Sisälämpötila näillä pakkasilla?
Paljonko sisälämpötila ne on näillä (-28) pakkasilla? Mikä lämmitys?
Ja jos talossa ne on koneellinen ilmanvaihto niin käyttekö saunassa tai suihkussa kun on kova pakkanen? Mies pelottelee että ilmastointi voi jäätyä jos on paljon kosteutta sisäilmassa.
Kommentit (53)
Makkarissa 15, muualla 20. Kaukolämpö.
14 astetta oli aamulla olohuoneessa, makuuhuoneessa 17. Ulkona oli -29.
Takka+ilmalämpöpumppu ja muutama sähköpatteri.
+24, kerrostalo ja kaukolämpö. Miellyttävän lämmin olla vaikka alasti.
+23 C.
180 neliöinen omakotitalo kiertovesilämmityksellä. Pellettikattila, niin ei tarvitse huolehtia puuta uuniin
Kesät talvet tasainen 21 astetta. Ilmalämpöpumppu ja varaava takka
Minulla 22-24 kun olen kotona. Lattialämmitys yöllä pääosin, takka olohuoneessa, ilp.
Pesukoneet käy halvempina tunteina (yö) Suihkussa käyn kun tarvis on, ei joka päivä, kuumavesiboilerin lämmitys yöllä
21 astetta. Vesi-ilmalämpöpumppu ja ilmalämpöpumppu. Vesipatterit ja osassa taloa (keittiö, 1mh, kodari, kylppäri, wc, sauna) vesikiertoinen lattialämmitys. Koneellinen ilmanvaihto lämmön talteenotolla. Saunassa ja suihkussa käydään ihan normaalisti, eikä ole koskaan ollut mitään jäätymisongelmia. Talo on 70-luvulta. Ulkona juuri nyt -23.
Kunnostettu rintsikka, lattialämmitys sähköllä ja leivinuuni. Lämpö noin 23 -27 astetta, riippuen siitä miten uunia viitsii lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla 22-24 kun olen kotona. Lattialämmitys yöllä pääosin, takka olohuoneessa, ilp.
Pesukoneet käy halvempina tunteina (yö) Suihkussa käyn kun tarvis on, ei joka päivä, kuumavesiboilerin lämmitys yöllä
Pitää lisätä että painovoimainen ilmanvaihto,
Ulkona -21 ja sisällä +26. Asun omassa rivarikaksiossa missä kaukolämpö ja vesikiertoinen lattialämmitys 👍
Vierailija kirjoitti:
Kunnostettu rintsikka, lattialämmitys sähköllä ja leivinuuni. Lämpö noin 23 -27 astetta, riippuen siitä miten uunia viitsii lämmittää.
Sädesieni ja kreosootti viihtyvät hyvin.
Rovaniemi, ok-talo v.74, maalämpö, +22. Kiinteähintainen sähkö.
Kaukolämpö. Sisällä oli 20, mutta koin sen liian kylmäksi ja nostin lämpötilaa 22 asteeseen. Nyt on hyvä.
20-21. Makkarissa vähän vähemmän.
Itselleni paras ympäri vuoden. Talvella lämmitän, kesällä viilennän.
Aamulla oli ulkona pakkasta 25 astetta, sisällä +20. Yleensä sisällä on +19-+21 astetta. Talossamme on monta pönttöuunia, joita lämmitetään päivittäin. Nyt on luonto kauneimmillaa. Aurinko on paistanut pari viikkoa joka päivä. Puissa paksu kuura. Tykkään.
kaukolämpö rivari +21,5 aika tasaisesti koko kämpässä
22,5C kaukolämmöllä lämpiävässä omakotitalossa