Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL

Vierailija
03.02.2026 |

Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.

Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944

Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.

Kommentit (1615)

Vierailija
1381/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen miesten taitoluistelua todella pitkästä aikaa, viimeksi kun olen katsonut taisi jäällä olla Surya Bonaly... no mutta kuitenkin, tämä Ilia Malinin oli sympaattisen oloinen kaveri, ilmeisesti menestynytkin ja näyttäisi olevan kultaan menossa. Toivottavasti on mukava ihminen myös, soisi että taitavat ihmiset olisivat myös hyviä.

Mieleen jäi myös se ranskalainen Kevin (?) ja ihan viimeisenä luistellut japanilainen. Tässähän voisi innostua uudestaan lajista 30 vuoden tauon jälkeen.

Tarkoittanet Kevin Aymozia. 

Vierailija
1382/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtoliiton av-mammakin pääsi kahvitilaisuudessa ääneen. Oliko kakku laktoositon ja tuo pikkukakku laktoositon ja gluteeniton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko miesten osalta (Leijonat) alkoi tänään. Slovakia voitti pelin 4 - 1. Olen melko varma että nuo maalilukemat olisi ollut päinvastoin (1 - 4) mikäli maalivahti Leijonilla olisi ollut toinen.

Vierailija
1384/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkiekko miesten osalta (Leijonat) alkoi tänään. Slovakia voitti pelin 4 - 1. Olen melko varma että nuo maalilukemat olisi ollut päinvastoin (1 - 4) mikäli maalivahti Leijonilla olisi ollut toinen.

Voi Ukko-Pekka Luukkonen... :(

Vierailija
1385/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin eilen miesten taitoluistelua todella pitkästä aikaa, viimeksi kun olen katsonut taisi jäällä olla Surya Bonaly... no mutta kuitenkin, tämä Ilia Malinin oli sympaattisen oloinen kaveri, ilmeisesti menestynytkin ja näyttäisi olevan kultaan menossa. Toivottavasti on mukava ihminen myös, soisi että taitavat ihmiset olisivat myös hyviä.

Mieleen jäi myös se ranskalainen Kevin (?) ja ihan viimeisenä luistellut japanilainen. Tässähän voisi innostua uudestaan lajista 30 vuoden tauon jälkeen.

Tarkoittanet Kevin Aymozia. 

Joo, oli juuri hän! Täytyypi muistaa katsoa sitten kun se vapaaohjelma tulee. Mutta voikohan tuota Iliaa kukaan voittaa? No kyllä kai kaikki on aina mahdollista :).

Vierailija
1386/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jäätanssi on ihan hienoa mutta kyllä se toinen on upeampaa katsottavaa, se missä hyppivät ja heittelevät paria ilmaan. Tässä tanssissa todella vain liu'utaan ees taas...

Vierailija
1387/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän erityisesti tästä jäätanssista. Urheilua ja taidetta yhdessä. Parit harmonisia ulkonäöltään. 

En tykkää pariluistelusta, kun siinä iso mies heittelee pikkunaista. Parin kokoero on häiritsevää. Hyppimistä ja sätkyttelyä.

Vierailija
1388/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa parikelkkailussa ollaan aika läheisissä tunnelmissa.

Se ei olekaan vähämielisen pervon laji.

Vierailija
1389/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen jostain syystä miesten curlingin Saksa-Kanada-ottelua ja viimeisellä heitolla Saksa onnistui puskemaan Kanadan kiven ulos sekä jättämään kaksi kiveään sisälle, joista toinen piti mitata millin tarkkuudella onko lähempänä kuin Kanadan kivi. Jatkoerää siis pelataan nyt. Tai miksi sitä sanotaankaan. Mutta siis en vieläkään ymmärrä miten kukaan voi noin käsittämättömällä tarkkuudella saada yhtään mitään minnekään, saati painavaa kiveä jäällä. Itse en saa edes paperitolloa heitettyä roskikseen!

Vierailija
1390/1615 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän erityisesti tästä jäätanssista. Urheilua ja taidetta yhdessä. Parit harmonisia ulkonäöltään. 

En tykkää pariluistelusta, kun siinä iso mies heittelee pikkunaista. Parin kokoero on häiritsevää. Hyppimistä ja sätkyttelyä.

Musta taas pariluistelussa edes tapahtuu jotain ja on näyttävää touhua, tanssi unettaa kun mitään ei tapahdu ja haahuillaan vaan taiteellisesti. Mutta siksipä on hyvä että kaikille lajeille on omat katsojansa.

Vierailija
1391/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Lehtonen omi ensin lipun, sitten Heiskasen pelinumeron. Lopullisen tortun tarjoili syötöllään turnauksen avausmaalilapaan. Lehtonen on tunnettu nimi hengenmasentajana. Valmennus ei osaa valmentaa, eikä GM manageroida oikeanlaisia pelaajia, koostumuksia, herätyksiä. Aho on tottunut syöttämään Jarvista, Hintz Robertsonia, Rantanen Johnstonia, Granlundilla on ollut useita parisuhteita. Lehkonen on tottunut syöttötuoliin. Oliver Kapanen oli turhaan ulkona. Joukkue kaipaa sekä kehäkiitäjiä, karvaajia, laukojia että maalintekijöitä. Aivan väärin rakennettu ja valmennettu joukkue. Mikään ei ole muuttunut 4 Nationsista. Vaatii laajoja potkuja, Lehtinen, Pennanen ja muita. 

Vierailija
1392/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistetyn 10 kilometrin hiihdon selostus YLE Areenassa, kohta 1.10.10

Kimmo Porttila: "Ampumahiihdon kilpailut ovat käynnissä tuolla Anterselwassa, ja normaalimatka YLE Areenassa, täällä poikkeuksellisesti odotamme siis palkintojenjaon alkamista TV 2:n puolella...."

Hauskasti sanottu, suomalaisten menestys näyttää näissä karkeloissa olevan aina todella poikkeuksellista.

Vierailija
1393/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä, jäätanssi on paitsi urheilua, myös taidetta jossa visuaaliseen kokonaisuuteen kuuluu puvut, musiikki ja koreografia. Pariluistelu on enemmän teknistä suorittamista. Kokoeroa pariluistelussa on pakosti oltava, kun miehen on jaksettava naista heitellä kovaa ja korkealta.

Vierailija
1394/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä, jäätanssi on paitsi urheilua, myös taidetta jossa visuaaliseen kokonaisuuteen kuuluu puvut, musiikki ja koreografia. Pariluistelu on enemmän teknistä suorittamista. Kokoeroa pariluistelussa on pakosti oltava, kun miehen on jaksettava naista heitellä kovaa ja korkealta.

Parhaiten toteutettuja jäätansseja katsoessa pääsee itku, nytkin Gilles-Poirier ohjelmasta. Hienoa että saivat mitalin, pitkään olleet mun suosikkipareja. 

Vierailija
1395/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen nhl-pelaajat ovat kuin vetelä lauma Saimaan norppia ja maajoukkueen valmetaja pelkkä persereikä.

Vierailija
1396/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä innostuin jäätanssista ja etin netistä sivustoja, joissa tuosta voisi keskustella/fanittaa. Aivsn karmeaa kuraa siellä, kyllä vsuva jää toiseksi. 

Musta mitalit meni ihan oikein. Kaikki kolme mitaliparia oli hienoja, mutta suurimman elämyksen sain voittajaparista. Se oli taidetta niin kuin Mika ja,Sara totesivat. Ihanan positiiviset selostajat meillä. Ja ihanaa etteivät menneet mukaan tuohon juoruiluun ja lokakamppanjointiin. 

Vierailija
1397/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä innostuin jäätanssista ja etin netistä sivustoja, joissa tuosta voisi keskustella/fanittaa. Aivsn karmeaa kuraa siellä, kyllä vsuva jää toiseksi. 

Musta mitalit meni ihan oikein. Kaikki kolme mitaliparia oli hienoja, mutta suurimman elämyksen sain voittajaparista. Se oli taidetta niin kuin Mika ja,Sara totesivat. Ihanan positiiviset selostajat meillä. Ja ihanaa etteivät menneet mukaan tuohon juoruiluun ja lokakamppanjointiin. 

Jäätkö koukkuun😉? Mä rakastan jäätanssia, aina kisojen aikaan täytyy palata vanhoihin -eilen just katsoin vanhoja Anissina-Peizerat parin tansseja ysärin lopulta

Vierailija
1398/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko jäätanssiparin Torvil-Dean ja Boleron?

Vierailija
1399/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistetyn 10 kilometrin hiihdon selostus YLE Areenassa, kohta 1.10.10

Kimmo Porttila: "Ampumahiihdon kilpailut ovat käynnissä tuolla Anterselwassa, ja normaalimatka YLE Areenassa, täällä poikkeuksellisesti odotamme siis palkintojenjaon alkamista TV 2:n puolella...."

Hauskasti sanottu, suomalaisten menestys näyttää näissä karkeloissa olevan aina todella poikkeuksellista.

Vanha juttu jo, mutta:

"Palvelussa Suomen olympiajoukkueen mainostetaan olevan "non profit organisation". Facebookin suomenkielistä versiota käyttäessä sivuilla lukee siis, että Suomen joukkue on voittoa tavoittelematon järjestö"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomen-olympiajoukkueelle-irvaillaa…

Vierailija
1400/1615 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko jäätanssiparin Torvil-Dean ja Boleron?

Joo, kovin oli erinäköinen laji silloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi