Minä vuonna sait ensimmäisen älypuhelimesi?
Minä ostin ekan älypuhelimen keväällä 2019.
Olin viimeisimpiä mun tuttavapiiristä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En kyllä muista, N95 joskus kun se lanseerattiin.
N95 ei ollut vielä älypuhelin. Ei siinä mielessä, mitä sillä tänä päivänä tarkoitetaan (=kosketusnäytöllinen, omaan käyttöön muokattavissa oleva mobiililaite, johon pystyy vapaasti lataamaan applikaatiota). Toki n95:ssa oli paljon ominaisuuksia, jopa gps. Ominaisuuksista ei ollut juuri hyötyä sovellusten ja riittävän nopeiden datayhteyksien puuttuessa ja käyttöliittymän ollessa perinteinen puhelinnäppäimistö. Kamera tosin oli tuossa luurissa omaan aikaansa nähden jäätävän hyvä.
2017 työnantajalta. Lunastin sen sitten omaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Milloin se Nokian eka Communicator nyt tuli... joskus ysärin loppupuolella.
Älypuhelin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Se oli se vuosi kun Elop laittoi Nokian puhelimeen Windowsin. Sillä ei tehnyt mitään. Aivan helvetin vaikea käyttää, eikä kukaan osannut neuvoa. Säikähdin älypuhelinta ja vaihdoin sen paskan tavalliseen puhelimeen pariksi vuodeksi.
Sain kummipojalta LG- merkkisen puhelimen kun hän osti uuden. Muuta älyä kuin navigaattori, en ole keksinyt. Töistä sain myös Windows- Nokian. Ei sitä tosiaan moni osannut käyttää, en minäkään. Se on tallessa, pitäskö kokeilla...
Hmh. Mulla oli ennen kosketusnäyttöpuhelinta Nokian e63 ja sen taisin vaihtaa Samsung Galaxy S2:en vuonna 2011 kun se tuli Suomeen myyntiin.
Eka kännykkäni oli Nokian 1610, perin sen siskoltani vuonna 1997.
Vierailija kirjoitti:
Milloin se Nokian eka Communicator nyt tuli... joskus ysärin loppupuolella.
Minä sain sen vuonna 2000, mutta oli ollut jo jonkun aikaa markkinoilla.
En ole vielä sekaantunut semmoisiin. Omaa älyä tarpeeksi. Nokia 3310 riittää puhelimeksi.
Vuonna 2016 ostin ensimmäisen älypuhelimen, Samsung Galaxy J3 (2016).
Vuosi taisi olla 2010. Puhelin oli Nokia C6-01. Tuo kyseinen puhelin löytyy itseltäni edelleen, ei kylläkään ole käytössä.
En ole saanut yhtään puhelinta. Omalla rahalla oken ostanut jokaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on älypuhelin? Minä vuonna älypuhelimien valmistus alkoi?
Ja mistä tynnyristä sinä tänne kaivauduit?
Älypuhelin ei ole mikään määritelmä. Kaikissa puhelimissa on ollut älyä (prosessori ja muisti sekä ohjelmisto). Sen määrä vain vaihtelee, samoin käyttöliittymä.
Enpä ole SAANUT yhtään puhelinta kuten en yhtään PARISUHDETTAKAAN, vaan olen ihan itse hommannut ne.
Melko lapsenomaista vinkua saamisista. Aikuinen menee ja järjestää asiansa itse haluamalleen tolalle. Lapsi kirjoittaa joulupukille ja toivoo ja vaatii, vaatija on enintään noin 5-vuotias uhmaikäinen.
Se oli se vuosi kun Elop laittoi Nokian puhelimeen Windowsin. Sillä ei tehnyt mitään. Aivan helvetin vaikea käyttää, eikä kukaan osannut neuvoa. Säikähdin älypuhelinta ja vaihdoin sen paskan tavalliseen puhelimeen pariksi vuodeksi.