En ole uskaltanut laittaa takkaan tulta, että ei tule häkää
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä tai esittää tyhmää.
Esittää, se nyt on ihan selvä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt takkaa ja sitä ei ole käytetty tänä talvena, kun sain talon syksyllä.
-ap
Että hajooko piippu???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä tai esittää tyhmää.
Esittää, se nyt on ihan selvä.
En ole tyhmä. En vaan halua kuolla. Elämäni olen kerrostalossa asunut.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa häkämittari.
Täytyykö olla takan vieressä ja makuuhuoneessa? Vai montako?
-ap
Niin. En edelleenkään tiedä. Kuinka kauan takkaa kuuluu polttaa? Kauanko itse poltatte?
Tämän co2 asian oppii kokeilemalla. Sitten kun ei enää aamulla herää, niin liian aikaisin laittoi illalla pellin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Niin. En edelleenkään tiedä. Kuinka kauan takkaa kuuluu polttaa? Kauanko itse poltatte?
Haloo?
Ap, kutsu apuun joku, joka on lämmittänyt takkaa/ saunan kiuasta7 jotain muuta puuta polttavaa lämmityslaitetta. Ei se takan lämmitys tosin mitään rakettitiedettä ole. Mummokin sen osaa. Puut takkaan, pelti auki ja sytytyät tulen ja annat palaa, kunnes jäljellä on musta hiillos. Pelti kiinni, ja siinä se. Ja jos et tiedä, mikä pelti on, soita piirinuohoojalle tai naapurille ja pyydä, että tulee näyttämään
Vierailija kirjoitti:
Ap, kutsu apuun joku, joka on lämmittänyt takkaa/ saunan kiuasta7 jotain muuta puuta polttavaa lämmityslaitetta. Ei se takan lämmitys tosin mitään rakettitiedettä ole. Mummokin sen osaa. Puut takkaan, pelti auki ja sytytyät tulen ja annat palaa, kunnes jäljellä on musta hiillos. Pelti kiinni, ja siinä se. Ja jos et tiedä, mikä pelti on, soita piirinuohoojalle tai naapurille ja pyydä, että tulee näyttämään
Kauanko pitää polttaa?
Mitäs sitten hiileille pitää tehdä? Annatteko olla ja poltatte lisää vaan?
-ap
Niin. Minähän se tyhmä olen kun en vaan laita takkaa päälle ja tapa itseäni kun en osaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten hiileille pitää tehdä? Annatteko olla ja poltatte lisää vaan?
-ap
Turha hiiltyä pikku asioista.
onko sulla Fahrenheit 451?
On yksi valkoisten kirjoittamista roskakirjoista ja tulisi kaikki lukematta polttaa
Jos sinulla ei ole mitään kokemusta takan poltosta niin parempi ensimmäisellä kerralla tehdä se jonkun kanssa yhdessä joka on tottunut takkaa polttamaan. Hän osaa kertoa missä on pelti ja kokeilla vetoa yms. Hän osaa antaa sinulle juuri sinun takkaan sopivat ohjeet. Jos takkaa ei ole poltettu pitkään aikaa niin polttaminen pitää aloittaa varovaisesti parilla klapilla ettei vaurioita takkaa tai hormia. Vetokin voi olla aluksi aika surkea joten se voi vaatia kikkailua.
Kaunako pitää polttaa? no tietenkin niin kauan, että jäljellä opn vain mustuvia hiiliä. Aikaa mahdoton sanoa, koska ajan pituus riippuu siitä, kuinka paljon puita polttaa. Mutta jos tuollaista on kysyttävä, suosittelen että topdellakin pyydät jonkun nyttämän asian ihan käytännössä. ja nuohoojan osoitteen löytää googlettamalla
En ole koskaan käyttänyt takkaa ja sitä ei ole käytetty tänä talvena, kun sain talon syksyllä.
-ap