eilen illalla ja lupasi viimeistään tänään laittaa sen postiin. Mukana kutsu linnan juhliin tänä vuonna.

Vierailija
54/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni sopivaa. Kaikkien muiden mielestä liian kovaa...

Mulla on tuota samaa. En tiedä yhtään montako minuuttia menee kilometrin kävelyyn. En ole ikinä edes ajatellut mitata aikaa kauanko menee johonkin kävelemiseen. Parikin henkilöä on kuullut kysymyksen miksi sanotaan taakse jäänyttä? Jälkeen jääneeksi. 

Vierailija
55/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työmatka on 1,5 km ja kävelen sen 15 minuutissa. 

No Tämä kuulostaa jo realistiselle ajalle, on jo lähempänä totuutta ! 

Joo yleensä on kiire töihin, kun lähden kotoa aina liian myöhään, niin tuo on mulle sellanen reipas tahti. Matkalla on 4 liikennevaloristeystä. Joskus kotiin päin iltapäivällä sitten löntystelen, ja silloin voi mennä 20 min. 

Vierailija
56/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelynopeuteni vaihtelee, parhaimmillaan se on 1000 km/h (mennessäni lentokoneen vessaan).

Vierailija
57/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 km/h on sopiva vauhti. En minä kyllä noin pitkiä matkoja koskaan kävele, jos ei ole pakko. Vartissa kulkee sen kilometrin.

58/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen reipasta vauhtia. Nopeammin kuin suurin osa ihmisistä. Ohitan kadulla aina muita kävelijöitä. En osaa arvioida km/h-nopeutta.

Vierailija
59/59 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km lenkillä keskari 6,5 kmh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän