Ajatelkaa että ennen noustiin seisomaan kun opettaja tuli luokkaan!
Kommentit (89)
Kannatti nousta, muutoin tuli kauheet huudot ja myönnettäkööt, että ainakin meidän alaluokilla oli opettajattarena sellane h itleri, että sitä ei tehny mieli suututtaa. Luokka hiljeni heti kun se korotti hieman ääntään. Hiiren hiljasta tuli ku veitsellä leikaten. Karttakepillä se osotteli sieltä luokan edestä uhkaavasti. 80-90 lukujen puoliväliä suunnilleen. Se opettaja oli pelottava.
Se oli kivaa ja tyylikästä. Lapsenakin siinä tunsi osavansa jo vähän toimia sivistyneesti aikuisten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän piti kiittää opettajaa ruokailun jälkeen ruuasta. Ei se opettaja sitä ruokaa ollut tehnyt, mutta sitä siitä kiitettiin...
Meillä sentään kiitettiin Jeesusta. Kiitos Jeesus ruuasta, aamen!
Voi viddu. Meillä ei.
Ne oli ihania aikoja. Sitten kaikki lähti menemään alas.
Vierailija kirjoitti:
Byhyy
Tässä taas yksi Suomen yhteiskunnan tulevaisuuden toivo 😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Ne oli ihania aikoja. Sitten kaikki lähti menemään alas.
Ei kaikki kuitenkaan.
Häh, eikö kouluissa enää tehdä niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byhyy
Tässä taas yksi Suomen yhteiskunnan tulevaisuuden toivo 😂🤣
Eläkeikä lähestyy mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän piti kiittää opettajaa ruokailun jälkeen ruuasta. Ei se opettaja sitä ruokaa ollut tehnyt, mutta sitä siitä kiitettiin...
Voi viddu. Meillä ei.
Voi viddu kun kiittäisitkin edes joskus jostakin!!
Vierailija kirjoitti:
Kannatti nousta, muutoin tuli kauheet huudot ja myönnettäkööt, että ainakin meidän alaluokilla oli opettajattarena sellane h itleri, että sitä ei tehny mieli suututtaa. Luokka hiljeni heti kun se korotti hieman ääntään. Hiiren hiljasta tuli ku veitsellä leikaten. Karttakepillä se osotteli sieltä luokan edestä uhkaavasti. 80-90 lukujen puoliväliä suunnilleen. Se opettaja oli pelottava.
Luokassa oli silloin työrauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Byhyy
Tässä taas yksi Suomen yhteiskunnan tulevaisuuden toivo 😂🤣Eläkeikä lähestyy mulla.
Siis tuon Byhyy kommentit kirjoitit kohta eläkeiässä? Otan osaa 💔
Mä muistan kuinka luokassa aamulla seistiin pulpettien vieressä ja yhteen ääneen huudettiin HYVÄÄ HUOMENTA, OPETTAJA!
Kyllä olen kiittänyt. Mitä se nyt tähän ketjuun liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1960-luvulla.
Opettajille niiattiin.
Ja pojat pokkas...
Nykyään opettaja on se joka nöyristelee. Hyvä että oppilaan ovat alkaneet näyttämään kaapin paikan sillä opettajat ovat luulleet olevansa jotain kersantteja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen kiittänyt. Mitä se nyt tähän ketjuun liittyy?
Mutta en jumalaa tai jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi viddu. Meillä ei.
eikö ensin rukoiltu siunausta tyyliin Siunaa Jeesus ruokamme aamen ja ruokailun päätteeksi tuo kiitos ?
Kyllä. Steiner-koulussa noustiin ylös. Kättelyjono, aamuruno ja voimisteluliikkeitä. Joskus juoksua tai muuta. 80-luku ja vähän 90.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaista vaadittaisiin nykyään, siitä tulisi myrsky ja Fat Diarra olisi vaatimassa kys opettajan eroa.
Pötyä.
Persujen laardipersepennut ei jaksa nousta seisomaan kun jäävät jumiin tuolin ja pöydän väliin.
Olin peruskoulussa 2000-luvulla ja muistan että silloin vielä noustiin ylös pulpetista kun opettaja tai rehtori tuli ovesta, mutta ei kuitenkaan ihan aina. Riippui kai opesta.