Mies laittaa ruuat vain itselleen
Mitä mieltä, onko ok? Mä ostan ja laitan aina molemmille, mutta mies kun käy kaupassa, niin ostaa ruuat ja laittaa ne vain itselleen. Siitä ei siis edes jää jämiä. Vaikka tietää, että en ole syönyt.
Ja kyllä, olen sanonut asiasta. Ei muutosta.
Kommentit (41)
Miksi sä oot tollasen itsekkän sian kanssa?
En katselisi päivääkään. Vaihtoon lähtenyt myös aikoinaan eräs, joka aina käveli eri matkaa ja harppoi edellä.
Kyllä noi asiat kertoo arvostaako toinen vai ei.
No mun mies ei tee koskaan ruokaa. Enpä kyllä toisaalta valitakaan. Hän tekee kaikkea muuta hyödyllistä kyllä.
Onko tuo vaan yksi huono puoli miehessäsi? Onko siinä mitään hyvää noin muuten?
Miksi miehen pitäisi tehdä sinulle ruokaa? Et pysty itse käymään kaupassa, olet rahaton?
En ole tehnyt miehelle ruokaa yli 20 vuoteen eikä hänkään minulle, ei mitään ongelmia asian kanssa. Kolme lastakin on saatu ruokittua ihan hyvin ihan sopimalla, että kumpi tällä viikolla vastaa lasten ruuasta. Ei tule edes riitaa siitä, mitä kaupasta pitää ostaa, kun kumpikin huolehtii itse hankintansa eikä tarvitse kysellä, että mitä laitoit tähän, ethän vain omenaa.
Joten missä se ap:n ongelma nyt on. Mies ei syö yhdessä kanssasi eikä tajua, että sinut pitää ruokkia?
No, äidille piti soittaa lanssi kiirastorstaina (myöhemmin kävi ilmi, että osteoporoosi ja selkänikama murtunut). Tk:n vuodeosastolle sitten, pääsiäiseksi.
Hänen huonekaveritar kertoi: Nyt saa mies tehdä itse sitä leipäressua, mitä hän aina haluaa (käsitin niin, että hän/nainen teki aina ruuat, mutta sitä leipäressua ei.). Tuo ruokakeskustelu siksi, että äiti oli huolissaan mitä -minä- syön, kun olen kotona yksin (eikä hän ole laittamassa ruokaa).
(tuosta on aikaa jo 25 vuotta. Äitiä ei enää ole ja tuskin sitä huonekaveriakaan :( )
Vierailija kirjoitti:
Mistä te olette tällaisia alkuihmisiä ja tolloja löytäneet. Murahteleeko ne myös ja kulkee kädet suorana polvien korkeudella roikkuen, rapsuttelevat itseään aina välillä ja vastaavat mörähdyksellä jos niiltä jotain kysyy.
Oma tuollainen exäni oli ainakin se sellainen kuuluisa DI. Ei myöskään maksanut koskaan ruuista mitään, paitsi tietty jos haki vaikkapa pikaruokaa kotimatkalla, eikä tuonut mitään minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tee sä sit ruuat ainoastaan itsellesi.
En haluaisi tällaiseen valtataisteluun, varsinkin kun ruoka on oma tapani näyttää rakkautta. En vaan tajua, miksi ei voi samalla ostaa ruokaa minulle, kun ostaa itselleen.Joskus suhteen alussa jopa ihan valmisti raaka-aineista asti ruokia yhteisesti, mutta vuosien varrella muuttui niin, että minä laitan meillä ruokaa. Paitsi jos en ehdi, tai jaksa, niin silloin mies syö itse omia eväitään.
Ihanko oikeasti et tajua mistä johtuu miehen sinusta välittämätön käytös?
Vierailija kirjoitti:
No mun mies ei tee koskaan ruokaa. Enpä kyllä toisaalta valitakaan. Hän tekee kaikkea muuta hyödyllistä kyllä.
Ei tarvitse tehdä ruokaa, mutta toisi nyt edes samalla molemmille, kun ostaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi tehdä sinulle ruokaa? Et pysty itse käymään kaupassa, olet rahaton?
En ole tehnyt miehelle ruokaa yli 20 vuoteen eikä hänkään minulle, ei mitään ongelmia asian kanssa. Kolme lastakin on saatu ruokittua ihan hyvin ihan sopimalla, että kumpi tällä viikolla vastaa lasten ruuasta. Ei tule edes riitaa siitä, mitä kaupasta pitää ostaa, kun kumpikin huolehtii itse hankintansa eikä tarvitse kysellä, että mitä laitoit tähän, ethän vain omenaa.
Joten missä se ap:n ongelma nyt on. Mies ei syö yhdessä kanssasi eikä tajua, että sinut pitää ruokkia?
En kyllä tuollaistakaan parisuhde-/perhemallia pitäisi esimerkillisenä.
Aijai. Nyt nainen alahan arvostamaan itseäsi vähän enemmän.
Meillä on selkeä "työnjako" miehen kanssa. Hän on perheen rahantuoja ja minä teen kotona isoimman osan ja hyvä niin. Rakkaudesta joskus jos olen väsynyt tai vaikka kipeä, hän tekee ruuan ja kaiken muunkin, että saan flunssailla rauhassa. Tai tuo noutoruokaa tullessaan ihan pyytämättä jos tietää että en nuhaisena jaksa. Ei kertaakaan ole valittanut. Jos ollaan molemmat kipeinä niin sitten hommat saa odottaa, ja ruoka tilataan kotiin.
Saattaa olla vanhanaikaista mutta toiminut meillä ja yhdessä puhuttu ja sovittu.
Ihan siis perusarvoja tuollaiset asiat, toisen arvostus ja huomioon ottaminen ja kunnioittaminen.
-N48-
Meillä mies tekee kyllä ruokaa minullekin, mutta on ilkeä ja vaatii maksamaan puolet vuokrasta ja sähkölaskusta. Inhottavan itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tekee kyllä ruokaa minullekin, mutta on ilkeä ja vaatii maksamaan puolet vuokrasta ja sähkölaskusta. Inhottavan itsekäs.
Vuokrasta? Suurin osa täällä asuu ihan omistusasunnossa. Taidatte olla kovin nuoria vielä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on selkeä "työnjako" miehen kanssa. Hän on perheen rahantuoja ja minä teen kotona isoimman osan ja hyvä niin. Rakkaudesta joskus jos olen väsynyt tai vaikka kipeä, hän tekee ruuan ja kaiken muunkin, että saan flunssailla rauhassa. Tai tuo noutoruokaa tullessaan ihan pyytämättä jos tietää että en nuhaisena jaksa. Ei kertaakaan ole valittanut. Jos ollaan molemmat kipeinä niin sitten hommat saa odottaa, ja ruoka tilataan kotiin.
Saattaa olla vanhanaikaista mutta toiminut meillä ja yhdessä puhuttu ja sovittu.
Ihan siis perusarvoja tuollaiset asiat, toisen arvostus ja huomioon ottaminen ja kunnioittaminen.
-N48-
Minusta tärkeintä on, että molemmilla on yhtä paljon vapaa-aikaa. Ei ole ok, jos toinen työpäivän jälkeen vielä sitten tekee hommia toisenkin edestä ja toinen harrastaa tai pötköttelee. Tietysti jos se toinen on kotona niin sitten hän hoitaa kotihommat.
Ja asut tuollaisen unelmamiehen kanssa. No omatpa ovat rahasi.
Tuo olis musta ideaalitilanne. Omat ruoat, omat jääkaapit, tarttee kokata vaan itselleen. En tietenkään kokkais myöskään miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-N48-
Minusta tärkeintä on, että molemmilla on yhtä paljon vapaa-aikaa. Ei ole ok, jos toinen työpäivän jälkeen vielä sitten tekee hommia toisenkin edestä ja toin
Näin juuri. Kun mies on töissä, minä hoidan kodin ja kaupassa käynnit ja laitan ruuat ja niin edelleen. Kun mies tulee kotiin meillä on molemmilla päivä "pulkassa" ja aikaa olla yhdessä tai mennä omiin harrastuksiin ja tapaamisiin tai kyläillä lasten tai ystävien luona.
Mies arvostaa tätä ja minä myös vastaavasti.
Ja tärkeää on myös kommunikoida, jos tuntuu että jokin ei toimi niin ei sitä puhumatta korjattua saa.
-sama-
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama homma. Minä teen kauppalistan MOLEMMILLE, mies lisää listaan VAIN OMAT TARPEENSA. Tämän lisäksi kun teen ison annoksen uuniin jotain ruokaa, josta riittäisi myös seuraavaan päivään, syö hän siitä jo illalla melkein kaiken. Sanoin hänelle juuri, että nyt loppuu tuo mässäily enkä aio joka päivä tehdä uutta ruokaa vaikka iso vuoka tai pelti on tehty, hän saa rajoittaa syömistään tai hakee iltapalansa kaupasta tai nakkikioskilta. Itse hän ei kokkaile yhtään mitään.
En kattelis tommosta.
Vierailija kirjoitti:
-N48-
Joo joo mee muualle kehuskeleen.
Oudolta tuntuisi asua jonkun kanssa niin, ettei tehtäisi yhdessä ruokaa ja syötäisi sitä yhdessä.
m.65
Oi Luoja, mun exä oli samanlainen! Ja jos pyysin kaikkia yleisesti syömään, hän loukkaantui, eikä ainakaan tullut pöytään. Hänet olisi pitänyt erikseen nimellä kutsua.. Olisi niin monta muuta tapausta kerrottavana hänestä, oli maailmanluokan loukkaantuja ja mykkäkoulun pitäjä, aikuinen mies..