Työelämässä ärsyttää eniten se, että pitää herätä aikaisin ja lähteä pois kotoa
Ja katsella muiden ihmisten naamoja väsyneenä. Voisin hyvin tehdä jotain etätyötä, mutta kun sellaista ei ole löytynyt, niin en tee sitten mitään.
Kommentit (23)
Minä olen aina tehnyt työtäni kotitoimistossa. Juuri nyt juon aamuteetä ja siirryn sitten parin metrin päähän työpöydän ääreen aloittelemaan päivän hommia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä asenne. Miten elätät perheesi ?
Yhteiskunta elättää. -ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tehnyt työtäni kotitoimistossa. Juuri nyt juon aamuteetä ja siirryn sitten parin metrin päähän työpöydän ääreen aloittelemaan päivän hommia.
Painosi?
Töitä ja ammatteja on niin paljon erilaisia. Sellaisiakin on paljon, missä tuota ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan käymällä töissä tyhmeliini.
Sehän on parasta kun aamulla saa pyöräillä töihin raikkaassa ilmassa. Työpaikan kahvihuoneessa kupillinen juhlamokkaa ja hyvän huomenen toivotukset työkavereiden kanssa. Sitten eikun hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta elättää. -ap
Et ole ap, miksi valehtelet?
Totta, se ärsytti eniten silloin kun piti vielä käydä konttorilla. Nykyään koodailen 100% etänä. On se aika paljon mukavampi herätä 10 min ennen työpäivän alkua, käväistä vaan vessassa ja kömpiä työpöydän ääreen, kuin laittautua, pukeutua, krapata autonlaseja pakkasessa, käyttää 10 km matkaan puoli tuntia ruuhkamateluun, jännittää löytyykö työpaikan parkkitalosta parkkipaikkoja, sitten jänskätä löytyykö avokonttorista vapaita paikkoja missä istua, ja sattuuko viereen joku puhelimessa hölöttävä myyjä tms.
Lähtisin mielelläni töihin ja pois kotoa, etenkin kun katsonut näitä seiniä 9 kk. Työttömänä ei ole varaa käydää lähikauppaa pidemmäällä. Hakemuksia kyllä laitettu ympäri Suomea, mutta töitä ei vain saa, mennyt niin vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole perhettä enää elätettävänä. Hampaat irvessä kävin töissä silloin, kun oli vielä alaikäisiä lapsia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin mielelläni töihin ja pois kotoa, etenkin kun katsonut näitä seiniä 9 kk. Työttömänä ei ole varaa käydää lähikauppaa pidemmäällä. Hakemuksia kyllä laitettu ympäri Suomea, mutta töitä ei vain saa, mennyt niin vaikeaksi.
Mä en. Oon ollut käytännössä 3 vuotta pois työelämästä.
Ap
Mitä olet tehnyt sen eteen, että pääsisit etätöihin? Oletko opiskellut? Itse kyllästyin lähitöihin pienellä palkalla ja opiskelin työn ohessa AMK-tutkinnon. Oli myös tuuria, kun sain jalkaa väliin vuokrafirman kautta ja nyt vakitöissä ja pääsääntöisesti etänä.
Todellakin tämä kristillisen agraariyhteisön työaikajärjestelmä on vähintäänkin outo. Ihmiset raahautuvat työmaalle 4-9 välillä ja tekevät päivän valoisan ajan töitä. Aivan järjetöntä.
Paljon järkevämpää olisi mennä töihin esim kello 14 ja olla töissä klo 22. Jäisi päivä aikaa tehdä mitä tarvitsee. Huvittavaa että esim Intiassa tämä on ihan arkipäivää niille jotka tekevät töitä länsifirmoille.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tämä kristillisen agraariyhteisön työaikajärjestelmä on vähintäänkin outo. Ihmiset raahautuvat työmaalle 4-9 välillä ja tekevät päivän valoisan ajan töitä. Aivan järjetöntä.
Paljon järkevämpää olisi mennä töihin esim kello 14 ja olla töissä klo 22. Jäisi päivä aikaa tehdä mitä tarvitsee. Huvittavaa että esim Intiassa tämä on ihan arkipäivää niille jotka tekevät töitä länsifirmoille.
En todellakaan haluaisi alkuun päivästä viettää klo kahteen asti odotellen töihin pääsyä. Paljon parempi ratkaisu on se, että herään aamulla klo 8, aloitan duunit kotona klo 9 ja suljen läppärin klo 16. Monena päivänä toki jo ennen sitä, kun päivän duunit tehty. Tänään varmaan jo klo 14
Minkälaisia etätöitä teette? Kiinnostaisi kuulla, mitä kaikkea voi etänä tehdä ja millä koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan haluaisi alkuun päivästä viettää klo kahteen asti odotellen töihin pääsyä. Paljon parempi ratkaisu on se, että herään aamulla klo 8, aloitan duunit kotona klo 9 ja suljen läppärin klo 16. Monena päivänä toki jo ennen sitä, kun päivän duunit tehty. Tänään varmaan jo klo 14Odotella? Etkö oikeasti pysty tekemään ennen työpäivää muuta kuin istumaan ja odottamaan milloin saa lähteä töihin?? Kaikenlaisia vaikeuksia sitä ihmisillä onkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt sen eteen, että pääsisit etätöihin? Oletko opiskellut? Itse kyllästyin lähitöihin pienellä palkalla ja opiskelin työn ohessa AMK-tutkinnon. Oli myös tuuria, kun sain jalkaa väliin vuokrafirman kautta ja nyt vakitöissä ja pääsääntöisesti etänä.
Mulla on AMK-tutkinto, mutta valitettavasti sellaiselta alalta, jossa etätyöt on harvinaisempia. Olisi pitänyt valita paremmin.
Ap
50 v vielä 6 vuotta aikaa. Ja en aio työskennellä, asun lapsiltani vuokratussa asunnossa ja sijoitan heidän vuokratuotot salkkuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä meni yli vuosikymmenen juuri näin.
Ulkopuolisten vehkeitä ja vaatimuksia en kanna enää ikinä kotiini, paitsi kovalla rahalla ehkä. Työni teen työpaikalla, ovi kiinni ja hätä- yms. pelastustyötä varten saattaa saada kiinni privaattinumerosta, ehkä.