Saimaa-ilmiö Yle Teema juuri nyt
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kattoo tuon leffateatterissa, ostin kirjan ja tietysti levynki. Hassisen Kone, Joensuun omat pojat 👍
Kävitkös myös Ilosaaressa? Miepä kävin ja hyvä oli meininki.
No hitto en, olin vähän turhan nuori tai arka tai molempia.
Ei sinne ollut ikärajoja. Ite olin kyllä aikuisten kirjoissa, samaa ikäluokkaa kuin Hassiset.
Onko toi Juice tossa aineissa, kun kyselee pilvee
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Tuo on sen yksi kuuluisa kappaleensa vain. Taisi kuitenkin perustua totuuteen tuo sanoitus;poliisit joskus kysyneet noin pysäyttäessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Tuo on sen yksi kuuluisa kappaleensa vain. Taisi kuitenkin perustua totuuteen tuo sanoitus;poliisit joskus kysyneet noin pysäyttäessään.
Ei voi ymmärtää, jos tässä ja nyt on ensimmäinen kosketus Saimaa ilmiöön, Juiceen, Alankoon, muihin matkalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noi sanat menneet kyllä nyt ihan oikein
Olin Ilosaaressa jollain Tuuliajolla-kiertueella. Hassisen Kone ei ollut sillon enää mukana. Ehkä siis vuosi 1982 tai 1983. Juice ja Eput oli.
Törkeää musiikkia! Sähkökitara syntinen soitin. Ja nuo tukat. Onko nuo tyttöjä vai miehiä.
Laivan kapteeni ainut asiallinen ihminen elokuvassa. Saisivat ottaa hänestä mallia
Vierailija kirjoitti:
Missä naiset
Joka satamassa seilorilla
Vierailija kirjoitti:
Olin Ilosaaressa jollain Tuuliajolla-kiertueella. Hassisen Kone ei ollut sillon enää mukana. Ehkä siis vuosi 1982 tai 1983. Juice ja Eput oli.
Hassujen Kone hajosi aika pian, jo kesällä 1982.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistinpas, ollut vuosi 1985 :) kun olin yleisössä, koska nämä esiintyjät täsmää muistikuviin.
1985
Esiintyjät: Juice Leskinen Grand Slam, Eppu Normaali, Popeda, Dave's Blues, J. Karjalainen & Mustat Lasit, Tuuliajolla All Stars
Risteilylaivana MS Heino.
5.6. Siilinjärvi, Huvikumpu
6.6. Varkaus, Kämärin Urheilupuisto
7.6. Joensuu, Ilosaari (mukana myös Oikosulku-yhtye)
8.6. Punkaharju, Huviniemi
9.6. Mikkeli, Satamapuisto (mukana myös Tiina Tiikeri)
Minä olin Kermankoskella Heinävedellä ensimmäisen kiertueen keikalla. Jossain muuallakin, mutta en kuolemaksenikaan muista😅
Niiiin huonoa. Muka vitsikästä. Kännissä ollaan. Ei naisia tietenkään, vaan oma napa.
Olin siviilipalveluksessa 1982 ja kävin katsomassa elokuvan teatterissa. Noin puoli vuotta sen jälkeen, kun olin palveluksen suorittanut, kävin katsomassa elokuvan toisen kerran, kun tuli kotipaikkakunnan teatteriin. Keväällä 1983 vuokrasin videonauhurin, että sain nauhoitetuksi elokuvan, kun YLE esitti sen. Kesällä ostin videonauhurin ja katsoin sen vähintään kymmenen kertaa. Kirjan ja levyn ostin myös. Sitten tuli kyllästyminen enkä ole tainnut katsoa sitä kertaakaan 80-luvun jälkeen. En katso nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistinpas, ollut vuosi 1985 :) kun olin yleisössä, koska nämä esiintyjät täsmää muistikuviin.
1985Esiintyjät: Juice Leskinen Grand Slam, Eppu Normaali, Popeda, Dave's Blues, J. Karjalainen & Mustat Lasit, Tuuliajolla All Stars
Risteilylaivana MS Heino.
5.6. Siilinjärvi, Huvikumpu
6.6. Varkaus, Kämärin Urheilupuisto
7.6. Joensuu, Ilosaari (mukana myös Oikosulku-yhtye)
8.6. Punkaharju, Huviniemi
9.6. Mikkeli, Satamapuisto (mukana myös Tiina Tiikeri)
Tuolta keikalta muistan että Juice ja Grand Slam soitti suomennetun Springsteenin Born to run eli synnyimme lähtemään. En tuntenut sitä aiemmin!! Uskomatonta sanoa näin nyt.
Juice soitti myös Pyhän Toimituksen. Suu auki kuuntelin, miten hienon biiisin oli tehnyt.
Ei mikään autotune voi korjata noiden epävireisyyttä
Onpas Ismo ollut suloisen näköinen nuorena!
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään autotune voi korjata noiden epävireisyyttä
Autotune taisi olla vielä 20-V ajan täysin tuntematon ajatus :)
Kivoja tuttuja Saimaan maisemia ja hyvää musiikkia. Eikä kenelläkään puhelimia käsissä, voi niitä aikoja 🙏
Matkustin kerran Juicen kanssa junalla samassa vaunussa karvalakkipuolella. Omia virvokkeita kittasi koko Tampere - Helsinki välin.