Tähän aikaan vuodesta eli talvisin kroppa kaipaa selvästi enemmän lepoa ja ruokaa. Onko teillä muillakin niin? Haluisi olla muumilaaksossa
Minä nukun melkein päivittäin päiväunet nyt tähän aikaan vuodesta. Olo on onnellinen, rauhallinen ja olen täynnä rakkautta mutta kroppa kaipaa lepoa ja rauhaa.
Painon pudotuskin on nyt hidastunut kun tarvitsen enemmän ravintoa.
Onko teillä myös?
Kommentit (8)
Muumilaakso syksyllä ja talvella oli kyllä aika synkkä paikka mikäli viimeisintä kirjaa on uskominen...
Totta, mutta on vaarallista antaa sille perille, ne kerätyt talvehtimisrasvakerrokset eivät itsestään lähde vaikka sää lämpeneekin.
Tekoäly: Kyllä, moni on talvella nälkäisempi. Kylmä sää lisää kehon energiankulutusta lämmöntuotantoon, mikä kasvattaa luonnollisesti ruokahalua
isäksi vähenevä auringonvalo ja pimeys vaikuttavat mielialaan ja energiatasapainoon, mikä voi lisätä tarvetta syödä enemmän, erityisesti rasvaisempia ja hiilihydraattipitoisempia ruokia.
Ja varmaan ne pakkaskilotkin tahtovat pysyvän pesän tehdä ihmsisparalle, eivätkä häviä, vaikka kevät tulee. Eläimille kyllä niin vielä käy.
Vierailija kirjoitti:
Muumilaakso syksyllä ja talvella oli kyllä aika synkkä paikka mikäli viimeisintä kirjaa on uskominen...
Aijaa no en minä sitten.
Näin vain mielessäni ihanan kutsuvan lämpimän muumitalon, jossa tuoksuu muumimamman tekemät hillot, pannukakut ja pataruoat. Muumipeikon joka nukkuu huoneessaan tyytyväisenä. Kaikki on niin seesteistä, rauhallista ja elämää vietetään luonnon rytmin mukaisesti. Ap
Ennen vanhaanhan talvella ja keväällä laihduttiin, kun ruokavarastot alkoivat ehtyä.
Nyt ei sekään enää saa ruuan tarjonnan paljouden takia laihtumaan. Ennen sanottiikin, että kevät keikkuen tulevi, sitä on tulkittu paitsi säiden nopeaksi vaihteluksi myös siihen, että kun ruokaa oli ennen vähän, niin saattoi keikkua myös nälästä.
Joo, kroppa alkaakin sitten muistuttaa muumia.
Jee