Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Purra: "Säästöjen kuluukin kohdistua jokaiseen tuloluokkaan, ketään ei säästetä"

Vierailija
02.02.2026 |

Leikkaukset ja säästöt kohdistuvat yhtä lailla köyhälle kuin rikkaallekin. Kaikkien lompakkoa koetellaan. 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista. Jos niiden rikkaiden lompakko ohenisi, nousisi melkoinen meteli...

Sen sijaan täysi hiljaisuus...

Kyllä ohenee, vaikka en ole rikas. Palkasta kuoritaan 36%. Tasavero olisi reilu juttu. 

Juuri totesit että olet köyhä...

Vierailija
42/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei voinut rakentaa tota Helsingin metroa satamaan asti Vuosaaressa .  Eikä uimahalleja ole saatu eikä luistelurataa ja hiihto pikkukaupunkiin vieläkään saati kyliin.  Nehän on työpaikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajan palkka on noussut kasarilta ehkä 20 kertaiseksi, samalla kun duunarin on noussut n. puoltoistakertaiseksi.

Tähän suhteutettuna rikkaat eivät osallistu tarpeeksi talkoisiin. Puhumattakaan ylikansallisista yhtiöistä, jotka välttelevät verotusta kokonaan. 

Vierailija
44/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vitsi? Etkö ymmärrä mistä tukirahat tulevat? Ei ole taikaseinää, vaan vastuulliset ihmiset tekevät työtä ja elättävät perheensä. Työn tuloksesta, palkasta, verotetaan rajulla kädellä rahaa tuottamattomien yksilöiden elatukseen. Tukityyppi on siipeilijä. Nyt kannattaa alkaa osoittaa kiitollisuutta ja nöyryyttä, muuten voi käydä niin ettei maksajia enää nappaa kustantaa sinun elämääsi. "

Juuri hetki sitten sanoit, että työssäkäyvä ei ole edes palkkaansa ansainnut. Koeta nyt jo päättää.

Vierailija
45/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vanhusten talon rakentaminen pieniin kuntiin on työllistävä vaikutus ja sairaanhoitajille työpaikkoja. 

Vierailija
46/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taikaseinä on kyllä. Sieltä tulevilla rahoilla mm. pelastetaan pankit ja sijoittajat, kun tulee finanssikriisi.

Nyt irtoaa taikaseinästä esim. tunnin junaan. "

Älä unohda ministereiden ja kansanedustajien itselleen myöntämiä palkankorotuksia.

Vierailija
47/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa säästöt ja leikkaukset osuvat ja kasaantuvat samojen ihmisten, eli köyhimpien vahingoksi. Tämä on jo toteutunut fakta!

Vierailija
48/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mekin tehtiin nuorena työtä kahta vuoroa että päästiin matkustamaan ja kovat vuokrat oli. Ylityöstä meni ylivero. Miksi siitä pitää rangaista jos tekee ylityötä tai jonkun toisen vuoron kun toinen on sairaana ?  

Vierailija
49/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten pääomaveroa ei nosteta? 
Itse olen pienestä palkasta säästänyt noin 35000 osakesalkun ja ottanut riskin ja ostanut sijoitusasunnon. 
Maksaisin huomattavasti mielummin vaikka samalla prosentilla pääomatuloveroa kuin ansiotuloveroa. Tällä hetkellä ansiotuloistani menee veroja yms. noin 40 prosenttia. 
Ja siis toivoisin myös että verorahoista menisi suomen kansan hyväksi eikä esim. yksityisille terveysjäteille. 

Vierailija
50/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärräkioskit tienaa hyvin kuitenkin. Pystyy palkkaamaan työntekijöitä ja nostamaan 4000-6000€ kk palkkaa yrittäjät. 

Vierailija
51/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pixåzzayrittäjät tienaa kun sä viet sinne rahasi. 

Vierailija
52/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa sä voit tehdä valintoja . Osta kausituotteita mitkä tuotettu Suomessa. Näin pysyy työpaikat. 

Vierailija
53/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaat eivät osallistu talkoisiin, vaan riistävät kaikki rahat köyhiltä? 

Miten eläkeläiset ovat osallistuneet?

Kyllä minä silloin vuonna 59 lahjoitin ukki-vainaan pyhäkengät, joten pidä sinä nulikka suusi supussa!

Mauri 84v

Vierailija
54/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei hän ymmärrä. Jos hän olisi älykäs, hän ei olisi tukien varassa"

Sun oikeasti kannattaisi kokeilla sitä työnhakua. Edes joskus.

Vierailija
55/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pienestä palkasta säästänyt noin 35000 osakesalkun ja ottanut riskin ja ostanut sijoitusasunnon. 
Maksaisin huomattavasti mielummin vaikka samalla prosentilla pääomatuloveroa kuin ansiotuloveroa. Tällä hetkellä ansiotuloistani menee veroja yms. noin 40 prosenttia. 
Ja siis toivoisin myös että verorahoista menisi suomen kansan hyväksi eikä esim. yksityisille terveysjäteille. 

Niin varmasti. Ihan just niin.

Vierailija
56/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aloitus on porvaripropagandaa.

Vierailija
57/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti. Ihan just niin.

No ihan varmasti näin. Eiköhän tämä sama ole lähes jokaisella joka palkkatyössä ja saa pääomatuloja. 

Vierailija
58/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rikkaat eivät osallistu talkoisiin, vaan riistävät kaikki rahat köyhiltä? 

Kumpiko maksaa enemmän tätä Suomi-kakkua? Rikas vai köyhä?

Eli rikkaan pitäisi saada kaikki ilmaiseksi?

Kerro YKSIKIN asia minkä tässä maassa rikas saisi ILMAISEKSI, jota köyhäkin ei saisi. Päinvastoin, joudumme maksamaan kaikesta tuplasti. 

Päivähoito -> ensin veroissa, sitten vielä korotettuina päivähoitomaksuina.
Sairauden hoito -> ensin veroissa, sitten yksityisille lääkäriasemille (tosin minä maksan sen vakuutuksen kautta). 

turvallisuus, ->ensin veroissa, sitten yksityisinä valvontapalveluina

jne. 

Ja kaiken lisäksi maksamme veroina REILUSTI ENEMMÄN kuin oma osuutemme noista kustannuksista on. 

Vierailija
59/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä leikkaan sitten kulutuksesta, kaikki hanat kiinni. Siinähän yrittävät saada taloutta nousuun tyhjästä lompakosta.

Vierailija
60/76 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joka ei osallistu talkoisiin on valtion koneisto itse. Kaikenlaista virastoa viraston päälle ja kaikilla erikoisasiantuntijansa ja ylipäällikkönsä alipäällikköineen. Suomella on hallintokoneiston koko ongelma ja kaikki tietää sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän