Säästötilin siirto vanhemman nimiin
Moikka!
Mietimme säästötilini siirtämistä vanhemman nimiin rahankäytön hallitsemiseksi että saisi oikeasti säästettyä tulevaisuutta varten. Nyt kuitenkin vanhemmalla tuli mieleen että mitäs jos hän menehtyy, onko mahdollista jotenkin todistaa/tehdä todiste siitä että tietty summa sieltä sitten kuuluu minulle. Ettei ne alunperin minulle kuuluneet rahat sitten mene hänen velkoihinsa. Osaisiko kukaan sanoa tähän jotain?
Kommentit (3)
Yritä opetella järkevää rahankäyttöä myös itse. Vanhemmat eivät ole loputtomiin auttamassa sinua.
Tee itsellesi vakuutussijoitus, sieltä on vaikeampaa käyttää rahaa kuin tililtä. Myös tilin rajoittaminen niin, että esim. pelkät siirrot tilille onnistuu mutta et pysty nostamaan rahaa muuta kuin pankin konttorissa on kätevä keino.
Ei kannata siirtää tiliä vanhemman nimiin, vaan jättää tili sinun omistukseesi, mutta käydä pankissa laittamassa tilin käyttöoikeudet niin, että vain vanhemmallasi on käyttöoikeus tiliin. Tällöin rahat eivät voi mennä vanhemman kuollessa vanhempasi velkoihin.