Oliko se jesarilla vahvistettu pahvilaatikko🌛 jolla mentiin kuuhun 1960-luvulla tavallinen kaupasta haettu pahvilaatikko
vai oliko esim. kaksinkertaista pahvia vahvikkeena? Kuvissa näyttää ihan tavalliselta.
Harmi että se kuulentoa koskenut ohjemappi on kadonnut niin kuuhun ei enää päästä.
Kommentit (12)
Jeesusteipillä ja sukkahousuilla pääsee kuuhun asti.
Olen rakentamassa samanlaista hökötystä. Yritykseni on lentää sillä Suomen toiselle puolelle, säästyisi matkakulut.
Kuuhökötys on tabu. Keisarin uudet vaatteet-tyyppinen keissi.
Sun pääs on pahvista tehty ja tyhjyyttään kolisee.
Olen käynyt itse katsomassa kuurakettia Floridassa. Havaitsin heti että se oli kuvista poiketen pötköllään.
Ööö, voidaanko vaan olla niinkuin sillä askarrellulla kulissilla oltaisiin käyty kuussa? Muuten menee pikkasen vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ööö, voidaanko vaan olla niinkuin sillä askarrellulla kulissilla oltaisiin käyty kuussa? Muuten menee pikkasen vaikeaksi.
Niinhän siellä käytiin, kuusi kertaa. Peruskoulupudokkaalle sen ymmärtäminen on vaikeaa, otan osaa.
Mahdotonta. Eihän avaruudessa voi edes hengittää!
Siellä on pilkko pimeääkin.
Tätä aihetta on ajateltava salaa..
Se kuulennon ohjemappi oli 1970-luvun lopulla yhden Nasan sihteerin asunnon vinttikomerossa minne se sitten muuton yhteydessä ilmeisesti unohtui eikä ole sen jälkeen löytynyt.
Siellä mapissa on mm. maininta minkämerkiinen nelilaskin oli tietokoneena lennolla.
Siinä oli hyvät tukirakenteet. Seinissä olennaista vain lämpöeristys. Komposiittirakenne mylaria, alumiiniä ja tyhjiötä. Todella ohut. Ei se paljon vaatinut. Optimoivat painoa.
Toinen on että lankapuhelinverkkoa lakkautetaan niin puhelut ei kuuhun onnistu sitten.