Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatteko te muut yli viisikymppiset monena päivänä viikossa vieraita?

Vierailija
06.02.2026 |

Tai kyläillä itse? Minulle riittäisi ehkä pari kertaa kuussa. Mies lupaa ja varaa kaikkea ja ihmettelee, kun en jaksa innostua.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole iästä riippumatta koskaan jaksanut. 

Vierailija
2/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö pidä ihmisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, mutta tuttuja jaksan. 

Vierailija
4/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teen työtä, jossa on koko ajan oltava lasten saatavilla ja lähes koko ajan on myös ääntä.

Mieheni toimii esihenkilönä ja työ on hiljaista. Joskin kuormittavaa toisella tavalla.  Hän saa virtaa monista kohtaamisista viikossa.

Vierailija
5/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pidä ihmisistä?

Pidän minä, kunhan ne ei jatkuvasti tunge mun kotiin. Tuo sama 1-2 kertaa kuukaudessa seurustelua riittää, mikä ap:llakin. 

Vierailija
6/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes monta kertaa kuukaudessa. 

Vierailija
7/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yli 60+ ja en jaksa nähdä ihmisiä, koska ylikuormitun helposti. En vain enää jaksa puheliaita ihmisiä ja harva jaksaa kuunnella lainkaan. Naapuri haluaa väkisin tutustua minuun ja naapurin mies on ylisuuri puhelias luonne, joka ei osaa kuunnella lainkaan ja puhuu päälle ja neuvoo koko ajan. Ja eräs nuori besser wisser nainen neuvoo minua, että pitää olla sosiaalinen ym. Ei kiitos, kun aina joudun siihen kuuntelijan osaan ja ei oikeasti kiinnosta typerät ihmiset, joilla ei ole oikeasti mitään sanottavaa, kuin kehua omaa elämäänsä, että minä ja minä tätä ja tuota. Jos yrittää sanan väliin, niin heti katkaistaan? Viihdyn oikeasti ihan hyvin yksinäni ja minulla on harrastuksia omasta takaa. En halua mitään kahvihetkiä kuunnella jotain tyhjiä jaarituksia. 

Vierailija
8/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan harrastanut useita vieraita enkä keski-iässäkään. Pidän yhdestä kerralla, mielellään muualla.

Vierailija
9/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa kuukaudessa riittää kyläilyt. Parin kaverin kanssa käydään nykyään viikoittain lenkillä, se on ihan ok vaihtoehto kyläilylle eikä rasita sen kummemmin työpäivän jälkeen. Omat aikuiset lapset asia erikseen, saavat käydä aina halutessaan puolisoineen. Heidän kanssaan tietysti eri tilanne, kun ovat ikään kuin omaa porukkaa niin ei haittaa vaikka siinä tekisi muita hommia samalla.

Työ sen verran ihmispainotteista että arki-iltaisin ei varsinkaan jaksaisi enää yhtään seurustella. 

Vierailija
10/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne niin paljoa ihmisiä, että heitä joka illalle vieraaksi riittäisi. 

Vierailija
11/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisimmän ystävän jaksaisin tavata viikoittain, mutta en muita. Kerta viikkoon kyläily tai tapaaminen jonkun kanssa on maksimi, vaikka olen ekstrovertti. Eli ihmisten tapaamisen jälkeen olen virtaa täynnä. Mutta olen kuitenkin kotona viihtyvä ja tarvitsen tylsiä rutiineja. Fyysisesti en jaksa mitään ylimääräistä.

Nuorena olin koko ajan jossain menossa. 

Vierailija
12/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan keskustella vieraiden kanssa noin kerran kahden viikon aikana.

Vierailija
13/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi kuten en koskaan. Asun yksin ja koti on kaaoksessa, en jaksa siivota vieraille.

Vierailija
14/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta vuoteen riittää.

Vierailija
15/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ehtii kyläillä noin usein? Hyvä, kun ehtii pyykit pestä ja ruuat laittaa saati joskus siivota. Meillä käy vieraita omien sukulaisten lisäksi ehkä 2-4 kertaa vuodessa.. jos niinkään usein.

Vierailija
16/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jaksamisesta kiinni. Tässä kämpässä ei ole koskaan käynyt vieraita.

Vierailija
17/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraissa? No jos tarpeeksi nuorta niin kyllä jaksaa joka viikko!

Vierailija
18/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneks niin vähän tilaa, että en voi kutsua vieraita kotiin. 

Nään ihmisiä kodin ulkopuolella 1-2 kertaa viikossa, ja toi 2 kertaa on jo melkein liikaa.

N50

Vierailija
19/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen yli 60. Ei jaksa vieraissa käydä enää kuin kerran kuussa.

Vierailija
20/31 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kiinnostunut alle 50 vuotiaanakaan moisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme