Talviolympialaiset Milano Cortina 2026 OFFICIAL
Yle välittää talviolympialaisten kaikki kisapäivät suorina lähetyksinä 6. - 22. helmikuuta 2026.
Tässä on talviolympialaisten 2026 koko ohjelma
https://yle.fi/a/74-20186944
Kisatapahtumat alkavat jo keskiviikkona 4.2., vaikka kisojen avajaisia vietetään perjantaina 6.2. Ensimmäiset suomalaiset nähdään tositoimissa torstaina 5.2., kun Naisleijonat kohtaa Kanadan alkulohkon avausottelussaan kello 22.10 Suomen aikaa.
Katso lähetysajat : Talviolympialaiset 2026 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6218)
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tulee vähän tyhjä olo kun olympialaiset loppuu, melkein kaikkia lajeja tuli seurattua ainakin jonkun verran. Taitoluistelun MM-kisat kuukauden päästä lohduttaa vähän.
Mulle myös, mutta yritän ajatella positiivisesti, nyt jää taas aikaa tehdä muutakin. Viimeiset pari viikkoa on illat työpäivän jälkeen kuluneet ruutua tuijottaen ja viikonloputkin sujuneet kisa-aikataulujen tiukasti rytmittäminä.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan on tämän ketjun päättäjäiset? :( Vai jatketaanko vielä paralympialaisilla?
Tämä on ollut mukava ketju joka on pääosin pysynyt asiallisena mikä ollut positiivista tällä palstalla.
Urheiluahan jatkuu kumminkin eri muodoissa näiden kisojen jälkeenkin et onko tällä palstalla tilausta yleiselle urheiluun liittyvälle ketjulle jossa voisi keskustella kaikista urheilulajeista ja erikseen aina jotkut suurtapahtumiin liittyvät ketjut kuten olympialaiset, mm-kisat jne.
Norjalaisten lääkelaukku (täynnä huulirasvaa) löydetty bensa-asemalta Tikkurilassa.
Asiantuntija kun sanoi, että Kanada oli pierun verran parempi.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijakin*
Jälleen uusi urheilupariskunta, norjalaiset alppihiihtäjät Timon Haugan ja Thea Louise Stjernesund kertoivat NRK:lle olevansa pariskunta. 29-vuotiaat urheilijat ovat tunteneet toisensa 15-vuotiaasta asti, mutta rakkaus syttyi vasta vähän aikaa sitten. He kertoivat joukkuetovereilleen asiasta marraskuussa.
https://www.vg.no/sport/i/7pdXJ8/ol-stjernene-bekrefter-forhold
Olympialaiset päättyvät, mutta onneksi hiihdon maailmancup jatkuu vielä muutaman viikon. Ja näitä upeita olympialaisten hiihtokisoja voi katsoa puoli vuotta YLE Areenasta, ellei ole nauhoittanut niitä talteen. Kevät tulee ja sen myötä alkavat kansainväliset pyöräilykilpailut, joita itse seuraan tiiviisti. Ja kesällä yleisurheilun EM-kisat jne.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tulee vähän tyhjä olo kun olympialaiset loppuu, melkein kaikkia lajeja tuli seurattua ainakin jonkun verran. Taitoluistelun MM-kisat kuukauden päästä lohduttaa vähän.
Mä odotan myös noita MM-kisoja todella paljon. Nyt on niin valovoimaisia luistelijoita että pari kolme vuotta olen taas tarkkaan seurannut lajia. Lapsena ja nuorena katsoin kaiken mahdollisen taitoluisteluun liittyvän, mutta sitten oli pitkä kausi että ei kukaan innostanut. Ja nyt on pitkä lista suosikkeja eri lajeissa. Kyllä tämä kuukausi tulee menemään tosi nopeasti - ja sitten se vajaa viikko vieläkin nopeammin...
Vierailija kirjoitti:
Sormella tökkäisyn verran.
Vierailija kirjoitti:
Norjalaisten lääkelaukku (täynnä huulirasvaa) löydetty bensa-asemalta Tikkurilassa.
