Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua, että yhä useampi länsimaalainen mies etsii vaimoa muualta?

Vierailija
05.02.2026 |

Esim. Aasian maista. 

Kommentit (430)

Vierailija
381/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa mies ei halua eikä etsi aviovaimoa. Ei kenestäkään eikä mistään.

Kyllä haluaa. Sinä et ehkä halua, mutta et voi yleistää muihin miehiin.

Mulla on iso ystäväpiiri joista suurin osa miehistä on naimisissa tai seurustelee, ja loputkin on haku päällä.

Vierailija
382/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa mies ei halua eikä etsi aviovaimoa. Ei kenestäkään eikä mistään.

Ai ei mistään :D No hyvä ettet halua naida lammasta tai muuta eläintä. Heillä on oikeus parempaan elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset on läskejä ja rumia, laiskoja ja kiukkuisia. 

Itse oon pirtsakka 34-v suomalainen pimu ja ihania suomalaisia miehiä piisaa. 

Vierailija
384/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutut on niin sekavia, että täytyy olla kyseessä AI tai sitten olet päihtynyt. Olen itsekin keski-ikäinen rouva, jos nyt haluat jostain kumman syystä korostaa ikää ja sukupuolta. Todennäköisesti olen sinua vanhempi. Etkä näytä osaavan "kirjoitta" :D

Kysy ihmeessä, mikä on epäselvää, jaksan kyllä tarkentaa, enkä edes provosoidu. :) Mulla on siis tämä onnellinen elämäntilanne, missä perhehommat ja lainat on jo hoidettu, ja on aikaa reissata. Paras reissukaveri on oma puoliso. Jos se kuulostaa sinusta sekavalta, olen pahoillani puolestasi. ja jos olet minua vanhempi, ymmärrät varmaan olla tarttumatta yhteen puuttuvaan kirjaimeen, aikuinen ihminen.

Ei minulle ole mikään epäselvää, mutta sinulle näyttää olevan koko keskustelukulttuuri täysin vierasta. Hyviin tapoihin kuuluu, että ai:ta ei käytetä. Ehkä olet sitten sen verran iäkkäämpi, että et ihan täysin vielä ymmärrä, miten netissä keskustellaan :D

Vierailija
385/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille jää ne joita oikeasti kiinnostaa länsimaalainen nainen. Muut hiihtävät muualle.

Väärin. Kivat miehet haluavat ja pokaavat suomalaisen naisen. Ylijäämämiehiä ei halua kukaan suomalainen, joten he joutuvat hakemaan orjansa ulkomailta.

Sä kuulostat ylijäämänaiselta.

Vierailija
386/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kehon muokkaaminen ja koristelu on globaali, tuhansia vuosia vanha ilmiö Afrikassa, Aasiassa, Tyynenmeren alueella ja Amerikan alkuperäiskansoilla  ja usein nimenomaan naisten keskuudessa. Länsimaat ovat pikemminkin myöhäinen tulokas. Näin hyvin maailmanmenosta on perillä inseli :D

Tuli mieleen Oriini Kaipara https://en.wikipedia.org/wiki/Oriini_Kaipara

Hänellä siis maorinaisten leukatatuointi ja komea työurakin poliitikkona ja tv:ssä.

Euroopassa tatuoinnit liittyvät merestä elantonsa saaneisiin, rikollisiin ja huo.riin.

Vierailija
387/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole mikään epäselvää, mutta sinulle näyttää olevan koko keskustelukulttuuri täysin vierasta. Hyviin tapoihin kuuluu, että ai:ta ei käytetä. Ehkä olet sitten sen verran iäkkäämpi, että et ihan täysin vielä ymmärrä, miten netissä keskustellaan :D

Mä olen käsittämättömät 46 vuotta iäkäs ja palstaillut vuodesta 2000. Hyvin ovat muut pysyneet kärryillä mun kanssani kesakustellessa, vaikka keskustelukulttuuri täällä(kin) on kyllä muuttunut melkoiseksi loanheitoksi aiemman huumorin sijaan. Tekoälystä en ole kiinnostunut, enkä sitä käytä kuin aniharvoin kysyäkseni jotakin, mitä en jaksa selvittää, kuten viimeksi sitä, kumpi on parempi vaihtoehto, Möllerin tupla vai Elexir omega-3. (Jälkimmäinen.) Musta ei kertakaikkiaan ole mitään mieltä keskustella tekoälyn kanssa tai lukea sen jankutuksia, pidetään tämä ihan ihmisten välisenä. En tiedä, millä sinut saa lopettamaan tuon ai-jankutuksen, mutta odotellaan. Sitä kadonnutta huumoria lienee turha odotella takaisin.

Vierailija
388/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita menestyneitä yrittäjämiehiä, joilla on aasialainen vaimo. He ovat yleensä asuneet töiden vuoksi pidempään Aasiassa ja löytäneet sieltä kumppanin, joka yleensä on myös hyvin koulutettu ja hyvästä perheestä. Aasialaisissa vaimoissa he arvostavat tiettyä perinteisyyttä eli sitä, että mies kantaa päävastuun perheen elättämisestä ja vaimo hoitaa kodin ja lapset. Nainen voi toki käydä vaikkapa osapäivätöissä. Perhe on tärkeä, avioliittoa arvostetaan eikä siitä lähdetä pienten erimielisyyksien takia. Tällainen asenne alkaa feminismin myötä olla suomalaisillanaisilla kohtalaisen harvinainen. 

Vierailija
389/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se sama syy, miksi jotkut miehet palstalla valittavat joka päivä miten feminismi, intersektionaalisuus ja naisten äänioikeus pilaavat maailman.

Sillä ne miehet eivät halua, että nainen on se, joka valitsee, koska silloin he eivät tule valituiksi. He haluavat jonkun köyhän, jolla ei ole valinnanvaraa.

Vierailija
390/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita menestyneitä yrittäjämiehiä, joilla on aasialainen vaimo. He ovat yleensä asuneet töiden vuoksi pidempään Aasiassa ja löytäneet sieltä kumppanin, joka yleensä on myös hyvin koulutettu ja hyvästä perheestä. Aasialaisissa vaimoissa he arvostavat tiettyä perinteisyyttä eli sitä, että mies kantaa päävastuun perheen elättämisestä ja vaimo hoitaa kodin ja lapset. Nainen voi toki käydä vaikkapa osapäivätöissä. Perhe on tärkeä, avioliittoa arvostetaan eikä siitä lähdetä pienten erimielisyyksien takia. Tällainen asenne alkaa feminismin myötä olla suomalaisillanaisilla kohtalaisen harvinainen. 

Mä taidan olla niitä harvoja tässä ketjussa, jotka ovat oikeasti kasvattaneet lapsen aikuiseksi. Ja kyllä, kun kokopäivätyön ohessa oli päävastuu kodista ja lapsesta niin homma oli aivan hitosti parinkymmenen vuoden ajan. Suomalainen yhteiskunta on rakennettu kahden palkansaajan mallille; harva mies tienaa niin hyvin, että elättäisi yksin tai edes päävastuullisena koko perheen, ja toisaalta, näin ollen ei voida myöskään olettaa, että vaimo hoitaisi yksin kodin ja lapset (paitsi jos vaimo tosiaan on kotiäiti. Harva on.). Ehkä nykyään päästään vanhemmuudessa ja työn ja perheen yhdistämisessä parempiin kompromisseihin, ainakin vanhempainvapaiden osalta. 

Vierailija
391/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimainen nainen saa rauhassa keskittyä haluamiinsa kehitysmaamuslimeihin. Länsimainen mies haluaa puolisoltaan edistyksellisyyttä.

Ottamalla kehitysmaasta vaimon? Sekö on edistyksellistä? Heh.

No mies voi kokea tekevänsä hyvää, kun antaa paremman elintason naiselle ja nainen osoittaa siitä kiitosllisuutta. Tätähän nää palstaurhotkin kaipaavat. Kiitollisuutta ja sitä, että se vaimo katsoo ylöspäin. Siksi tasa-arvokin on heille myrkkyä.

Vierailija
392/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa pragmaattisen hyötymissuhteen ja elättää naista palveluiden toivossa niin ei se kuulu muille. Suomalaisten naisten ongelmana on että ei osata vaatia siltä mieheltä yhtään mitään (rahaa, ulkonäköä, luonnetta tai edes perus käytöstapoja) ja sitten katkeroidutaan kun ajauduttiin kiukuttelevan mieslapsen elättäjäksi. Miehet nimenomaan pitävät naisista jotka näitä vaativat ja tietävät oman arvonsa (kuten tässäkin ketjussa nähdään) vaikka toisin väittävätkin.

Miksi minun pitäisi vaatia mieheltäni yhtään mitään? Miksi hänen pitäisi muuttua minun vaatimuksestani? Tästähän te palstamiesmammat olette valittaneet vuosia, et naiset vaatii teitä muuttumaan ja yhy yhy, miksi meitä miehiä ei hyvksytä tällaisina kuin olemme. 

Koittakaas nyt päättää, mitä TE haluatte tämän asian suhteen!!.

Vierailija
393/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kehon muokkaaminen ja koristelu on globaali, tuhansia vuosia vanha ilmiö Afrikassa, Aasiassa, Tyynenmeren alueella ja Amerikan alkuperäiskansoilla  ja usein nimenomaan naisten keskuudessa. Länsimaat ovat pikemminkin myöhäinen tulokas. Näin hyvin maailmanmenosta on perillä inseli :D

Tuli mieleen Oriini Kaipara https://en.wikipedia.org/wiki/Oriini_Kaipara

Hänellä siis maorinaisten leukatatuointi ja komea työurakin poliitikkona ja tv:ssä.

Euroopassa tatuoinnit liittyvät merestä elantonsa saaneisiin, rikollisiin ja huo.riin.

Me muut eletään 2000-lukua, tules säkin tänne sieltä 1700-luvulta.

Vierailija
394/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei feministit vastusta perhearvoja. Missä maailmassa sä oikein elät?

Vierailija
395/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa pragmaattisen hyötymissuhteen ja elättää naista palveluiden toivossa niin ei se kuulu muille. Suomalaisten naisten ongelmana on että ei osata vaatia siltä mieheltä yhtään mitään (rahaa, ulkonäköä, luonnetta tai edes perus käytöstapoja) ja sitten katkeroidutaan kun ajauduttiin kiukuttelevan mieslapsen elättäjäksi. Miehet nimenomaan pitävät naisista jotka näitä vaativat ja tietävät oman arvonsa (kuten tässäkin ketjussa nähdään) vaikka toisin väittävätkin.

Miksi minun pitäisi vaatia mieheltäni yhtään mitään? Miksi hänen pitäisi muuttua minun vaatimuksestani? Tästähän te palstamiesmammat olette valittaneet vuosia, et naiset vaatii teitä muuttumaan ja yhy yhy, miksi meitä miehiä ei hyvksytä tällaisina kuin olemme. 

Koittakaas nyt päättää, mitä TE haluatte tämän asian suhteen!!.

Ei random vauva-kirjottajat voi päättää kaikkien ihmisten puolesta vaikka sä kuinka niin haluisit.

Ihmiset on yksilöitä. Yritä jo ymmärtää.

Vierailija
396/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että suomalaiset naiset haluavat kirsikan kakun päältä. Ensinnäkin, naiset täällä haluavat pitkän ja komean miehen. Jos eivät jostain syystä sellaista löydä, niin seuraava vaatimus on impulsiivinen jänn..mies. Rauhallinen ja itsestään huolta pitävä mies on naiselle myrkkyä. Myös oikeistolaisuus on suomalaiselle yleä ja hesaria lukevalle naiselle kirosana. Aika moni nainen tekee nykyään valtion piikkiin jotain toimistohommaa, elikä veronmaksajat maksavat hänen palkkansa. Ja yleensä vielä hyvällä palkalla. Sen lisäksi, että hän saa hyvää palkkaa, haluaa hän myös provider-miehen, joka tienaa enemmän kuin hän ja että olisi enemmän koulutettu kuin hän ja joka ostaa naiselle jatkuvasti kaikkea (mutta naisen ei toki itse tarvii tehdä muuta kuin olla nainen, ei hoitaa kotihommia eikä mitään). Miehellä pitäisi olla myös laaja sosiaalinen piiri, jotta nainen pääsisi hyötymään siitä. Lapsia nainen ei halua tehdä kuin vasta j...

Voi näitä satuja. Sinänsä liikuttavaa, et aikuiset miehet saduista pitävät, mut tietäisin paljon kiinnostavampia satuja, kuin nää iänikuiset: mitä suomalainen nainen muka on ja haluaa...Satuja, koska ei ole todellisuutta.

Vierailija
397/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan länsimaisille naisille ei kelpaa kuin pitkä komea mies joka on rikas ja suostuu tekemään ja maksamaan kaiken mitä nainen haluaa eikä se mies vaadi naiselta edes kunnioittavaa käytöstä. Länsimaalaisesta naisesta saa vain henkistä väkivaltaa käyttävän henkisen ja taloudellisen hyväksikäyttäjän joka vihaa miehiä ja muualta saa puolison jonka kanssa kykenee perustamaan perheen kun sillä ei ole kilmotrein mittaista vaatinuslistaa joka täytyy täyttää pilkulleen.

Länsimaisesta naisesta ei saa puolisoa kuin korkeintaan pariksi vuodeksi kunnes nainen kyllästyy jonka jälkeen etsii uuden miehen ja vasta sitten jättää edellisen miehen

Paskaa tuubaa suollat. 70% suomalaisista on parisuhteissa. Onko 70% suomalaisista miehistä  "pitkä komea mies joka on rikas ja suostuu tekemään ja maksamaan kaiken mitä nainen haluaa eikä se mies vaadi naiselta edes kunnioittavaa käytöstä"?

Ja mistä ihmeestä sä päättelet, että ei-länsimaalaiset naiset ei vihaisi länsimaisia miehiä? Aasiassa esim ollaan ihan avoimen rasistisia länsimaalaisia kohtaan.

Lopeta nettipaskan lukeminen ja uskominen. Nolaat vaan itsesi.

Vierailija
398/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset ovat tyytyväisempiä kuin heillä on itseään tasokkaampi mies. Älkään nyt perkele sanoko että minä ainakin halua itseäni köyhemmän ja vähemmän koulutetun miehen, joka on lisäksi vanhempi ja omaa huonot elintavat. Sama paska minulle pitääkö tämä kirjoittaa luettelona auki vai sanoa että surkea mies, alhainen taso ja laittaa numero perään."

Tässä taas palstalaisten kaksoisstandardit. Suomalaisia naisia haukutaan siitä(kin), kun meillä on usein koulutetumpi mies, mutta aasialaiselle naiselle tämä suodaan mielellään.

Vierailija
399/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironista on, että jos jotain, niin länsimaissa naisten kehonmuokkausta on pitkään rajoitettu ja pidetty sopimattomana, kun taas muualla maailmassa se on ollut normi, rituaali ja kulttuurinen ylpeydenaihe

Kyllä ympärileikattu nainen on paras!

Vierailija
400/430 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaalainen nainen on tiedostava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän