Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan miettiä onko enää ilo elää

Vierailija
02.02.2026 |

Koko ajan kurjistetaan kansalaisten elämää. Kaikki energia menee vain hengissäpysymisen ja maksamisen mietintään. Onko tässä mitään järkeä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä haaveilen että joku päivä tulisi joku edes yksi positiivinen uutinen, mutta jatkuvasti jotain paskaa vaan. Loppuisi Ukrainan sota, keksittäisiin parannus syöpään, halpa energianlähde joka ratkaisee sähköpulat tai edes JOTAIN mikä toisi uskoa tähän elämään.

Vierailija
2/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoja energianlähteitä oli, mutta viherpiipertäjät pilasivat kaiken vouhotuksellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiaispulla piristää. 

Vierailija
4/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpoja energianlähteitä oli, mutta viherpiipertäjät pilasivat kaiken vouhotuksellaan.

Suomi on sähkön suhteen omavarainen juurikin vihreän sähköntuotannon takia. Sähkönhinta on ollut jo vuosia kohtuullinen verrattuna muihin Euroopan maihin, jotka yrittävät yhä pärjätä fossiilisilla 

Vierailija
5/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut tässä ihan samanlaisia ajatuksia. Tuntuu, että tästä hirveästä ahdingosta ei ole enää kuin yksi ulospääsy. Se lopullinen.  Siihen kai hallitus pyrkii, että mahdollisimman moni päättäisi päivänsä.

Vierailija
6/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sähkön suhteen omavarainen juurikin vihreän sähköntuotannon takia. Sähkönhinta on ollut jo vuosia kohtuullinen verrattuna muihin Euroopan maihin, jotka yrittävät yhä pärjätä fossiilisilla 

Välillä ollaan omavaraisia kun sattuu tuulemaan kovin :D Mutta kuvittele että piuhat katkastaisiin ulkomaailmaan niin johan oltaisiin nesteessä, ei riitä sähkö.

Vierailija
7/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan jaksaa ja keksiä itselle mielekästä tekemistä. Olen onnekas koska olen saanut pimeitä töitä joten olen hiukan tienannut rahaakin eikä elämä ole kotona möllöttelyä.

Vierailija
8/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut tässä ihan samanlaisia ajatuksia. Tuntuu, että tästä hirveästä ahdingosta ei ole enää kuin yksi ulospääsy. Se lopullinen.  Siihen kai hallitus pyrkii, että mahdollisimman moni päättäisi päivänsä.

Tämä.

Vierailija
9/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sul ollu se rakkaus? Joka rakasti sua. Missä se o ny? Ny o?

Vierailija
10/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä se hallitus on teille tehnyt?

Vierailija
11/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämäkään kauheasti nyt kyllä lämmittäisi jos olisin pörssisähköasiakas.

Vierailija
12/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä paljon iloa. Luonto, vuodenajat jne. Monilla on kivoja ystäviä ja sukulaisiakin. Onhan elämä itsessään ilo.

Vierailija
13/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa Suomessa sähkö maksoi vielä muutama vuosi paljon vähemmän kuin nykyään.

Vierailija
14/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt toi typerä synkistely ja uhriutuminen ja ryhdistäytykää.

Vierailija
15/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuosi sitten vastoinkäymisestä toiseen selvinneenä päätin, että nyt jos tulee vielä yksi vastoinkäyminen, niin sitten vaan luovutan suosiolla. Sitten parin kuukauden päästä meni asunto alta ja yllättäen tulikin helpotus. Pystyi todeta, että enää ei tarvitse jaksaa ja on oikeastaan se ja sama mitä tapahtuu. Voin elää päivä kerrallaan tai vaan luovuttaa, jos siltä tuntuu. Enää ei ole tavoitteita tai unelmia, mutta eipä toisaalta stressiäkään. 

Vierailija
16/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä voi syyttää vain itseään, jos on ottanut sellaisen sopimuksen, mihin ei ole varaa. 

Vierailija
17/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitä voi syyttää vain itseään, jos on ottanut sellaisen sopimuksen, mihin ei ole varaa. 

Mutta väitettiin että ollaan sähköomavaraisia mitä nämä hinnat eivät kyllä todellakaan tue.

Vierailija
18/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tullut viime aikoina vihaisempi, joten menen ihan sillä nyt... Oon kait ollut aina liian mukautuva ja miellyttämisenhaluinen ja kiltti ja luottanut muiden ihmisten hyvyyteen, reiluuteen ja viisauteen liikaa.

En ole elämää iloisena asiana kokenut ehkä koskaan.

Mutta Yhdysvalloissa tapahtunee muutos pian ja niiden sotkuista ehkä opitaan muuallakin.

Putinilta on pian rahat täysin loppu.

Suomessa on vaalit ensi vuonna.

Superrikkaita vihataan yhä enemmän.

Ehkä otan omaksi henkilökohtaiseksi projektikseni empatiakyvyttömien, ilkeiden ihmisten häpäisemisen. Oon aika tehokas ja terävä kun sille päälle satun.

Vierailija
19/19 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei anneta niille sitä iloa. Taistellaan! Näytetään niille, että ette saa meitä lannistumaan. Me äänestetään yhdessä tuo hallitus edustajineen alas. Muistakaa, vaaleihin on enää hiukan yli vuosi! Kammohallituksen aika alkaa hiipua. Mutta se tarkoittaa tosiaan, että äänestämme vaihtoehtoa. Äänestämättä jättäminen on ääni köyhiä kurjistavalle oikeistopolitiikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan