Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimaa-ilmiö Yle Teema juuri nyt

Vierailija
04.02.2026 |

Haluatko diinari kenties kuokkaasi vai?!

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään autotune voi korjata noiden epävireisyyttä

Autotune taisi olla vielä 20-V ajan täysin tuntematon ajatus :)

Eikä ole promptereita, joista luntata sanoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun ketjuun löytyis joku joka osallistui jollekin noista konserteista.

Just olin meinaamassa kommentoida, että olin tuolloin kesälomalla joensuulaiselta ala-asteelta. Kaverit tulivat kysymään mihin mennään, mennäänkö vaikka Ilosaareen. Sinne sotkettiin jopoillamme se parin km matka.

Ilmaiskeikka emmekä menneet isojen nuorten keskelle, mutta alueen takareunastakin näkyi että siellä se on se paljon puhuttu oman kylän bändi Hassisen Kone  

Katsottiin pari biisiä ja jatkettiin läheisen Sokoksen kahvilaan. Siellä esiintyi taustanauhan säestämänä meille lapsille ja muutamalle mammalle Kike Elomaa ikonisessa valkoisessa bikinissään.

Kuten Ilosaaressa, myös Sokoksella möllötimme huuli pyöreinä ja hihitimme. Edelleen yksi elämäni parhaita päiviä.

Vierailija
44/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa t. Diinari. Homot lauteilla

Vierailija
45/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Ilosaaressa jollain Tuuliajolla-kiertueella. Hassisen Kone ei ollut sillon enää mukana. Ehkä siis vuosi 1982 tai 1983. Juice ja Eput oli.

Tarkistinpas, ollut vuosi 1985 :) kun olin yleisössä, koska nämä esiintyjät täsmää muistikuviin.

1985

Esiintyjät: Juice Leskinen Grand Slam, Eppu Normaali, Popeda, Dave's Blues, J. Karjalainen & Mustat Lasit, Tuuliajolla All Stars

Risteilylaivana MS Heino.

5.6. Siilinjärvi, Huvikumpu

6.6. Varkaus, Kämärin Urheilupuisto

7.6. Joensuu, Ilosaari (mukana myös Oikosulku-yhtye)

8.6. Punkaharju, Huviniemi

9.6. Mikkeli, Satamapuisto (mukana myös Tiina Tiikeri)

Laiva oli nimeltään Heinävesi, menin sillä 70-luvulla Lappeenrannasta Joensuuhun, sieltä Ilomantsiin ja Savonlinnaan linja-autolla, nimenomaan, silloin ei puhuttu busseista Savossa. 

Vierailija
46/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään autotune voi korjata noiden epävireisyyttä

Aika hyvin vetää Juice Myrktyksen Oireiden ylä-ääniä. Ilman autotunea.

Vierailija
47/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin siviilipalveluksessa 1982 ja kävin katsomassa elokuvan teatterissa. Noin puoli vuotta sen jälkeen, kun olin palveluksen suorittanut, kävin katsomassa elokuvan toisen kerran, kun tuli kotipaikkakunnan teatteriin. Keväällä 1983 vuokrasin videonauhurin, että sain nauhoitetuksi elokuvan, kun YLE esitti sen. Kesällä ostin videonauhurin ja katsoin sen vähintään kymmenen kertaa. Kirjan ja levyn ostin myös. Sitten tuli kyllästyminen enkä ole tainnut katsoa sitä kertaakaan 80-luvun jälkeen. En katso nytkään.

Oho! No aikamoisen vaikutuksen tuolloin sitten teki!

Vierailija
48/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että Juicella oli Suomen mallinen kitara. En ole ikinä oikein tykännyt kenenkään näiden musiikista, vasta nyt myöhemmällä iällä olen tutustunut tuotantoon enemmän ja huomannut, miten paljon olen menettänyt, kun en nuorempana näistä ketään kuunnellut. 

Vierailija
49/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta Kerman keikalta muistankin jotain. Eput eivät olleet vielä oppineet soittamaan. Vetivät keikkasetin läpi tuplanopeudella levytyksiin verrattuna, eikä sanoista saanut mitään tolkkua. Hassisen kone osasi soittaa, mutta nuoret pojat jännittivät selvästi. Juicella oli järkyttävän taitava bändi (Slam vai Grand Slam), soundit kohdallaan ja valtava karisma. Hittiputki aiemmilta vuosilta oli myös melkoinen.

Vierailija
50/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin siviilipalveluksessa 1982 ja kävin katsomassa elokuvan teatterissa. Noin puoli vuotta sen jälkeen, kun olin palveluksen suorittanut, kävin katsomassa elokuvan toisen kerran, kun tuli kotipaikkakunnan teatteriin. Keväällä 1983 vuokrasin videonauhurin, että sain nauhoitetuksi elokuvan, kun YLE esitti sen. Kesällä ostin videonauhurin ja katsoin sen vähintään kymmenen kertaa. Kirjan ja levyn ostin myös. Sitten tuli kyllästyminen enkä ole tainnut katsoa sitä kertaakaan 80-luvun jälkeen. En katso nytkään.

Oho! No aikamoisen vaikutuksen tuolloin sitten teki!

Juicea, Eppuja ja Hassisen konetta olisin tuolloin kuunnellut loputtomasti. Innostus läsähti 80-luvun loppuun mennessä koko Suomi-rokkia kohtaan. 

Vierailija
51/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat soittaa enemmän tuota hanuria. Se oli oikeeta musiikkia!

Vierailija
52/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Laivat ja maisemat sentää pysyny samana

Oli tulevaisuudenusko nuorilla. Vain taivas oli rajana. Oli niitä muistoja.

Vierailija
53/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolta Kerman keikalta muistankin jotain. Eput eivät olleet vielä oppineet soittamaan. Vetivät keikkasetin läpi tuplanopeudella levytyksiin verrattuna, eikä sanoista saanut mitään tolkkua. Hassisen kone osasi soittaa, mutta nuoret pojat jännittivät selvästi. Juicella oli järkyttävän taitava bändi (Slam vai Grand Slam), soundit kohdallaan ja valtava karisma. Hittiputki aiemmilta vuosilta oli myös melkoinen.

Kyllähän monet tässä olevista kappaleista on hyvin mieleen jäänyt! Vaikkei ehkä ole vuosikymmeniin niitä välttämättä edes kuullut, niin heti hyvin muistaa taas kun nyt kuulee.

Vierailija
54/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas Ismo ollut suloisen näköinen nuorena! 

Paljon paremmalta näytti vuonna 1980 Hassisen koneen ensilevyn aikoina. Tuuliajolla-kiertueen aikainen ja jälkeinen hiustyylinsä oli karmea.

Vierailija
55/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tällästä joutu kuuntelee kasarilla. Ja homojahan nuo olivat. Ei naisia missään. 

Vierailija
56/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt: Puhtoinen lähiöni! Yks mun suosikeistani Epuilta.

Vierailija
57/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt, että Juicella oli Suomen mallinen kitara. En ole ikinä oikein tykännyt kenenkään näiden musiikista, vasta nyt myöhemmällä iällä olen tutustunut tuotantoon enemmän ja huomannut, miten paljon olen menettänyt, kun en nuorempana näistä ketään kuunnellut. 

Minkä ikäinen olet? Tuohan on ollut vuosikymmenet yksi Suomen tunnetuimmista kitaroista!

Vierailija
58/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa!

Vierailija
59/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuolla tosiaan noin kuuma? Kaikki aivan hiestä märkiä. Vai joillain nautituilla aineilla tekemistä? Näyttää hurjalta, kun Martti Syrjäkin litimärkä😅

Vierailija
60/64 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas Ismo ollut suloisen näköinen nuorena! 

Paljon paremmalta näytti vuonna 1980 Hassisen koneen ensilevyn aikoina. Tuuliajolla-kiertueen aikainen ja jälkeinen hiustyylinsä oli karmea.

Homma parani kun Sielun Veljet astui kehiin vuonna 1983. Ismo oli todella hyvännäköinen siinä 80-luvun puolivälissä.