Velkaantuneet sarja. Tuntuu, että heidän oma vika
Yks ottanu kymppitonnin häihin.
Toinen tuhlannu rahat huumeisiin.
Kolmas tuhlannu rahat ruokakuljetuksiin.
Ihan ite ovat asiansa sössiny. Turha syyttää muita. Viisas elää sillä rahalla, mitä on eikä ota lainoja tai tuhlaa turhuuksiin.
Kommentit (254)
Jos on velkainen ja köyhä, tarkoittaako se aina, että pitää olla myös ruma?
Mietin onko sillä rikulla joku kehitysvamma kasvonpiirteet erikoiset, pieni leuka, iso otsa sellainen ihmeellinen päänmuoto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan vika
Yhteiskunta pakotti ottamaan häihin ja ruokakuljetuksiin velkaa
No jos yhteiskunta ja Kela ei suostunut niitä kustantamaan niin mitäpä vaihtoehtoja ihmiselle sitten jää.
No ei sitten hankita eikä osteta jos ei ole rahaa. Hyvin yksinkertaista . Kaikkea ei ole pakko olla tai omistaa, jos ei ole varaa.
Minun tuntemat ongelmaksi asti velkaantuneet miehet on tehnyt sitä lähinnä naisen takia. On otettu liian kallis talo heti yhteen mentäessä ja uudehko kaliinpuoleinen auto naisen mieliksi tai jopa tälle oma. Työelämässä oltu vasta vähän aikaa ja heti sillä asenteella että nyt ollaan loppuelämän virassa. Asuntoon tietysti uudet kalusteet velkarahalla.
Sitten alkaa suhde rakoilla ja työtkään ei meinaa luistaa kun lainoista juuri ja juuri selvisi pienellä palkallaan. Nainen hyppää toisen miehen matkaan ja mies tulee irtisanotuksi. Masentuu erosta ja alkaa ryypätä. Lopulta asuu velkaisena kunnan halvimmassa rivitalossa sen takapihala kaljaa siemaillen ja tupakka poltellen. Eikä mikään enää kiinnosta ja mitään ei kannata yrittää kun ulosotto vie ne kuitenkin.
Onneksi itse en yrittänyt hypätä heti koulunjälkeen keskiluokkaisuuteen, eikä puolisokaan sitä vaatinut.
Vierailija kirjoitti:
Mietin onko sillä rikulla joku kehitysvamma kasvonpiirteet erikoiset, pieni leuka, iso otsa sellainen ihmeellinen päänmuoto
Rixun kannattaa satsata seuraavaksi leukaimplanttiin.
Nääkin nussii kun on jänniä ja on tatuointeja ja tupakkia. Mulla meni kyllä moti elämään
Velkaantuneena saa näköjään pilluu pitänee koittaa myös
Mikä noita naisia vaivaa kun tuollaisten kassa pyörivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus nenäleikkaukseen, ihan valtava klyyvari
Vierailija kirjoitti:
Onko velkoja vienyt parilta osallistujalta myös leuat? Ja ehkä jättänyt läjän finnejä korvaukseksi?
Apua😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Mikä noita naisia vaivaa kun tuollaisten kassa pyörivät?
Ne naisetkin on ns elämänkoululaisia.
Noilla velkaisilla on kuitenkin paljon tärkeämpää ja merkityksempää kuin raha. Ne saa säännöllisesti pillua. Olen kyllä hieman kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riku ja se toinen Mika? Kasvonpiirteet kertoo että äiti raskausaikana juonut tai pahimmassa tapauksessa käyttänyt päihteitä, on sen verran erikoiset kasvonpiirteet, vähän kuin Fas piirteet.
Erikoisen " rohkea" repi laskut kameran edessä. " konkurssiin menee nämä, ei kuulu mulle"
Vieläkö joku väittää ettei media harrastaisi mielipiteenmuokkausta? Vai luuletteko että ihan vain sattumalta köyhiä edustamaan valitaan aina sellaisia, joiden toilailuja hetken katsottuaan tekee mieli huutaa TUET POIS! Ja kummasti näitä juttuja tulee aina ennen sosiaaliturvan leikkauksia ;)
Minun mielipiteeni:
- se raksaukko vaatisi päällystakin. On selvästi työkykyinen ja toimintakykyinen, kykenee tienaamaan ja tekemään. Vaatisi napakan vaimon, joka ottaa rahat haltuun ja laittaa äijän tossun alle rahan kanssa. Ei toivoton tapaus.
- Mika on jotenkin rassukka. En tiedä, kuinka kauan uusikaan nainen jaksaa.
- Huumepoika oli surullinen tapaus ja hänen elämänsä on veitsenterällä. Toivottavasti kääntyy paremmaksi.
- se ruokatilausnainen on tyypillinen ruikuttaja. Haloo! Tulee mieleen, että haluaa uhriutua ja valittaa. Puhetta kyllä riittää ja selityksiä. Sellainen itsensä analysoija, joka on analysoi itsensä uhriksi ja sairaaksi.
Sanoisin, että raksatyypillä on eniten toivoa.
Tuo pienileukaisuus - muistaakseni jos sitä esiintyi naisilla, ja yhdistyi pieneen kokoon ja korkeaan ääneen yleensä se oli joku kromosomivaje. Siis ei naisen eikä miehen kromosomit vaan joku välimuoto.
Jos tällä leuattomalla sekavasti käyttäytyvällä (toteaa tilanteensa ja seur. päivänä menee ja ostaa velaksi auton!) Rikulla on kehitysvamma, jos todettaisiin niin saisiko hän velkansa anteeksi?
Jos kehitysvammainen perustaa yrityksen ja käy köpelösti ja hän velkaantuu, voiko hän saada velkansa jälkikäteen anteeksi uuden diagnoosin myötä?
Mitä te saatte tuosta ilkeilystä?
Minulla ainakin löytyy empatiaa ja ymmärrystä näiden tilanteille. Tarvitsisivat apua eivätkä arvostelua. Kenellä mikäkin syy taustalla. Ette ole itse yhtään näitä ihmisiä parempia, vaikka niin erinomaisuudessanne kuvittelette.
Harvoin se yhteiskunnassa on vika, toisin kuin itse oman elämänsä sössineet yrittää väittää.
Onko velkoja vienyt parilta osallistujalta myös leuat? Ja ehkä jättänyt läjän finnejä korvaukseksi?