Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus pyrkii rajaamaan tai estämään kokonaan Coop, Xtra, Pirkka ja muiden halpamerkkien myynnin kaupoissa

Vierailija
02.02.2026 |

https://www.hs.fi/visio/art-2000011773164.html

Köyhien nöyryytys ei ole täydellinen kunnes voi pakottaa heidät ostamaan kalleimmat mahdolliset tuotteet siten ettei raha enää riitä koko kuun ruokiin.

Kommentit (869)

Vierailija
841/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma muistaa hallitusta vielä!

Vierailija
842/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa tuollainen ylhäältä määritelty sääntely jossa hallitus saisi päättää mitä kaupassa myydään. En minä halua elää maassa jossa tavallisen kuluttajan valinnanvaraakin vielä rajoitetaan. Meidän hyvinvointiyhteiskunta on muutamassa vuodessa paskottu leikkauksilla ja veronkorotuksilla. Nyt on sähköhinnat taas pilvissä ja edessäkään ei vaikuta olevan muuta kuin kurjuutta ja ankeutta. VMP.

Hur har du klarat hittills sådana småsaker som att din kvartersaffär inte får ha vin och sprit i sortiment. Dåligt ser det ut att vara med snus med. Bränslena har massiva skatter, mycket mera än el, men ändå gnäller du om elen. Ser du dig lite omkring, begriper du hur begränsat livet är. Trots det är det betydligt bättre än hos grannen i öster.

Reglerna gör bl.a. att köttpriserna är vanvettiga (inklusive stödet till bönderna), sortimentet snävt och att inälvor inte just säljs i affärerna. Visste du att inälvor och kött inte får hanteras i samma utrymmen, trots att allt som slaktades just togs ut ur samma djur? Vilken gård eller viltslaktare har råd med dubbla utrymmen? Detta är bara ett exempel, och all hantering av livsmedel, däribland fisk, är fulla av likadan dyr idioti. För ditt bästa, givetvis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nyt suorastaan ihmetyttää ettei hallituksella ole tärkeämpää tekemistä kuin miettiä mitä ruokamerkkiä ihmiset ostavat kaupasta.

Lär dig skilja på orsak och följd.

Vierailija
844/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.

Ja mitenköhän sinne töihin MENNÄÄN?

Tällä hetkellä työelämä on murroksessa ja paikkoihin on monia satoja hakijoita.

Tajuutko pahvi että se on jo aikamoinen lottovoitto saada työpaikka,  etenkin omalta alalta vaikka olis monta tutkintoa ja vuosikymmenien kokemus??? Myös perus palvelutöihin on kovat  jonot ja hallitus karsii esim. hoitotyön tekijöitä.

Vierailija
845/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä huudetään sähköhinnalle??!! Jokainen on voinut itse tehdä valinnan kummalla hinnoittelumallilla mennään. Mulla on kiinteä ja maksan vuositasolla enemmän ku pörssisähköllä, mut mulle tulee tasaisemmat laskut. Jokainen on tiennyt ton kun on valinnut malia. Jos et ole tiennyt niin on täysin sun tyhmyyttä. Sitä paitsi eiköhän toi meidän sähkö oo vieläkin Euroopan halvinta 

Vierailija
846/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coop on Ranskan valtion tukema merkki. Se tappaa noin 50 suomalaista yritystä vuodessa, Ranska haluaa, että heidän halpatuotteet hallitsevat euroopan markkinoita. Siinä tapetaan elintarviketuotanto kaikkialta muualta euroopasta. 

Vierailija
847/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyrin ostamaan sitten vähemmän. Ostan energiapitoisempaa schaissea ja jatkan vedellä/ suurustan perunajauhoilla. 

Vierailija
848/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä huudetään sähköhinnalle??!! Jokainen on voinut itse tehdä valinnan kummalla hinnoittelumallilla mennään. Mulla on kiinteä ja maksan vuositasolla enemmän ku pörssisähköllä, mut mulle tulee tasaisemmat laskut. Jokainen on tiennyt ton kun on valinnut malia. Jos et ole tiennyt niin on täysin sun tyhmyyttä. Sitä paitsi eiköhän toi meidän sähkö oo vieläkin Euroopan halvinta 

Kiinteät hinnat nousseet niistä 4c hinnoista reippaasti puolella. On mullakin kiinteä hinta. Vituttaa sitä silti maksella, muiden kohonneiden elinkustannusten lisäksi. 

Vierailija
849/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään Coopin tuotteita ei saisi päästää Suomen duopoliin. Se johtaa monopoliin ja myöhemmin hintojen rajuun nousuun. Jos kotimainen tuotanto on tapettu tuossa vaiheessa, ei monopolille voi kukaan yhtään mitään. Monopolissa hinnat ovat maailman korkeimipia, mitä nyt jo duopolissa on nähtävissä. 

Vierailija
850/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coop on Ranskan valtion tukema merkki. Se tappaa noin 50 suomalaista yritystä vuodessa, Ranska haluaa, että heidän halpatuotteet hallitsevat euroopan markkinoita. Siinä tapetaan elintarviketuotanto kaikkialta muualta euroopasta. 

Suomi taas haluaa tappaa kansalaisensa nälkään. Kumpi maa lienee parempi? 

Minä valitsen Ranskan. 

Vierailija
851/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi taas haluaa tappaa kansalaisensa nälkään. Kumpi maa lienee parempi? 

Minä valitsen Ranskan. 

Sinun lapsilla ei sitten ole varaa valita mitään ruokaa tulevaisuudessa, eikä teillä kellään ole enää töitä. Lisäksi koko elintarviketuotanto katoaa Suomesta, koska sinä niin haluat, etkä voi ostaa kotimaista. Onneksi sinunlaisia maantuhoajia ei ole enemmistö. 

Vierailija
852/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei tuoteta kaikkea. Esimerkiksi mitä se hyödyttää että ostanko jotain halpaa tomaattimurskaa vai Muttia? Kumpikaan ei tule Suomesta!

Vierailija
853/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Coop on ruotsalainen. Kummasti ei ole muualla tapa yrityksiä vaikka Coopilla valtavat tavaratalot ja marketit.

Vierailija
854/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-alalla on Suomessa 320 000 työpaikkaa. Nämä työpaikat ovat kaikki uhattuna Coopin sun muiden halpamerkkien johdosta. 

Vierailija
855/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa halpaa tomaattimurskaa ja ettikää näitä halpamerkkejä kaupoista. Älkää itkekö sitten kun nuo 320 000 työpaikkaa katoaa Suomesta. 

Vierailija
856/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) aloittajan viittaama juttu on kotoisin hesarista

2) se juttu on vain hesarin VIP-tilaajille

3) me normaalit ihmiset emme tule koskaan tietämään mitä ideoita niissä sammioissa keitellään emmekä halua tietääkään. Parempi vain olla klikkaamattakaan!

Vierailija
857/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te voitte olla näin kiinnostuneita politiikasta. En ole ikinä äänestänyt enkä tule äänestämään. Jo nuorena päätin että keskityn vain niihin asioihin mihin itse voin vaikuttaa. Suosittelen teillekin, oon omasta mielestäni menestynyt ihan hyvin.

Ei kannata hitsata asioista joihin ei voi vaikuttaa. Ottakaa insesti

Vierailija
858/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääniä sataa lisää SDP:lle.

Ai niille ahdistelijoille ja käpälöijille? En tiiä mikä olis vähiten paha

Vierailija
859/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rahat riitä ruokaan niin sitä voi mennä töihin ansaitsemaan palkkaa. Suomella ei ole varaa ja rahoja ruokkia nykyistä määrää työttömiä ja muita tukia ja kansaneläkettä saavia.

Minä tienaan 3500 ja mies 6000 bruttona. Meillä on kaksi lasta ja ostamme coopia, xtraa ja pirkkaa. Ei riittäisi rahat muuten.

Vierailija
860/869 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kohtuutonta että yritys voi pienemmälleen sanella täysin yksipuoliset ehdot joihin on tartuttava jos mielii saada elantonsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme