Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL
Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.
Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944
Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.
Katso lähetysajat : Talviolympialaiset 2026 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yllätti apeus joka iski kisojen päättymisestä. Aina käy näin, vaikka nyt pikkuhiljaa yritin arkeen laskea
Mä itkin lapsena kun Lillehammerin olympialaiset päättyivät ja sama suru on seurannut siitä lähtien aina isojen kisojen päättyessä.
Kohta alkaa para-kisat.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä sama kumpi voitti, mutta on se vähän haitarista, että vihdoinkin parhaat mukana ja sitten voitto ratkeaa kultaisella maalilla jossain helvetin 3 vs 3 jatkoerässä.
Minusta se ei edes haittaa, että tulee nopea 3vs3 lopetus pelille. Peli ratkesi tavallaan jo siihen, ettei Kanada laittanut yhtäkään kymmenestä paikastaan sisään kolmannessa erässä. Eli parempia ratkaisuja varsinaisella peliajalla vaan, niin varmistaa voiton ajoissa.
Norjalaiset ilmeisesti ei valitsekaan lajia heti pentuina vaan vasta 12v aletaan kerätä tulosdataa tms. Siinä moni nuori urheilija pysyy mukana, kun ei oleteta olevan vain yhtä ainoaa lajia jossa hän voisi kilpailla. Toki nuo absoluuttiset huiput, ehkä heillä kapeutuu ura jo aiemmin, tai mistä minä tiedän
Italia järjesti upeat ja tyylikkät kisat!
Kaikki tuntui toimivan, hieno tunnelma!
Jos ette eilen katsoneet tätä taitoluistelun loppugaalaa niin hauska tempaus ihan lopussa kun esitys jo ohi mutta luistelijat ottavat vastaan aplodeja ja kiertävät jäällä kiittämässä yleisöä. Ilia ja toinen miesluistelija (japanilainen?) tekevät yhtäaikaisesti takaperin voltit. Ja sen jälkeen kaksi muuta miesluistelijaa tekevät kuperkeikat jäänpinnassa yhtäaikaa. Vähän kevennystä loppuun !
Jaettiinko miesten jääkiekon hopeamitalisteille pehmolelut kuten naisille?
Vierailija kirjoitti:
Juu, katsojat laski pyllymäkeä alas kun hissiä ei saatu rakennettua ajoissa. Somea ei päivittänyt kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän yllätti apeus joka iski kisojen päättymisestä. Aina käy näin, vaikka nyt pikkuhiljaa yritin arkeen laskea
Mä itkin lapsena kun Lillehammerin olympialaiset päättyivät ja sama suru on seurannut siitä lähtien aina isojen kisojen päättyessä.
Minulla jääkiekon MM-kisat jätti hirveän tyhjiön ja joinain vuosina irti päästäminen oli todella vaikeaa. Silloin piti ihan kirjastoon mennä ja lainata jääkiekkoilijoiden elämänkertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla jääkiekon MM-kisat jätti hirveän tyhjiön ja joinain vuosina irti päästäminen oli todella vaikeaa. Silloin piti ihan kirjastoon mennä ja lainata jääkiekkoilijoiden elämänkertoja.
Ei ole elämänkerta, vaan elämäkerta.
Mikä oli se ihana naislaulajan kappale tässä taitoluistelu gaalassa? Joku leaves?
Vierailija kirjoitti:
Jos ette eilen katsoneet tätä taitoluistelun loppugaalaa niin hauska tempaus ihan lopussa kun esitys jo ohi mutta luistelijat ottavat vastaan aplodeja ja kiertävät jäällä kiittämässä yleisöä. Ilia ja toinen miesluistelija (japanilainen?) tekevät yhtäaikaisesti takaperin voltit. Ja sen jälkeen kaksi muuta miesluistelijaa tekevät kuperkeikat jäänpinnassa yhtäaikaa. Vähän kevennystä loppuun !
Se tais olla Ranskan Adam Siao Him Fa joka tekee myös volttia ohjelmassaan. Oli ihanaa nähdä kaikki iloisina ja pitämässä hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Kisat ovat turhan lyhyet, lajeja pitäisi lisätä että Olympialaiset kestäisivät vähintään kuukauden.
Niinpä! Ja sitten mahtuisi myös jatkossa yhdistetty mukaan. Maastohiihtoon voisi myös lisätä muutaman matkan. Vaikkapa sellaisen ampumahiihdosta tutun yhdistelmän vähän fiksattuna eli sprinttimatkan pertsalla ja takaa-ajon vapaalla tuon ekan kisan aikaerojen perusteella. Tuossa tulisi väliaikalähtöjä lisää näiden massastarttien vastapainoksi.
Lisäksi maastohiihtoon sopisi sekaviesti (tämä jatkossa myös yhdistettyyn) ja miksei vaikka ihan se parisekaviestikin mikä ampumahiihdossa on maailmancupissa ja mm-kisoissa matkana, mutta ei olympialaisissa. Sekin voisi olla vaikka näissä kaikissa kolmessa eli tavishiihdossa, yhdistetyssä ja ampumahiihdossa.
Onhan noita temppuilulajejakin jatkuvasti lisää ja lisää niin miksei sitten näitä vähän perinteisempiäkin voisi olla enemmän ja uusina versioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tais olla Ranskan Adam Siao Him Fa joka tekee myös volttia ohjelmassaan. Oli ihanaa nähdä kaikki iloisina ja pitämässä hauskaa!
Niin juuri, toiset tekee ilmavat voltit ja toiset perässä vaatimattomat kuperkeikat. Kunhan pelleilivät! Ja muutenkin ilo ylimmillään kaikilla, hienot kisat ja upeat urheilijat.
Vierailija kirjoitti:
Jep, paljon lämpimämpi ja hienompi mitä pyeongchangissa tai pekingissä (joo, oli koronapandemia mutta yhtä kökköisiä ne maisemat jne olisi silti ollut). Onneksi nuo aasian kisaisännyydet on vähäksi aikaa ohi ja seuraava kisaisäntä on ranska ja sitten usa.
Tosin se on tyhmää, että edelliset kesäkisatkin oli ranskassa ja seuraavat sitten usassa. Nyt sitten menee talvikisatkin samalla tapaa että ekaksi on ranskassa -30 ja sitten usassa -34..
Mikä on tämä taitoluistelu gaala? En tunne lajia ollenkaan. Itse kisat on siis ohi, mutta nyt luistelijat esittävät vielä?
Vierailija kirjoitti:
Voi Ilia mikä esitys!
Kyllä! Itku pääsi minulta, oli niin koskettava!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämä taitoluistelu gaala? En tunne lajia ollenkaan. Itse kisat on siis ohi, mutta nyt luistelijat esittävät vielä?
Loppunäytös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppunäytös
Niin mutta miksi?
Katson jatkossa vuorotellen Kläbo- ja Nazgul -videoita, jos haluan fiilistellä näitä kisoja. Norjan kolmoisvoitto viidelläkympillä kuvaa hyvin 2026 olympialaisten miesten hiihtoa, ei voi mitään.