Kuinka paljon olet velkaa?
Tuli mieleen tuosta Velkaantuneet sarjasta, että onko paljon velkaantuneita.
Voi myös kertoa, mikä on johtanut siihen että velkaannuit?
Itse vastaan, että en ole ikinä ottanut velkaa. Jos raha on loppunu, niin sillon on loppunu enkä mistään ole lainoja hankkinu
Kommentit (63)
Olen myös sitä meiltä, että velkaa pitäisi saada vain pieni summa, niin olisi varmempi että se maksetaan pois joskus
Parisataa tonnia, mutta parempaa eli asuntovelkaa
Minulla ei ole velkaa. Opinto- ja asuntolainat olen maksanut pois vuosikymmeniä sitten.
Vierailija kirjoitti:
60 euroa
Tuon saa helposti maksettua
Sen verran, että perikunta saa keskustelun aihetta kun tekevät perukirjaa.
Ei ole yhtään velkaa mihinkään. Taloyhtiöllä on vähän velkaa IV-remontista, kohta maksettu.
Ei ole väliä, koska velkoja ei tarvitse koskaan maksaa takaisin.
Velallisilla suomalaisilla asuntokunnilla (kotitalouksilla) oli velkaa keskimäärin noin 94 000 95 000 euroa vuoden 2024 lopussa. Asuntovelallisilla keskimääräinen velka oli jopa noin 114 800 euroa. Noin puolella suomalaisista kotitalouksista on jonkinlaista velkaa, ja yli kaksi kolmasosaa veloista on asuntovelkaa.
Tässä tarkempia tietoja suomalaisten veloista:
Asuntovelalliset: Asuntovelallisilla asuntokunnilla oli asuntolainaa keskimäärin noin 76 400 77 000 euroa.
Velkojen rakenne: Suomalaisten kotitalouksien veloista 70 % on asuntovelkaa. Muuta velkaa, kuten kulutusluottoja ja opintolainaa, on merkittävästi vähemmän.
Ikäryhmittäiset erot (2023): 3544-vuotiailla on tyypillisesti eniten velkaa (keskimäärin yli 100 000 €), kun taas nuoremmilla (024-vuotiaat) velkaa on huomattavasti vähemmän.
Kehitys: Velkaantuneisuus on hieman laskenut aiempiin vuosiin verrattuna, mutta velallisilla asuntokunnilla on edelleen merkittävä velkataakka.
Vierailija kirjoitti:
10k opintovelka
Tsemppiä. Mua surettaa, että nuoriso joutuu elämään ja opiskelemaan velaksi, mutta näin nämä porvaripaskat päättivät.
Ei ole velkoja, ei myöskään asuntolainaa, se loppui 1v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, koska velkoja ei tarvitse koskaan maksaa takaisin.
T. Persu, jolla on harhainen mielikuva siitä, että valtionvelka on sama asia kuin hänen oma pikavippinsä.
Opintolainaa otin 70-luvulla ja se on jo maksettu. Ei koskaan sen jälkeen mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
👍🏻👴🏻
Monta sataa kiloa jauhelihaa hihnalla?
Autolainaa on vajaa kolme tonnia.
👍🏻👴🏻