Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (13504)

Vierailija
13441/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä vesisateinen päivä.

Sain valmiiksi sukat veljelleni, ensi viikolla laitan sukkapaketin postiin.

Mieheni toi eilen metsäreissuiltaan suppilovahveroita.  Tänään tein  pellillisen piirakkaa ja vähän laitoin pakastimeen. Osan piirakastakin pakastin.

Flunssan tuloa yritän torjua.

Vierailija
13442/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä lähettänyt tuota kipukohtausviestiäni uudestaan- jää mysteeriksi miten ilmestyi taas!

Onpas harmaa pimeä päivä. Vettä sataa ohuena tihkuna. Kirjan parissa vietän siis aikaani.

Mies käy läpi diakuviaan, niitä on tolkuttomasti muistona aktiivikuvausajoilta. Suurin osa joutanee roskiin.

Koulutuksesta tuli mieleen että nykyään tuntuu turhalta monikin opiskelusuunta. Usein tuntuu työllistyvän ne jotka suuntautuvat suorittavan työn opintoihin. Rakennusalakin jossakin vaiheessa piristynee joten tarvitaan sähkäreitä ym raksaporukkaa.

Onneksi itse olen turvallisesti eläkkeellä eikä tarvitse tuota pohtia.

Voimia toivon nykynuorille tulevaisuutensa edessä.

Et lähettänyt, et! Toivottavasti kaikki ketjua lukevat tajuavat että esim jokapäiväiset "uusinnat" tulevat samalta näppäimistöltä. Se onnistuu kopiomalla ja liittämällä kuten äsken demontroin. 

En tiennyt, että on edes mahdollista. No, jos joku haluaa mun viestejä kopioida, niin ihan vapaasti. Ei haittaa, kuten ei peukutuksetkaan.

En minäkään ennen kuin kokeilin. 

Päivän suunnitelmanani oli siis kauppa, apteekki ja kirjasto, kaikissa kävin. Ruokaa pitkällä päiväyksellä, korvatippoja ja kirjastokäynti oli toisaalta hyvä, toisaalta huono. Oli  "täti" vielä paikalla ja neuvoi kädestä pitäen kuinka omatoimikirjasto toimii ja sain palautettua lainaamani kirjat, mutta en löytänyt yhtään lukulistani kirjaa :( Lähin kirjasto on aika pieni, pitäis varata lukemista, mutta sitten pitää olla hakuvalmiudessa vaikkei olis mitään muuta syytä lähteä. Jos varaa monta, voi käydä niin että saa juosta siellä alvariinsa. Saa nähdä lopahtaako lukuintoni :(

Toivottavasti aamulla on kaksi kuulevaa korvaa, tämä puolikuuloisuus on ärsyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13443/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän keskusteluun vanhemmista ja menettämisestä. Ei kukaan pakota ketään kutsumaan vanhemmiksi julmasti käyttäytyvää vanhempaa onkin täysin ymmärrettävää että kamalan lapsuuden kokenut tekee niin. Mutta sitten taas en oikein voi hyväksyä sitäkään jos ihan normaalin lapsuuden elänyt alkaa sanoa ettei hänellä ole isää tai että isänsä olisi kuollut koska vaan haluaa niin. Ei siis ole mitään sen ihmeempää syytä tähän. Tämä on loukkaavaa niitä kohtaan joilta on oikeasti isä kuollut lapsuudessa tai nuorena.

En kyllä tiedä että miten tuo voisi olla loukkaavaa niitä kohtaan joiden isä on kuollut. Tai no, tietty varmaan kaikesta voi loukkaantua jos haluaa niin. Voisihan se toinenkin loukkaantua siitä, että se jonka isä on kuollut sanoo olevansa isätön, hänellähän on kuitenkin ollut isä. Ei ole olemassa yhtä tapaa olla isätön, etkä sinä voi tietää toisten perheiden taustoja.

Vierailija
13444/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän keskusteluun vanhemmista ja menettämisestä. Ei kukaan pakota ketään kutsumaan vanhemmiksi julmasti käyttäytyvää vanhempaa onkin täysin ymmärrettävää että kamalan lapsuuden kokenut tekee niin. Mutta sitten taas en oikein voi hyväksyä sitäkään jos ihan normaalin lapsuuden elänyt alkaa sanoa ettei hänellä ole isää tai että isänsä olisi kuollut koska vaan haluaa niin. Ei siis ole mitään sen ihmeempää syytä tähän. Tämä on loukkaavaa niitä kohtaan joilta on oikeasti isä kuollut lapsuudessa tai nuorena.

Mistä voit tietää minkälainen on ollut ns. "normaali lapsuus"? Mitä kaikkea on tapahtunut? Joku voi myös haluta itsenäisyyspuuskissaan katkoa kaikki siteet vanhaan, myös vanhempiinsa, ilman  sen kummempaa syytä. Ei ehkä pidä heistä. Se oikeus on. Ei lapsen tarvitse olla kiitollisuuden velassa siittäjilleen. 

Ihmeellinen tasa-arvovaatimus sinulla. Loukkaannut olemattomista pikkujutuista kanssaihmisille.

Toisinpäinkin voi käydä. Joihinkin uskonnollisiin yhteisöihin kuuluvat katkaisevat välit lapsiinsa, jos nämä eroavat ko. yhteisöstä. 

Vierailija
13445/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä lähettänyt tuota kipukohtausviestiäni uudestaan- jää mysteeriksi miten ilmestyi taas!

Onpas harmaa pimeä päivä. Vettä sataa ohuena tihkuna. Kirjan parissa vietän siis aikaani.

Mies käy läpi diakuviaan, niitä on tolkuttomasti muistona aktiivikuvausajoilta. Suurin osa joutanee roskiin.

Koulutuksesta tuli mieleen että nykyään tuntuu turhalta monikin opiskelusuunta. Usein tuntuu työllistyvän ne jotka suuntautuvat suorittavan työn opintoihin. Rakennusalakin jossakin vaiheessa piristynee joten tarvitaan sähkäreitä ym raksaporukkaa.

Et lähettänyt, et! Toivottavasti kaikki ketjua lukevat tajuavat että esim jokapäiväiset "uusinnat" tulevat samalta näppäimistöltä. Se onnistuu kopiomalla ja liittämällä kuten äsken demontroin. 

Joku kopsaa toisten kuulumiset, kun ei omia ole?

Ihan sama. Ei siitä sen enempää.

Siivous, pyykin viikkaus yms odottaa.

Viihtykää, veijarit :)

Nyt jo varastetaan kuulumiset toisilta, mitäs vielä?

Mitä nyt muutamista kuulumisista, kun kokonaisia ketjuja on varastettu omiin nimiin.

Vierailija
13446/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja sairas, säälittävä kiusaaja, eikö muuta puuhaa ole?

Aika vaatimatonta harrastelua. Eikö joku varastanut aiemmin yhden ketjun idean ja perustanut sen omissa nimissään? Täällä kyllä törmää kaikkeen.

Vierailija
13447/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai kukaan sinun hyväksyntääsi kaipaakaan.

Vierailija
13448/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen aamu, kun lähdin 7 aikaan niin oli ihan hämärää ja myrskysi. Onhan näissäkin aamuissa se oma tunnelmansa, jotenkin tuntee olevansa elossa kun pääsee sateisesta myrskystä lämpimään. Olen siirtynyt villavaatteisiin, on siis syksy, villasukat saappaissa, neulepanta ja lapaset, huivi on vielä puuvillaa.

Meillä on ensimmäinen isänpäivä ilman pappaa, mutta eiköhän isänpäivä silti ole ihan kiva.

Vierailija
13449/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvä halloweenleffa? Ei kauhua, jotain syksyistä, siis missä on vuodenaikana syksy.

Vierailija
13450/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ja sairas, säälittävä kiusaaja, eikö muuta puuhaa ole?

Aika vaatimatonta harrastelua. Eikö joku varastanut aiemmin yhden ketjun idean ja perustanut sen omissa nimissään? Täällä kyllä törmää kaikkeen.

Harrastelijavaras?  

Vierailija
13451/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt muutamista kuulumisista, kun kokonaisia ketjuja on varastettu omiin nimiin.

Ja henkilöllisyyksiä napattu hatusta. Opiskeluja ja ammatteja suoritettu tuosta vaan näppäimistöllä. Kaikkeen täällä törmää. 

Vierailija
13452/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas eilen kaikenlaista! Iltapäivällä iski tajuton vatsakipu, kylmä hiki valui, jalat ei meinannu kantaa.

Mies soitti ensihoidon paikalle. Hyvin tutkivat, sydänfilmi, verenpaine, verensokeri.

Ei mitään hälyttävää ja kipukin laantui pikkuhiljaa.  Jäin kotiin kun olo helpottui.

Alkuyöstä soitin siihen terveydenarviointinumeroon kun kipu tuntui yltyvän. Ohjeisti ottamaan vahvan Panadolin,

sillä helpottikin että sain jotenkin nukutuksi.

Aamulla soitin terveysasemalle jossa konsultoitiin lääkäriä. Seurailen tilannetta. Imodiumia hain apteekista ja tämä päivä paastoten mustikkakeiton voimalla.

No ainakin suolennmutkat tyhjenivät perusteellisesti. Tähän asti olen ollut perusterve niin vähän säikäytti tuo

kipukohtaus.

Parempaa viikkoa teille muille toivotan!

Monenako päivänä kohtaus tuli? 6.7, 7.7?

Tuota ihmettelin kun tekstini ilmestyi uudestaan! En itse kirjoittanut kuin kerran!?

No nyt olo normaalihko.

Tapa kiusata tuokin, lainata toisen tekstiä yhä uudelleen. Useimmat tajuaa. Kiva että voit jo paremmin.

Kauppaan ja apteekkiin, suunnitelma päivän ohjelmaksi. Vain apteekki tarpeellinen - korva tukossa, ärsyttävää. Kaupan jätän ehkä väliin, syön kaappeja tyhjemmäksi. Turha keksiä turhaa ostamista.

Typerä kiusaaja. Eikö sillä ole muuta tekemistä? No, pääasia, että voit paremmin. Yleensä nuo samat pikkutuhmat viestit toistuu, nyt siis kopioidaan toisten viestejä. Ala-arvoista toimintaa. Kiellettyäkin trollaaminen.

Sadetta koko päivän, siis leppoisaa kotoilua. Ei haittaa, kaivot täyttyy ja sienet kasvaa.

Pirteää perjantaita, kaverit.

Ilkeä trolli! Tyhmää touhua. Toivottavasti ilahduttaa edes itseään? Muita ei.

Provosoituminen on usein öljyä liekkeihin. Viisasta on olla viitsimättä.

No kun täällä on liian hiljaista, pitää saada riita, että tulee kirjoittajia. Vanha kaava.

Niin ja on perjantai, perinteinen rähinäpäivä.

Vierailija
13453/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varokaa somehuijaria!

Täällä on totuttu sellaiseen jo vuosia. Osataan jo suhtautua.

Vierailija
13454/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä satanut vettä eilen iltapäivästä lähes taukoomatta tähän hetkeen. En muista tällaista satamista tauotta, tuuli repinyt lehdet puista, kohta siirrytään talviaikaan ja syöksytään syvään pimeyteen. Laittelin kausivalot valottamaan ulos ja sisälle.

Vierailija
13455/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varauksesta tulleet kirjat ovat haettavissa viikon, kaipa siinä ajassa muutakin asiaa kertyy ettei vain sen takia tarvi lähteä.

Jatka vaan virinnyttä lukuinnostustasi!

Minä aina laitan ylös mielenkiintoiset kirja-arvostelut ja sitten kirjastoon varaukseen kun entisiä on tullut lainattavaksi. Nyt mulla on toistakymmentä kirjaa jonossa.

Sateisina päivinä mukava uppoutua uusiin maailmoihin.

Vierailija
13456/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun tämä ketju taas ilmestyi hakulistalle vaikka ollut monta päivää kateissa.

Vierailija
13457/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo Koko Suomi leipoo ohjelman kisaajien tuotoksia näkee ettei ne ole kondiittoritasoa vaan harrastajaväkerryksiä, joidenkin kilpailjoiden puolesta tuntee häpeää.

Vierailija
13458/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä nuo datakeskukset palvelee loppupeleissä ja miksi niitä juuri Suomeen?

Vierailija
13459/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varauksesta tulleet kirjat ovat haettavissa viikon, kaipa siinä ajassa muutakin asiaa kertyy ettei vain sen takia tarvi lähteä.

Jatka vaan virinnyttä lukuinnostustasi!

Minä aina laitan ylös mielenkiintoiset kirja-arvostelut ja sitten kirjastoon varaukseen kun entisiä on tullut lainattavaksi. Nyt mulla on toistakymmentä kirjaa jonossa.

Sateisina päivinä mukava uppoutua uusiin maailmoihin.

Kiitos vastauksestasi. No kerran viikossa kauppaan (ja kirjastoon). Olen niin huono poistumaan kotoa. Kirjastosysteemi on kyllä muuttunut, varaukset netissä, saa olla jopa 300 varausta ja 300 lainassa, huh, on siinä lukemista. Näkee kaikki lainauksensa, varauksensa ja mitä muuta, pitää kunnolla tutustua tuohon systeemiin. 

Mikä kirja sinulla on kesken-ketjusta saan paljon lukuvinkkejä, jotain muistaakseni täältäkin, taisivat olla sinun?

Vierailija
13460/13504 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä nuo datakeskukset palvelee loppupeleissä ja miksi niitä juuri Suomeen?

Onko edes varmuutta ettei niidenkin takana ole kuitenkin itänaapuri.