VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN
Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?
Rahat menee joutavaan roinaan.
Ei näin, ei näin.
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä oikeasti aivan järkyttävä määrä. Itse en ole tilannut yhtäkään pakettia koskaan, eikä kukaan lähipiirissänikään ole. Eli joku tilaa meidänkin edestä.
Ostaahan jotkut kaiken K-kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä oikeasti aivan järkyttävä määrä. Itse en ole tilannut yhtäkään pakettia koskaan, eikä kukaan lähipiirissänikään ole. Eli joku tilaa meidänkin edestä.
Tänä iltana teen taas Temu tilauksen, sen takia että suomessa hinnat ovat pilvissä. Oma on vika kun suomiyritys menee konkkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio voisi hankkia niitä kaivattuja lisätuloja tästä valtavasta Kiina-pakettimäärästä vaikka veloittamalla niistä jotain jätemaksua 1-2 euroa paketti.
Meidänhän piti säästää. Ei osteta Suomesta mutta muista maista kylläkin. Petteri ja Riikka ajoi minut ja tuhannet muutkin Suomalaiset tilamaan Temusta 👏
Muuta pysyvästi sinne mistä roinapakettisikin tilaat, on sitten yksi omahyväinen valittaja täällä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaista roinaa kuin mitä täälläkin on kaupan, sillä erotuksella että hinta kymmenesosa.
Juuri näin ja siksi tilaan Temusta. Petteri ja Riikka ovat laittaneet meidät säästökuurille. Ensimmäisenä loppui Suomessa kuluttaminen
No, itsekin säästän nykyhallituksen leikkauksien myötä sairastumisen tai työttömyyden varalle, mutta ei ole siitä huolimatta mitään tarvetta tilata temusta. Olen huomannut, että ostamalla laatua (silloin kun on todellinen tarve) säästää paljon ennemmän. Lisäksi yritän kaikin tavoin välttää kaiken turhan roinan kertymistä. Minusta hyvä neuvo on odottaa yksi päivä yli 10 euron ostoksia ja miettiä rauhassa onko tuotteelle todella tarve. Ja jos ei ole niin laittaa vaikka tuo säästynyt raha indeksirahastoon.
Temussa myydään kräösän ohella erittäin laadukkaita tuotteita, ja paljon halvimmalla hinnoilla kuin kotimaisissa liikkeissä. Lisäksi sieltä saa myös tuotteita, joita ei kotimaasta löydy.
Nykyäänhän monet suomalaiset verkkokaupat tilaavat asiakkaan valitsemat tuotteet Kiinasta. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Vierailija kirjoitti:
Pitäis kieltää.
Miksi? Vapaa markkinatalous. Millä perusteella pitäisi kieltää ja kaikki nettikauppako?
Itse olen tilannut elektroniikkaa ja muita harrastustarvikkeita, varaosia niin autoihin kuin traktoreihin sekä suomalaisista, eurooppalaisista että kiinalaisista verkkokaupoista kun ei ole lähistön kaupoista löytynyt. Viimeksi tilasin muutaman pienen taskukalenterin, tarvin sellaista työssäni muistiinpanoja varten. Ei löytynyt sopivan pientä täältä mistään. Hinnalla ei ole merkitystä. Vaatteita en ikinä tilaisi mistään.
Itse hukun kaapeissa olevaan krääsään, yritän enemminkin päästä niistä eroon. En muista olenko viimeisten vuosien aikana ostanut edes 10 kertaa muuta kuin ruokaa kaupasta. Vaatteita, astioita, sisustustavaroita jne on kaapit pullollaan. Mitä ihmettä sieltä edes tilaisin?
Missä maassa kaikki kallis krääsä tehdään? Ihan siellä samassa kuin halpakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse hukun kaapeissa olevaan krääsään, yritän enemminkin päästä niistä eroon. En muista olenko viimeisten vuosien aikana ostanut edes 10 kertaa muuta kuin ruokaa kaupasta. Vaatteita, astioita, sisustustavaroita jne on kaapit pullollaan. Mitä ihmettä sieltä edes tilaisin?
Järjen ääni. Mutta kun esim. sisustaminen, "stailaaminen" ja muotioikkujen orjana oleminen on keskeinen osa nykykulttuuriamme, ei pidä ihmetellä tilausmääriä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama. En edes tunne ketään joka tilaisi, joten noiden harvojen tilausmäärät ovat varmasti aivan hirveät ja jos kyse on jälleenmyyntiin tilaamisesta, niin valtio menettää jo merkittävät verotulotkin, kun nämä toimivat täysin pimeästi
Boomerit ovat villiintyneet Temun ja vastaavien krääsäkauppojen suhteen. Jopa mieheni vanhemmat, joita pidin järkevinä ihmisinä, tilaavat Temusta suoraan sanottuna kaikkea p*skaa. Muovisia tarjoiluastioita mm. Jankkaavat vain kuinka paljon halvempaa kuin Tokmannilla. Niin, miksiköhän.....
Kiinakaupoista tilataan paljon järkeviäkin juttuja, mutta niistä ei ole mediasexyä puhua. Esim. laitteisiin ja kodinkoneisiin varaosia, lisätarvikkeita ja sellaista. Joskus oma vehje olisi täysin käyttökelpoinen ihan vaan yhden osan vaihdolla, mutta sellaista ei enää saa mistään- silloin kuvioon astuu kiinakaupat, ja alle vitosella saa kotiin asti postitettuna sen vaihtarin.
Eurooppa voisi myös katsoa peiliin näissä jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaahan jotkut kaiken K-kaupasta.
Niin, mitä sitten? Mitä halusit tällä kommentillasi kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä iltana teen taas Temu tilauksen, sen takia että suomessa hinnat ovat pilvissä. Oma on vika kun suomiyritys menee konkkaan
Jos maksaisit niitä romuja myydessäsi kirpputoreilla, vintedissä ja torissa kaikki verot, niin mitä hintaa kuvittelet joutuvasi niistä romuista sen jälkeen pyytämään?
Onko hiukan reilua kilpailua, että toinen maksaa kaikki velvoitteensa Suomeen toisen vain käyttäessä järjestelmää hyväkseen?
Temu on erinomainen kauppapaikka. Samasta paikasta saa kaiken tarvitsemansa. Täällä pitäisi kiertää 23 eri kauppaa/verkkokauppaa eikä silti saa kaikkia tarvitsemiaan tavaroita. Helpointa ja halvinta kun tilaa Temusta! Tyhmää ostaa Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjen ääni. Mutta kun esim. sisustaminen, "stailaaminen" ja muotioikkujen orjana oleminen on keskeinen osa nykykulttuuriamme, ei pidä ihmetellä tilausmääriä.
Samaa kulttuuria noudatti se kauhea jono mysteeripakettien perässä, tai joku muovikurpitsajono tai keskellä yötä pienten lasten kanssa jonottaminen euron pehmistä
Älytöntä ja turhaa
Vierailija kirjoitti:
Kiinakaupoista tilataan paljon järkeviäkin juttuja, mutta niistä ei ole mediasexyä puhua. Esim. laitteisiin ja kodinkoneisiin varaosia, lisätarvikkeita ja sellaista. Joskus oma vehje olisi täysin käyttökelpoinen ihan vaan yhden osan vaihdolla, mutta sellaista ei enää saa mistään- silloin kuvioon astuu kiinakaupat, ja alle vitosella saa kotiin asti postitettuna sen vaihtarin.
Eurooppa voisi myös katsoa peiliin näissä jutuissa.
Totta, kotimaiset liikkeet eivöt pidä varaosia hyllyssä. Uutta on niin kiva myydä ja tehdä tiliä luonnon kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen akku kärähtää sinun kerrostalossasi?
Luultavasti vartan akku, näin kävi minulle.
Juurihan jollain oli kärähtänyt Tokmannin kotikulta led-kynttilätkin. Siinä olisi koti palanut, jos ei olisi sattunut olemaan paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit ovat villiintyneet Temun ja vastaavien krääsäkauppojen suhteen. Jopa mieheni vanhemmat, joita pidin järkevinä ihmisinä, tilaavat Temusta suoraan sanottuna kaikkea p*skaa. Muovisia tarjoiluastioita mm. Jankkaavat vain kuinka paljon halvempaa kuin Tokmannilla. Niin, miksiköhän.....
Kuitenkin ne ovat myös sen tokmannin kanta-asiakkaita haukkoina aina tarjousten perässä juoksemassa. Joten rojuvuoren on pakko olla jo aika massiivinen, niin kuin se anopilla ainakin on ja anoppi ei edes tilaa temusta, vaan ostaa kaiken tokmannilta ja prismasta
Vierailija kirjoitti:
Temu on erinomainen kauppapaikka. Samasta paikasta saa kaiken tarvitsemansa. Täällä pitäisi kiertää 23 eri kauppaa/verkkokauppaa eikä silti saa kaikkia tarvitsemiaan tavaroita. Helpointa ja halvinta kun tilaa Temusta! Tyhmää ostaa Suomesta.
Tarvitsemiaan tavaroita?
Nukenpäitä, geelikyniä, kellonrannekkeita ja hiuslenkin pidikkeitä?