Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pastalla epäillään varakkaiden täällä oloa?

Vierailija
05.02.2026 |

Olen aivan tavallinen tyyppi, jolla nyt vain sattuu olemaan rahaa tilillä enemmän. Elämässä on työelämän puoli mennyt hyvin, vaikka ehkä muutoin ei aina niin. Miksi aina, kun palstalla kerron, että johonkin on helposti varaa, ihmiset täällä epäilee ja leimaa trolliksi? Myös tuntuu olevan joku ajatus, että varakkaat eivät tällä palstalla pyörisi? Miksi emme pyörisi? Aivan samanlaisia ihmisiä olemme ja samalla tavalla vauvapalastaa luemme kuin muutkin. 

En edes koe itseäni mitenkään erityisen rikkaaksi, vaan elän aivan tavallista elämää, mutta ilman murheita rahasta. 

En varmasti ole ainoa täällä? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt tätä täällä ennenkin; mikä on varakas? Mulla on maksetut asunnot ja mökit, sekä kuusinumeroinen summa säästössä. Olen myös hyvin pienellä tk-eläkkeellä. Köyhä? Omasta mielestäni kyllä.

Vierailija
2/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jutuista päätellen kaikki täällä ovat köyhiä pitkäaikaistyöttömiä.

Mun lukemien ketjujen perusteella kaikilla täällä on satoja tuhansia säästössä... 😂

Näköjään klikataan eri ketjuja! Minullakin jotain säästössä kyllä, ehkä siksi ei köyhyysketjuja tule klikattua... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Minuakin väitettiin täällä valehtelijaksi kun kerroin rahatilanteeni.

Vierailija
4/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa aikaan muuta keskustelua kuin mitä miksi kuinka miten alkuisia aloituksia on väistämättä ainakin tyhmä. 

Vierailija
5/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun täällä oletus on, että sellainen, jolla on asuntolainaa, on jotenkin hyväosainen. Itse kyselin täällä viime viikonloppuna sopivan puolueen perään, kun Kokoomuksesta on tullut asuntovelkaisten, proletaarien jälkeläisten puolue. Monet vastaajat kuvittelivat minun olevan mies.

Mistä puolue konservatiiviselle x:nnen polven akateemiselle naiselle, jolla ei ole asuntolainaa, vaan varallisuutta? En kuulu samaan puolueeseen kuin kouluttamattomat jääkiekkoilijat tai radiojuontajat.

Vierailija
6/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se palkka tai pankkitilin saldo vaan ylipäätään elämäntyyli.

Kyllä joku perus maisteri 8k palkalla varmaan ehtii ja viitsii selailla palstaa iltaisin, istuen design sohvallaan puolen miljoonan ok-talossa Tampereella. Mielenlaatu ei paljoa eroa perus palstalaisesta joka tekee työtä johonkin firmaan omistajien hyväksi. Koulut on käyty ja kansalaisuutta suoritettu. Naapurien ja työkavereiden yksityisasiat kiinnostaa. Kaikki poikkeava on epäilyttävää. Kun matkustellaan niin tehdään se paremmin kuin perus suomituristi-olkiukko. Kun tulee sanaharkkaa niin mennään henkilöön ja kuittaillaan kielioppivirheistä.

Itsellä loppui palstan selaus kuin seinään sen jälkeen kun luova ja vaativa ura alkoi ottaa tuulta alleen. Prioriteetit ja kiinnostukset päivittyi kuin itsestään. En ehdi olla kiinnostunut niistä aiheista mistä täällä puhutaan enkä varmasti vastaamaan ketjuihin joissa keskustelun taso on tyyliä Olen eri mieltä joten olet vajaa.

Aina ennen jouduin pysymään poissa palstalta tahdonvoimalla kuin joku addikti, nykyään ei tarvi. Ed kerta kun kävin täällä, oli joulu -24

Että se se pankkitilin saldo tai rahat tilillä vaan ihan muut asiat 

Vierailija
7/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lihavan perinnön joten minulta poistettiin palsta. Joudun vierailemaan täällä työttömän naapurini älylaitteilla

Vierailija
8/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pastalla, makaronilla, spagetilla vai jopa tagliatellella?

Vierailija
9/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lihavan perinnön joten minulta poistettiin palsta. Joudun vierailemaan täällä työttömän naapurini älylaitteilla

Perintösi takia poistettiin palsta? 😳 

Vierailija
10/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siitä syystä, että moni ajattelee, että varakkailla on muutakin  tekemistä ja mahdollisuuksia kuluttaa aikaa. Jos mulla olis roisisti rahaa, niin tosiaankaan viettäisi aikaa selaamalla jotain keskustelupalstaa.

Vierailija
11/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siitä syystä, että moni ajattelee, että varakkailla on muutakin  tekemistä ja mahdollisuuksia kuluttaa aikaa. Jos mulla olis roisisti rahaa, niin tosiaankaan viettäisi aikaa selaamalla jotain keskustelupalstaa.

No mitä tekisit? Mulla on rahaa, mutta silti selailen keskustelupalstoa. Ehdin kyllä tekemään paljon muutakin. 

Vierailija
12/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasagnelevyllä/rakettispaghetilla/kuviomakaronilla epäillään varakkaiden täällä oloa?

Vierailija
13/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jutuista päätellen kaikki täällä ovat köyhiä pitkäaikaistyöttömiä.

Mun lukemien ketjujen perusteella kaikilla täällä on satoja tuhansia säästössä... 😂

Näköjään klikataan eri ketjuja! Minullakin jotain säästössä kyllä, ehkä siksi ei köyhyysketjuja tule klikattua... 

Minulla on kaksi Weimarin Tasavallan aikaista miljardin markan seteliä, eli lienen siis miljardööri. M52

Vierailija
14/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Namipastaa

Vierailija
15/15 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62 v mies ja minulla on 15 000 palkka ja vaimolla 2500 palkka. Meillä on 450k€ asunto josta lainaa 150€k, mutta muuten elämä hyvinkin kunnossa, eli matkustetaan ulkomaille noin   3kertaa vuodessa 1-3 viikkoa. Tilataan kotiin ruoat 4 kertaa viikossa, noin 50-70€/krt (meitä on 3 aikuista) ja syödään todella paljon esim hedelmiä, jolloin kuukauden ruokalasku on noin 1400€/kk. Tilillä yhteensä 120k€

Olemmeko rikkaita, mielestäni emme ole, sillä emme voisi maksaa suoraan pois asuntolainaa ja vaikka hiukan venytetään ja laina saataisiin pois, niin tili tyhjä ja rahaa tulisi vain asunnosta noin 450k€. Ei sillä kauhean kauaa eläsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan