Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mahtaa johtua kun ilmoittaessani haluavani erota ja mies ei halua, sen sijaan että yrittäisi olla mukava, hän tekee kaikkensa että

Vierailija
02.02.2026 |

asiat olisivat mahdollisimman hankalia. Ilmeisesti hän haluaa rankaista minua hankaloittamalla jokaista päivittäistä asiaa, mutta ei tajua sitä, että kun joudun selviämään kaikesta itse, johtaa se siihen etten todellakaan tarvitse häntä mihinkään. Luulisi että hän haluaisi tehdä tällaisessa tapauksessa itsestään hyvin tarpeellisen minulle sensijaan että tekee itsestään täysin tarpeettoman. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu. Toivoisin asiallisia kommentteja enkä palstan jatkuvaa nais v iha kommentointia. Ja tässä ei ole kyse siitä että mies olisi siksi hankala jotta ottaisin sen eron, vaan hän tosiaan ei halua erota.

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mun exä haukkui ja solvasi mua sekä mulle että kaikille tuttaville, ja samaan aikaan vaati palaamaan kanssaan yhteen. Yritin siltä kysyä, että miksi ihmeessä se haluais olla mun kanssa, kun kerran olen niin kamala ja paha ja hullu. No, hänellä oli tähän ratkaisu - mun pitäis lakata olemasta sellainen ja olla kiltisti hänen kanssaan sellainen kun hän haluaa mun olevan. Sitten olis kaikki hyvin. 

🙄 Miehet, nuo älyn jättiläiset. 

Joissain asioissa kyllä, toisissa ei. Kun katsot ympärillesi, niin näet 99% asioita, jotka joku mies on keksinyt sinun elämääsi helpottamaan. 

Kun puhut miehistä yleistäen, niin annat samalla mahdollisuuden myös naisten yleistämiseen; naiset, nuo huo_rat -tyylisesti. Mieti siis ennen kuin postaat. 

Vierailija
102/125 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitys on tyhmyys ja miehen logiikka.   Melkein sama asia.

Onko samaa sarjaa kuin tyhmyys ja naisen logiikka? Vaikkapa niin, että ensin naiset äänestää puolueita, jotka avaavat rajat kehitysmaalaisille ja sitten jälkeenpäin samat naiset itkee miten kadut, taksit ja yökerhot ovat turvattomia paikkoja ma_mujen ahdistelun takia. Olikos se nyt parisen vuotta sitten kun tilastoihin kirjattiin "uusi ennätysvuosi" ja 52/52  eli ihan jokainen (100%) puskarraizzkauksista eli julkisessa tilassa tapahtuneista rraizzzkauksista oli maah_anmuuttajien tekemiä Helsingissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sanoo haluavansa erota, niin se on sitten siinä se liitto. Miksi naiset eivät ymmärrä, ettei tuollaisen ääneen sanomisen jälkeen ole enää luottamusta. Sehän on käytännössä sama, kuin olisi jäänyt kiinni pettämisestä.

Eiköhän se luottamus ole loppunut jo ennen eron ääneenlausumista. Mies on tehnyt varmaan paljonkin asioita jotka ovat rikkoneet naisen luottamuksen. Mies on se kuka rikkomisprosessin alun perin laittoi käyntiin.

Ei tullut sinulle naisena tietenkään edes mieleen, että jos nainen haluaa erota ja sanoo sen miehelleen ääneen, niin voihan siinä taustalla olla naisen rakastuminen toiseen mieheen. Ei siis välttämättä sen oman miehen väärintekemiset, vaikka nyt ollaankin Vauvalla ja täällä miehet on aina syyllisiä kaikkeen.

Toisaalta miehet, jotka ovat ihastuneet johonkuhun toiseen, eivät myönnä olevansa oikukkaita, mutta toisaalta he toivovat, että ihastuneessa suhteessa olevalla miehellä on muita miehiä vähentämään syyllisyyttäsi.

Vierailija
104/125 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä ei ole nyt muita miehiä, ja sinä vain yrität kääntää huomion pois.

Vierailija
105/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ei ole muita miehiä. Mitta on vaan tullut täyteen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Aloituksen uudelleen luettuani tajusin kirjoittaneeni sen tavallaan väärin. Mies on aina jättänyt minut selviämään kaikesta yksin. Tee vaan itse, tee vaan hokee kuin papukaija kun pyydän apua johonkin. Eli tämä muutos ei ole tullut vasta sen jälkeen kun kerroin haluavani erota. Itse hän on kyllä aina ollut valmis vastaanottamaan apua ja helpotuksia kaikessa. Itse asiassa hän on kahminut kaikki vapaudet ja helpotukset itselleen, siinä kun minulle on jäänyt velvollisuudet. Tekemisiäni hän ei arvosta eikä arvosta naisia ylipäätään. Aloituksessa siis pohdin, että kun tämä vanha vain häntä palvellut konsepti ei toimi ja haluan erota, niin eikö hän sitten voisi muuttaa tapojaan ja tehdä edes pyytäessäni asioita. Kaikkensa tekeminen oli huono ilmaisu, ei hän tee kaikkiaan kuin itseään ajatellen, ei edes lapsiaan ajatellen. Ei hän minua ole valehdellut rakastavansa, hän rakastaa vain itseään. Omaisuus on syy miksi hän ei halua erota. Se on hänelle kaikki kaikessa kun itse taas en niin ole kiintynyt materiaan. Siksi hän onkin sitä mieltä, että yhdessä hankkimamme omaisuus, kuten asunto on vain hänen. Tällaisista lähtökohdista eroneuvottelut ovat äärimmäisen vaikeita. Se on totta että eroon ei tarvita toisen lupaa, mutta myös se on totta että tuollainen tyyppi voi tehdä ja tekee kaikesta äärimmäisen vaikeaa. Kohtuullisuus muita kohtaan on käsite jota hän ei tunne missään asiassa.

Vierailija
106/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ei ole muita miehiä. Mitta on vaan tullut täyteen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Aloituksen uudelleen luettuani tajusin kirjoittaneeni sen tavallaan väärin. Mies on aina jättänyt minut selviämään kaikesta yksin. Tee vaan itse, tee vaan hokee kuin papukaija kun pyydän apua johonkin. Eli tämä muutos ei ole tullut vasta sen jälkeen kun kerroin haluavani erota. Itse hän on kyllä aina ollut valmis vastaanottamaan apua ja helpotuksia kaikessa. Itse asiassa hän on kahminut kaikki vapaudet ja helpotukset itselleen, siinä kun minulle on jäänyt velvollisuudet. Tekemisiäni hän ei arvosta eikä arvosta naisia ylipäätään. Aloituksessa siis pohdin, että kun tämä vanha vain häntä palvellut konsepti ei toimi ja haluan erota, niin eikö hän sitten voisi muuttaa tapojaan ja tehdä edes

Todellisuus nyt vaan on, että parisuhteessa äärimmäisen itsekäs ja hankala ihminen on myös sellainen eroa tehdessä.

Itsekin olen hyvin vaikean eron hyvin vaikeasta ihmisestä joutunut kokemaan. Hän ei lähtökohtaisesti suostunut hyväksymään eroa kuin "meidän yhteisestä päätöksestä" eli olisin hänestä eroon tarvinnut hänen lupansa (itse hän kyllä aiemmin harkitsi ihan itse eroavansa minusta sivusuhdenaisensa vuoksi ilman mitään lupia minulta).

Häntä ei meinannut saada muuttamaan yksin omistamastani asunnosta eilä hän eron jälkeen maksanut enää edes omia ruokiaan vaan loisi tuloillani sängyssä makoillen ja välillä raivoten, jättäen perheen elatuksen, kotityöt ja lastenhoidon täysin minun hoidettavakseni.

Vierailija
107/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeisyys pahenee erotessa. Turhaan mietit tai odotat miehen käyttäytyvän toisin eli paremmin kuin ennen. Pikemminkin pahemmin.

Vierailija
108/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä miettiä, miksi toinen toimii ikävästi, vaan suunnata nyt tulevaisuuteen ja saada ero käytäntöön. Tsemppiä toivoo sulle erittäin hankalasta erosta selvinnyt.

Vierailija
109/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tosiaan enää oikeastaan tarvi arvailla, ap:n isäselivityksen johdosta, miksi mies käyttäytyy nyt erotessa rumasti. Hän nyt vain on syvemmin luonteeltaan ja persoonaltaan sellainen; ikävä ja itsekäs, narsistisia käytösmalleja. Ja motiivi jatkaa liitossa olisi hänellä myös vain taloudellinen ja itsekäs. 

Erossa ja vaikeuksissa tällaisen ihmisen käytös usein eskaloituu entisestään. Mies nyt nimenomaan kostaa ap:lle sitä, että ap ei tee niinkuin mies itsekeskeisesti haluaa ja virheellisesti itsleen oikeuttaa, eli kokee "vääryyttä" perusteetta. Hän ei pysty kunnioittamaan toisen ihmisen rajoja ja päätösvaltaa omaan elmäänsä.

Ei siis kannata odottaa mitään kivaa toimintaa tai luottaa häneen, vaan varautua jatkossakin realistisesti miehen pärseilyyn, suojata selustansa parhaansa mukaan, hankkia tukea (esim. lakiapua, apua omilta läheisiltä). Sekä keskittyä hoitamaan eron käytännön asiat itse mahdollisimman järkevästi ja realistisesti, myös tasapuolisesti huohtien omista oikeuksista. Ihan omasta turvallisuudestakin kannattaa pitää myös tuollaisessa tilanteessa huolta. Tsemppiä.

Vierailija
110/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus: No eipä tosiaan enää oikeastaan tarvi arvailla, ap:n lisäselivityksen johdosta, ...

Vierailija
111/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat miehen aina vaan hankaloittaa elämääsi? Jos olet päättänyt, että haluat erota, niin eikun toimeksi. Laitat eron vireille, hoidat asumis- ym. kuviot omalta osaltasi ja jätät miehen elämään omaa elämäänsä kaikkine hankaluuksineen.

Vierailija
112/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap on laittanut eron vireille vai joko mies on hyväntuulinen ja auttavainen? 

Vierailija
113/125 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Ei ole muita miehiä. Mitta on vaan tullut täyteen kaikkien näiden vuosien jälkeen. Aloituksen uudelleen luettuani tajusin kirjoittaneeni sen tavallaan väärin. Mies on aina jättänyt minut selviämään kaikesta yksin. Tee vaan itse, tee vaan hokee kuin papukaija kun pyydän apua johonkin. Eli tämä muutos ei ole tullut vasta sen jälkeen kun kerroin haluavani erota. Itse hän on kyllä aina ollut valmis vastaanottamaan apua ja helpotuksia kaikessa. Itse asiassa hän on kahminut kaikki vapaudet ja helpotukset itselleen, siinä kun minulle on jäänyt velvollisuudet. Tekemisiäni hän ei arvosta eikä arvosta naisia ylipäätään. Aloituksessa siis pohdin, että kun tämä vanha vain häntä palvellut konsepti ei toimi ja haluan erota, niin eikö hän sitten voisi muuttaa tapojaan ja tehdä edes

Kannustan sua!

Vierailija
114/125 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tosiaan enää oikeastaan tarvi arvailla, ap:n isäselivityksen johdosta, miksi mies käyttäytyy nyt erotessa rumasti. Hän nyt vain on syvemmin luonteeltaan ja persoonaltaan sellainen; ikävä ja itsekäs, narsistisia käytösmalleja. Ja motiivi jatkaa liitossa olisi hänellä myös vain taloudellinen ja itsekäs. 

Erossa ja vaikeuksissa tällaisen ihmisen käytös usein eskaloituu entisestään. Mies nyt nimenomaan kostaa ap:lle sitä, että ap ei tee niinkuin mies itsekeskeisesti haluaa ja virheellisesti itsleen oikeuttaa, eli kokee "vääryyttä" perusteetta. Hän ei pysty kunnioittamaan toisen ihmisen rajoja ja päätösvaltaa omaan elmäänsä.

Ei siis kannata odottaa mitään kivaa toimintaa tai luottaa häneen, vaan varautua jatkossakin realistisesti miehen pärseilyyn, suojata selustansa parhaansa mukaan, hankkia tukea (esim. lakiapua, apua omilta läheisiltä). Sekä keskittyä hoitamaan eron käytännön asiat itse mahdollisimman järkevästi ja

Tämä.

Vierailija
115/125 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP teet nytkin lähes kaiken itse, niin kyllä se eron hakeminenkin onnistuu ilman miestä. Mies on joka tapauksessa hankala. Mitä nopeammin asiat etenee, niin paremmat mahdollisuudet jossain vaiheessa päästä ns. omillesi. 

Nyt kun odotat, asia vaan venyy pidemmäksi. Enkä tarkoita etteikö nyt voi viedä kauan ennen kun tilanne rauhoittuu, mutta jos nyt vain odotat, vie siinä aina vain kauemmin.

Vierailija
116/125 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostooo

Vierailija
117/125 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vain luo ongelmia; hän ei tiedä eikä halua ratkaista niitä. Vaikka et tekisi mitään kotitöiden lisäksi ja delegoisit ne hänelle, hän ei tee niitä hyvin. Hän ei tee näitä asioita itse; hän vain haluaa sinun tekevän ne, ja sitten hän arvostelee sinua armottomasti.

Vierailija
118/125 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sen motiiveilla on? Ukko luiskaan.

Vierailija
119/125 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen käytännön taitonsa ovat jopa vammaisen henkilön tasoa huonommat, mutta hän välittää enemmän siitä, voiko hän voittaa väittelyn kanssasi. Kun hänellä ei ole syytä kieltäytyä tekemästä jotain, tai kun hän tekee jotain väärin ja kieltäytyy myöntämästä sitä, hän käyttää mielellään kaasuvaloefektiä herättääkseen negatiivisia tunteitasi, niin että kun suutut, ongelma siirtyy sinulle.

Vierailija
120/125 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluat keskustella hänen kanssaan vakavasti, hän välttelee ja estää sinua esimerkiksi sanomalla, että olet lihava tai ruma, alkaa arvostella ja pilkata sinua, hyökkää sinua vastaan henkilökohtaisesti ja sepittelee sinusta kaikenlaisia tarinoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi