Minulla todettiin syöpä
Syöpä, jonka ennuste on melko hyvä tässä vaiheessa. Harmittaa kun lapsellani on kirjoitukset tässä keväällä ja pohdin pystynkö olemaan kertomatta asiasta hänelle. En halua huolestuttaa turhaan. Tosin asia on minullekin aika iso tässä pideltäväksi. Joudun olemaan sairaalassa 1-2 vuorokautta, siihen keksin kyllä selityksen missä olen yötä. Sairaslomaan - en tiedä mitä siihen keksin syyksi..
Toki voisin kertoa rehellisesti miten asiat on mutta tiedän että lapsi huolestuu aivan hirveästi. Kirjoitukset on kuitenkin tulevaisuuden kannalta hirmuisen tärkeät.
No jos homma menee sädehoitoon niin kirjoitukset on siihen mennessä ohi. Elämä jatkuu, jotenkin ainakin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kovasti 😮
Hups, piti laittaa sydän eikä tuota naamaa.
Minun lapseni olisi halunnut pitää opinnoista välivuoden ja hoitaa minua. Sanoin, ettet PRKL edes ajattele mitään tuollaista. Voit tulla auttamaan kauppareissuissa ja siivoamisessa kun olen nääntynyt. Miksikään omahoitajaksi ei todellakaan tarvinnut lapsen ryhtyä ja olin onnellinen kun hän hoiti opintonsa suhtkoht normaalisti.
Pitääkö sinua sääliä vai? Minulla on ollut jo 3 eri syöpää ja vieläkin olen täällä.
Minun miehelläni todettiin parantumaton syöpä vuosi sitten. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Olisin ollut jo tuossa iässä erittäin loukkaantunut jos äitini olisi pitänyt minulta tuollaisen asian salassa. Ymmärrän, että haluat antaa lapsellesi opiskelurauhan ja se onkin todella kaunis ajatus, mutta myös ison asian salailu jättää jäljet.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö sinua sääliä vai? Minulla on ollut jo 3 eri syöpää ja vieläkin olen täällä.
Oiva esimerkki siitä kuinka kärsimys tai vastoinkäymiset eivät jalosta ihmistä.
Kiitos vastauksista. Pitää miettiä asiaa. Meillä on hyvät ja avoimet välit lapsen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiva esimerkki siitä kuinka kärsimys tai vastoinkäymiset eivät jalosta ihmistä.
Niin ja esimerkki siitä, miten ilkeitä ihmisiä on.
Tsemppiä sinulle ja voimia hoitoihin!
Voimia ja jaksamista taisteluusi.
Joudun itse salaamaan omaa diagnoosiani, ei syöpä, johon en myöskään kuole, mutta josta ei kuitenkaan parannuta vanhemmaltani monestakin syystä johtuen. Välillä tekisi mieli kertoa, mutta en kerro kun eihän asia ulkopuolisille kuulu. Jos tekee mieli tästä puhua niin kirjoitan asiasta tälle palstalle.
Jos et kerro asiaa lähes aikuiselle lapsellesi, hän tulkitsee jälkikäteen, että et luottanut hänen kykyynsä käsitellä vaikeita asioita elämässä. Asioiden salaaminen jättää itsetuntoon jäljen, voin sanoa sen omasta kokemuksestani.
Vierailija kirjoitti:
No ei sulta kyllä empatiaa kyllä muille löydy.
On mullakin ollut syöpä kaksi kertaa enkä silti kommentoisi noin kuten sä kommentoit ap:lle.
Kerro lapsellesi että olet selkärangaton koululääketieteen kannattaja
En kertoisi ainakaan vielä, sitten jos tulee hoitoja mistä hiukset lähtee ja pahoinvointia ja muita oireita niin vasta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Joudun itse salaamaan omaa diagnoosiani, ei syöpä, johon en myöskään kuole, mutta josta ei kuitenkaan parannuta vanhemmaltani monestakin syystä johtuen. Välillä tekisi mieli kertoa, mutta en kerro kun eihän asia ulkopuolisille kuulu. Jos tekee mieli tästä puhua niin kirjoitan asiasta tälle palstalle.
Niin voi kirjoittaa. Täällä vaan voi varautua siihen, että saa ilkeitäkin kommentteja. Mutta tiesit varmaan ... Voimia
Vierailija kirjoitti:
Minun miehelläni todettiin parantumaton syöpä vuosi sitten. Toivon sinulle kaikkea hyvää.
Voimia
Hyvin ne hoidot menevät. Pyydä jo etukäteen pahoinvointilääkeresepti ja hanki muovisia aterimia, koska stytostaatit muuttavat metalliastimet ja pullot kauhean makuiseksi suussa eikä maku poistu vuorokauteen.