Kuuluu Tikkurilan-Huuliveikoille
Vierailija kirjoitti:
Olympialaiset päättyvät, mutta onneksi hiihdon maailmancup jatkuu vielä muutaman viikon. Ja näitä upeita olympialaisten hiihtokisoja voi katsoa puoli vuotta YLE Areenasta, ellei ole nauhoittanut niitä talteen. Kevät tulee ja sen myötä alkavat kansainväliset pyöräilykilpailut, joita itse seuraan tiiviisti. Ja kesällä yleisurheilun EM-kisat jne.
Katsooko joku hiihtokisoja uudestaan? :O Taide- ja temppulajit ymmärrän mutta tuota en :D.
Harmittavaa kun olympialaiset päättyvät. Onneksi kevät lähestyy. Seuraava tapahtuma, jota odotan innolla on Jääkiekon MM-kisat ja kesällä on jalkapallon arvoturnaus ja yleisurheilun EM. Siinä ehkä ne mitä odotan eniten urheilulta vielä tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsooko joku hiihtokisoja uudestaan? :O Taide- ja temppulajit ymmärrän mutta tuota en :D.
Oisko nyt Klaebo fani asialla - haluaa katsoa uudelleen ja uudelleen, miten JHK juoksee viimeisen nousun, jättää muut seisomaan ja hiihtää naureskellen maaliin. Itselleni kyllä riitti se 6 kertaa, mitä tuli kisoissa nähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Trump voitti!!
Hänen panoksensa oli ratkaiseva. Itseasiassa hän teki voittomaalin.
Hän onkin eräs kaikkien aikojen suurimmista pelaajista ikinä, historiallisesti.
Sitä ei moni tiedä.
Trumpista tuli ensimmäinen ihminen joka pelasi yksin kaikki USAn pelit luonnollisesti tehden siis kaikki maalit sekä torjuen kaikki vastustajien vedot ja voitti siis koko universumin kirkkaimman superhyperolympiakullan! Tätä ei tule kukaan koskaan ylittämään, hänet merkataan automaattisesti kaikkien urheilulajien kaikkien tilastojen ykköseksi <3.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle myös, mutta yritän ajatella positiivisesti, nyt jää taas aikaa tehdä muutakin. Viimeiset pari viikkoa on illat työpäivän jälkeen kuluneet ruutua tuijottaen ja viikonloputkin sujuneet kisa-aikataulujen tiukasti rytmittäminä.
Mulla kului myös työpäivät 🙊. Mutta se on onneksi meillä sallittua.
Kisat ovat turhan lyhyet, lajeja pitäisi lisätä että Olympialaiset kestäisivät vähintään kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko nyt Klaebo fani asialla - haluaa katsoa uudelleen ja uudelleen, miten JHK juoksee viimeisen nousun, jättää muut seisomaan ja hiihtää naureskellen maaliin. Itselleni kyllä riitti se 6 kertaa, mitä tuli kisoissa nähtyä.
Hah, no se selittäisi kyllä 😅.
Katsooko joku hiihtokisoja uudestaan? :O Taide- ja temppulajit ymmärrän mutta tuota en :D
Minä katson jalkapallopelejä, mutta niin että niiden katsomisesta on kulunut jo pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yllätti apeus joka iski kisojen päättymisestä. Aina käy näin, vaikka nyt pikkuhiljaa yritin arkeen laskea
Mä itkin lapsena kun Lillehammerin olympialaiset päättyivät ja sama suru on seurannut siitä lähtien aina isojen kisojen päättyessä.
Pernille, Kläbon kihlattu:
"6/6 kultaa 6/6 miehelle Tietenkin olen ylpeä ja vaikuttunut kaikesta, mitä saavutat, mutta mikä tekee minut ylpeäksi, on se, että olet aina oma itsesi tehdessäsi sitä, ettet koskaan tule liian suureksi niille, jotka katsovat sinua ylöspäin ja että kohtaat kaikki polullasi kunnioittavasti. Ihailen draiviaasi, tinkimätöntä asennettasi ja rauhallisuuttasi. Mutta ennen kaikkea ihailen sinua sellaisena ihmisenä kuin olet. Rakastan sinua."
https://www.instagram.com/p/DVEICmyDSRK/