Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiuksille kosteutta!

Vierailija
05.02.2026 |

Nyt kun on ollut kovaa pakkasta niin mun perus suomalaiset ohuet hiukset on kuivat kuin korput ja pahasti sähköiset. Tilanne on niin paha että hiuksia katkeilee nyt koko ajan. Oon menossa prismaan viikonloppuna, mitä erittäin kosteuttavaa shampoota/hoitoainetta/hiuksiin jätettävää spraytä ostan? Autakaa 🥺

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoita kulhossa kananmunankeltuainen, avokadon liha ja tilkka valuvaa hunajaa. Levitä seos kosteisiin, puhtaisiin hiuksiin, anna vaikuttaa puolisen tuntia ja huuhtele huolellisesti.

Ja sotke kylppäri ja tuki hajulukko/lattiakaivo biojätteellä. Miksei voi lurauttaa pullosta hoitoainetta hiuksiin? Varmaan sekä halvempaa että vähemmän sotkuista.

Ja hanki salmonella.

Vierailija
22/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Ida Wargin tuotteita ja tuon merkin volume-hoitoaine on mun mielestä hyvä, ei tee hiuksista liuruja ja sitä voi laittaa päänahkaan saakka. Ja aina pesun jälkeen muotovaahtoa ja föönikuivaus, muuten hiuksista tulee ihan kauheat liitelijät. 

Ps. Hiustenkuivaajissa on suuria eroja

Miten tämä teksti liittyy duunareiden, kosteusköyhiin hiuksiin? Ei volyymishampoota kuiville hiuksille eikä alkoholista muotoilutuotetta, saati hiustenkuivausta kuivaimella.

Duunareiden = kuiviin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Ida Wargin tuotteita ja tuon merkin volume-hoitoaine on mun mielestä hyvä, ei tee hiuksista liuruja ja sitä voi laittaa päänahkaan saakka. Ja aina pesun jälkeen muotovaahtoa ja föönikuivaus, muuten hiuksista tulee ihan kauheat liitelijät. 

Miten tämä teksti liittyy duunareiden, kosteusköyhiin hiuksiin? Ei volyymishampoota kuiville hiuksille eikä alkoholista muotoilutuotetta, saati hiustenkuivausta kuivaimella.

Shampoosta en puhunut mitään, muotovaahto ja fööni vähentävät sähköisyyttä.

Vierailija
24/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle define moroccan argan -tuotteet on ollu pelastus! Ei liian raskaita, mutta kosteuttaa hyvin. Pesun jälkeen xz kaste -seerumia (ei joka kerta), sitten selvityssuihke Forme ja lopuksi wellan luxe oil. Viikon tai kahden välein syväpuhdistava shampoo, jossa myös metallien poisto (herbinan syväpuhdistus oli mulle liikaa, kuivatti ihan korpuksi). Öljy on se, joka lukitsee kosteuden sisälle, ei siis itsessään kosteuta ja siksi kosteus pitää ensin viedä hiukseen.

Ja nämä toimii ainakin hennolle suomalaiselle hiukselle. Eli sileä ja kiiltävä, kiinniolevat hiussuomut.

Vierailija
25/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö nykyään hiuksille hyviä kosteuttavia tuotteita ilman noita silikoneja ja alkoholia kaupoista?

Vierailija
26/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö nykyään hiuksille hyviä kosteuttavia tuotteita ilman noita silikoneja ja alkoholia kaupoista?

Siis hyvin huonosti! Itse laitan nykyään chatgpt:lle listan aineista ja se analysoi jokaisen kerrallaan. Sillä löysin itselle sopivimmat aineet. Vaati vaan hirveästi työtä. Ja ihan ekana kertoo tekoälylle, millainen oma hius on (low tai high porosity, hento vai paksu, sähköistyvä vai rasvoittuva yms). Näin löysin itse nuo define-tuotteet ja seerumin. Ja öljyissä on eroa, jotkut on ihan liian rasvaisia mulle ja siksi esim argan sopii hyvin.

Vierailija
27/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikö tää metallien poisto hiuksista juttu on? Ei ennen puhuttu mistään tommosesta et onko joku trendi juttu vai kertyykö hiuksiin muka haitallisia metalleja?

Vierailija
28/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikö tää metallien poisto hiuksista juttu on? Ei ennen puhuttu mistään tommosesta et onko joku trendi juttu vai kertyykö hiuksiin muka haitallisia metalleja?

Vesijohtovedessä voi olla aika paljonkin erilaisia metalleja, rautaa ja kuparia ainakin. Ne kertyy hiukseen ja voivat vaikuttaa mm värjäystulokseen. Ei oo mikään trendi, tullut vaan paremmin tietoisuuteen.

Vierailija
29/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tuli monta hyvää vinkkiä

talvikuivaan heinäkasaan

ystävällisiltä naisilta.

Heti kuitenkin fiksut > alanuolitettu.

Miksi olette näin töykeitä toisillenne?

