Millaista vauhtia te yleensä kävelette?
Katselin asuntoilmoitusta jossa oli merkattu etäisyyksiä kauppoihin, bussipysäkeille jne. Ilmoituksessa oli 750 metriä kävellen 10 minuuttia ja 1.7 kilometriä 22 minuuttia. Eihän tuollaisia aikoja noihin matkoihin mene ellei liiku rollaattorin kanssa.
Kommentit (46)
Kävelyvauhtini on kännykän mukaan 5,3 km/h. Olen 63 - vuotias. Käveleminen sattuu nilkkoihin ja kivut myös lyhentävät askelta. Nuorempana oli reippaampi vauhti.
Minulla menee 7 km:n matkaan 1t ja 20 minuuttia ja koira on mukana. Joskus voi mennä hieman enemmän, kun koiraa kiinnostaa kaikenlaiset hajut.
Vierailija kirjoitti:
Saa aika hitaasti kävellä tosiaan jos 1,7 kilsaa vie yli 20 minuuttia. Itse kävelen kilometrin noin kahdeksaan minuuttiin.
Et kävele
Aika lailla tahtiin viis kilsaa tunnissa. Toki nopeamminkin pystyy tarvittaessa kävelemään, mutta toi on mulle luontainen vauhti edetä.
Ei ole kysymys, etteikö niitä pääse nopeammin. Se on rauhallisen kävelyn vauhti. Ei minkään kuntokävelyn
Vierailija kirjoitti:
Saa aika hitaasti kävellä tosiaan jos 1,7 kilsaa vie yli 20 minuuttia. Itse kävelen kilometrin noin kahdeksaan minuuttiin.
Varmasti, eli 7,5 km tunnissa. Se on kovaa kuntokävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävein just 750 metriä lähikauppaan, kesti 10 minuutissa ja kauppakeskukseen matkaa 1,5 km ja menee 20 minuuttia.
Oletko iäkkäämpi jo?
Hän puhuu kauppareissusta, ei kuntokävelystä
Eikö se ole vähän pellen näköistä jos kuntokävelee kauppaan. Sauvat mukaan niin pääsee lujempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 6 km/h.
M. 66
Mulla sama, ja sama ikä. Toi on mulle jo tiukkaa menoa. 7 vois olla mahdollinen, mutta tekniikka loppuu, menee riuhtomiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kävelyvauhtini on kännykän mukaan 5,3 km/h. Olen 63 - vuotias. Käveleminen sattuu nilkkoihin ja kivut myös lyhentävät askelta. Nuorempana oli reippaampi vauhti.
5,3 on aika hyvää vauhtia, jos on vaivoja. Aika tiukkaa menoa oikeastaan, kun vaivat huomioi
Vierailija kirjoitti:
Nää ajat on laitettu siten, että lukijat voivat omahyväisinä ymmärtää olevansa parempia kuin tavan tallaajat.
Joillain on pakonomainen tarve kilpailla (=leveillä) kaikessa mahdollisessa
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alamäki ja portaat alaspäin käy polviin, ylämäki menee ilman suurempia kipuja.
M 66
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kävele
Ei niin, se on 7,5 tunnissa. Tästä huomaa kenen jutut on lööperiä.
Joku sano 6km/h se on uskottava, vaikka hyvää vauhtia on sekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää ajat on laitettu siten, että lukijat voivat omahyväisinä ymmärtää olevansa parempia kuin tavan tallaajat.
Joillain on pakonomainen tarve kilpailla (=leveillä) kaikessa mahdollisessa
Toi on totta. Mutta nää vastaukset kertoo, kuka käy oikeesti kävelemässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittarin mukaan 6 km/h.
M. 66
Mulla sama, ja sama ikä. Toi on mulle jo tiukkaa menoa. 7 vois olla mahdollinen, mutta tekniikka loppuu, menee riuhtomiseksi.
Kävelen aina niin että lopulta on hiki pinnassa. Tarkoitus saada pulssia ylös.
Juokseminen ei onnistu kun nuorempana hajoitin molemmat polvet tennistä pelatessa. Sata metriä ja alkaa koskea.
M 66.
Google mapsin ajat voi aina melkein puolittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun työmatka on 1,5 km ja kävelen sen 15 minuutissa.
No Tämä kuulostaa jo realistiselle ajalle, on jo lähempänä totuutta !
Ei ollut tarkoitus moittia kävelyvaihtiasi, se on tuohon ikään varsin reipas. Halusin vain huomattaa, kuinka juuri 6 km/h tekee minuuttimäärien ja matkojen laskemisen tosi helpoksi.
T. Edellinen M56