VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN
Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?
Rahat menee joutavaan roinaan.
Ei näin, ei näin.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen akku kärähtää sinun kerrostalossasi?
Luultavasti vartan akku, näin kävi minulle.
Juurihan jollain oli kärähtänyt Tokmannin kotikulta led-kynttilätkin. Siinä olisi koti palanut, jos ei olisi sattunut olemaan paikalla.
Ei suostunut ikinä lähettämään sitä pakettia tokmanniin joten emme oikeasti tiedä mistä ne kynttilät oli ostettu
Jos tokmannin kynttilöissä olisi ollut syttymisen riski, niin ne olisi takaisinvedetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihan jollain oli kärähtänyt Tokmannin kotikulta led-kynttilätkin. Siinä olisi koti palanut, jos ei olisi sattunut olemaan paikalla.
Eikö kärähtäneet tokmannikynttilät miellytä temuhaukkujaa kun pitää antaa alanuolia? Ei tulipalo katso onko vaarallinen tuote ostettu kotimaasta vai Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voida rehellisesti puhua juurisyistä, siitä että suomalaisten ostovoima on laskenut vuoden 2009 tasolle? Ei tällä ostovoimalla ole varaa ostaa kotimaasta. Turha syyttely ei auta eikä muuta mitään, kun ihmisten tulot ei ole valtavassa inflaatiossa kasvaneet yhtään, nytkin monelle on tulossa aivan järkyttäviä sähkölaskuja ja ruuan kallistumisella pelotellaan jatkuvasti, jos kauppojen omat merkit poistuu.
Jos rahat on loppu, niin silloin ei viimeisillä rahoilla osteta ihan suoraan sanottuna roskaa maailmalta, vaan rahat käytetään ruokakauppaan. Nyt ilmeisesti rahat eivät kuitenkaan olekaan loppu, koska rahaa on kaikkeen ihmeellisyyteen "mitä ei täältä kaupoista löydy"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suostunut ikinä lähettämään sitä pakettia tokmanniin joten emme oikeasti tiedä mistä ne kynttilät oli ostettu
Jos tokmannin kynttilöissä olisi ollut syttymisen riski, niin ne olisi takaisinvedetty
Kuka hullu pitäisi nuo kotona, kun työpäivän ajan pitäisi pelätä milloin palokunta soittaa, että koti on palanut poroksi tai pahimmillaan kuolet tulipalossa kotiin nukkuessasi? Toki olisi voinut kärrätä paikallisen tokmannin haltuun nuo.
Kuka se ex-blogisti oli/on joka esitteli kuukausittain ainakin 1-2x eri mekkoja joita tilaili Sheinistä?
Sellainen toimintaa selittää tuota määrää.
Itse en ole ikinä, en yhtä ainoata kertaa, asiaa harrastanut, enkä harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voida rehellisesti puhua juurisyistä, siitä että suomalaisten ostovoima on laskenut vuoden 2009 tasolle? Ei tällä ostovoimalla ole varaa ostaa kotimaasta. Turha syyttely ei auta eikä muuta mitään, kun ihmisten tulot ei ole valtavassa inflaatiossa kasvaneet yhtään, nytkin monelle on tulossa aivan järkyttäviä sähkölaskuja ja ruuan kallistumisella pelotellaan jatkuvasti, jos kauppojen omat merkit poistuu.
Jos rahat on loppu, niin silloin ei viimeisillä rahoilla osteta ihan suoraan sanottuna roskaa maailmalta, vaan rahat käytetään ruokakauppaan. Nyt ilmeisesti rahat eivät kuitenkaan olekaan loppu, koska rahaa on kaikkeen ihmeellisyyteen "mitä ei täältä kaupoista löydy"
Miksi sinä koet että saat määrätä muiden ihmisten rahankäytöstä ja heidän kuuluu noudattaa ohjeitasi? Melkoisen kaikkivoipainen kuvitelma itsestä
En ole tilannut elämäni aikana yhtään pakettia Kiinasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kärähtäneet tokmannikynttilät miellytä temuhaukkujaa kun pitää antaa alanuolia? Ei tulipalo katso onko vaarallinen tuote ostettu kotimaasta vai Kiinasta.
Ilmeisesti tämmöinen uutinen on temuttajalle joku temu-mainos? Syttyy ne muittenkin tavarat itsekseen palamaan :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyntipaikka ei tee tavarasta automaattisesti roskaa, laadutonta krääsää myydään hyvin paljon täälläkin. Mikä tässä on niin vaikea myöntää, että netissä valikoima on niin paljon laajempi kuin jossain paikallisessa kivijalkakaupassa ja ostohinta huomattavasti edullisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu pitäisi nuo kotona, kun työpäivän ajan pitäisi pelätä milloin palokunta soittaa, että
Ei sitten yhtään pelottanut, että roskis syttyy tuleen, kun artikkelin mukaan sinne ne ensimmäisenä viskasi?
Omituinen tapaus ja ensimmäinen asia mikä pitää vastaavassa tilanteessa tehdä ei ole iltasanomat
Turhaa syyttelyä kiinaroinasta. Eilen hain Aliexpressistä tulleen paketin, jossa oli tilaamani polkupyörän vannenauhat ja ruuveja pyörään. Mielestäni sekä vannehauhat että ruuvit olivat käyttökelpoisia, eivät kelvotonta roinaa. Aliexpresissä olen myös tillanut myös muita pyöränosia, joita ei taida edes Suomessa olla myynnissä mm. sähköpyörän etumoottorin.
10 vuotta sitten naureskeltiin kaikille jotka sortuivat jotain Wishistä tilaamaan. Oli ihan nettimeemi "mitä tilasin, mitä wish toimitti". Sitten se brändättiin uusiksi Temuksi ja samat ihmiset, jotka aiemmin naureskeli, tilailee nyt kaikkea krääsää kehuen halpuutta ja "samaa laatua".
Miksi sinä koet että saat määrätä muiden ihmisten rahankäytöstä ja heidän kuuluu noudattaa ohjeitasi? Melkoisen kaikkivoipainen kuvitelma itsestä
No ei kannata kyllä rahanpuutetta valittaa, jos tilaa kaikilla rahoillaan jotain perseenpidikkeitä, "joita ei Suomessa myydä yhdessäkään kaupassa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tämmöinen uutinen on temuttajalle joku temu-mainos? Syttyy ne muittenkin tavarat itsekseen palamaan :DDD
Eihän tuossa yhteydessä ole kukaan puhunut temusta, vedit sen itse tähän. Artikkeli käsitteli suomalaisesta kaupasta ostettua vaarallista kiinalaista tuotetta, joka olisi voinut polttaa asukkaan kodin ja vaarantaa hengen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä oikeasti aivan järkyttävä määrä. Itse en ole tilannut yhtäkään pakettia koskaan, eikä kukaan lähipiirissänikään ole. Eli joku tilaa meidänkin edestä.
Tänä iltana teen taas Temu tilauksen, sen takia että suomessa hinnat ovat pilvissä. Oma on vika kun suomiyritys menee konkkaan
Jos maksaisit niitä romuja myydessäsi kirpputoreilla, vintedissä ja torissa kaikki verot, niin mitä hintaa kuvittelet joutuvasi niistä romuista sen jälkeen pyytämään?
Onko hiukan reilua kilpailua, että toinen maksaa kaikki velvoitteensa Suomeen toisen vain käyttäessä järjestelmää hyväkseen?
Omassa käytössä ollutta tavaraa saa myydä veroitta aika paljon. Alvillisenkin liiketoiminnan alaraja taitaa olla muutama kymppitonni. Myyhän joku kirpparilla uuttakin tavaraa mutta kuka niitä sitten ostaa, aika harva. Taitavat olla kirppariyrittäjien omaa touhua.
Työllistäähän muuten tavarasirkus ainakin rahtifirmoja...
Tilaan sadoilla euroilla tavaraa Temusta eikä minua kiinnosta kenenkään itkeminen asiasta.
Olen myös erittäin tyytyväinen tavaroihin. Mitenkään ette voi estää ostamista ja mikään tuleva pakettimaksu ei tunnu missään.
Harmittaako? Kannattaa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
No ei kannata kyllä rahanpuutetta valittaa, jos tilaa kaikilla rahoillaan jotain perseenpidikkeitä, "joita ei Suomessa myydä yhdessäkään kaupassa"
Mitä ihmeen perseenpidikkeitä? Jokainen saa tilata mitä itse haluaa, eikä sinulla sellaista määräysvaltaa ole, että on valta arvostella ja naureskella muiden ostoksille. Jollekin se tuote voi olla omaan arkeen tarpeellinen.
Moni yrittäjä myy myös kiinatavaraa kovalla hinnalla, nekin on mukana tuossa pakettimäärässä. Ei tullissa pystytä erottelemaan kuluttajien ja yrittäjien paketteja toisistaan.
Jotkut tilaa kymmeniä paketteja vuodessa, toiset ei yhtään ikinä. En usko hetkeäkään, että pelkkää tarpeellista tilaisivat. Vaikka ei kai kukaan osta pelkkään tarpeeseen, mutta kymmenet paketit kiinakrääsää vuodessa ei kuulosta terveeltä millään mittarilla. Itse olen joskus erehtynyt Amazonin kautta tilaamaan jostain kiinakaupasta vahingossa. Tuote haisi hirveällä ja sormenpäihin tuli ihottumaa pelkästään koskemisesta. No, opinpahan olemaan tarkempana.