Ohitan, ei maksa vaivaa osallistua riitaryhmään,

jossa kukaan ei kiitä saamastaan

vinkistä. Ulkomailla somealustoilla

täysin toinen tunnelma:

Kommentoijat kiittävät +

kirjoittavat poikkeuksetta kivassa moodissa.

Yhteishenki on lämmin ja kannustava.

Naiset arvostavat toisiaan..

E

Vierailija
30/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ruoka hyllystä ruokaöljyä. Laita sitä shampoon sekaan. Ravistaa hyvin. Myös hoitoaine en sekaan. Tein omat pienet pullot näin kotona pakkaskäyttöön. Toimii hyvin. Myös: hiero tippa ruokaöljyä käsiin ja tavoittele hiusten latvat. Ei tee 'rasvaiseksi', vaan toimii kuin mikä tahansa muu vastaava hiusputelo hyllystä. 

Vierailija
31/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herbinan kolmen (3,19e) euron kosteuttava (Moisturizing) shampoo oli kyllä SUPER-yllätys kuiville ohuille talvihiuksilleni ! Suosittelen! Ei tarvinnut edes hoitoainetta shampooon jälkeen.

Samassa sarjassa on myös syväpuhdistava, samannäköinen puteli, eli älä ota sitten vahingossa Deep Cleansing-pulloa.

Vierailija
32/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo-o, vähentävät ehkä sähköisyyttä mutta lisäävät entisestään hiusten kuivuutta.

Vierailija
33/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herbinan kolmen (3,19e) euron kosteuttava (Moisturizing) shampoo oli kyllä SUPER-yllätys kuiville ohuille talvihiuksilleni ! Suosittelen! Ei tarvinnut edes hoitoainetta shampooon jälkeen.

Samassa sarjassa on myös syväpuhdistava, samannäköinen puteli, eli älä ota sitten vahingossa Deep Cleansing-pulloa.

----> Löytyy Cittarilta ja S-marketeista ainakin....

Vierailija
34/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa mainittu Swarzkopf ja Wella, molemmat öljyjä, sisältävät vaikka kuinka montaa silikonia ja kuivattavaa alkoholia (denat.). Lisäksi kun ketjussa puhutaan kosteutuksesta, yksikään öljy ei hiusta kosteuta, ne ovat rasvoja. Kosteuttavia aineita ovat mm. vesi, aloe vera, glyseroli/glyseriini. Öljy toki sitoo kosteuden hiukseen, mutta ei itsessään kosteuta.

Jokainen saa tottakai käyttää vaikka kymmentä silikonia hiuksiin. Itse suhtaudun niihin todella skeptisesti. Ja mitä sitten käytän? No ihan niitä oikeita kosteuttajia ja öljyjä ja hyvin hyvin vähän. Sen jälkeen kun yli 20 vuotta sitten lopetin kaiken silikonin ja kuivattavien alkoholien laiton päähäni, on hiusten kunto ollut todella hyvä.

Vierailija
35/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Herbinan kosteuttava shampoo on kyllä löytö jos on kuivat hiukset.

Vierailija
36/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hiusöljyä, esim. kotimainen Veloide. Siinä on kosteutus ja hoito samassa, ja lisäksi kosteuttava shampoo. Hiero kevyellä kädellä pieni määrä öljyä hiuksiin ja anna olla vaikka useampi tunti pyyhkeen alla ennen pesua. En osaa neuvoa markettishampoita, koska ostan kampaajalta. Vaihtoehto onkin, että jos mahdollista, kävelet jonkun kampaamon ovesta sisään ja pyydät neuvoa. Kampaamotuotteet on  kalliimpia kuin marketin, mutta kokemuksen mukaan vastaavasti esim. shampoot tiivistetympiä eli niissä ei maksa vedestä purkissa. Ovat yleensä niin riittoisia, että ehtii melkein kyllästyä ennen kuin loppuu.

Vierailija
37/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Herbinan kosteuttava shampoo on kyllä löytö jos on kuivat hiukset.

---> Pese 2 kertaa tuolla shampoolla. Ensin kastelet hyvin hiukset, sitten pese pää alaspäin ! Ja 2 pesua shampoolla!

Vierailija
38/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi joskus niin, että kun suihkuttelin kasvovettä, sitä meni myös hiuksiin. Talvinen sähköisyys lähti kuin taikaiskusta. Ei tietysti vakikäyttöön mutta nopea hätätilavinkki.

Vierailija
39/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen tavalliseen shampooseen ja hoitoaineeseen kannattaa sekoittaa teelusikallinen glyserolia. Sitä saa ostaa ainakin apteekista. 

Taidat tarkoittaa glyseriiniä?

Vierailija
40/49 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo-o, vähentävät ehkä sähköisyyttä mutta lisäävät entisestään hiusten kuivuutta.

Föönikuivaaminen on itseasiassa hiuksille vähemmän vahingollista kuin vapaa kuivuminen. Tervetuloa nykyaikaan sieltä 1980-luvulta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan