Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee aina pois kun tulee riita

Vierailija
01.02.2026 |

Kertokaa kokemuksianne.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööööööö ei suostu kuuntelemaan mun huutoa, karjuntaa ja itkemistä ööööööö

ap

Vierailija
2/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista kertakaikkiaan. Mistä riitelette? Minkä ikäisiä olette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt teineistä kysymys? 

Vierailija
4/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että mies aloittaa riidan ja samantien poistuu paikalta.

Vai sinäkö ryhdyt tivaamaan ja kiukkuamaan ja fiksu mies tajuaa, että hullujen kanssa ei kannata keskustella?

Vierailija
5/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on parempi ottaa aikalisä jos ei muuten pysty keskustelemaan rakentavasti. Ei se ole keskenkasvuista tai lapsellista, se on aikuismaista ja kypsää. 

Vierailija
6/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjumista ei tarvitse kenenkään kuunnella. Opetelkaa sopimaan erimielisyydet aikuisella tavalla. Tuo sinun tapasi ei ole yhtään sen kypsempi kuin miehesi tapa.

Vierailija
7/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein kun lähtee. Riitele ihan itseksi.

Vierailija
8/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kiihtyneessä tilassa, etkä pysty asiallisesti aikuisen lailla keskustelemaan ongelmasta ja sen ratkaisusta, niin on viisasta että toinen lähtee pois ja antaa tilanteen rauhoittua. Tuskin sinä yksin jäät karjumaan ja kiljumaan kun kohde poistuu.  Eikä kumpikaan tule kiivastuksissaan sanoneeksi ja tehneeksi lisää tarpeetonta vahinkoa harkitsemattomuuttaan. Ratkaisu on siis sekä välitöntä että pitkän aikavälin etua palveleva. Mies on viisas, suhteen tukipilari.

Vierailija
9/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aiempi kommentoija ei todellakaa ollut ap. Kyseessä melki viiskymppinen ukko. Riidat aiheutuu usein hänen omasta itsesäätelykyvyn puutteesta. Eilinen jostain lapsen tekemisistä, joihin en itse liittynyt millään tavalla, enkä osallistunut heidän väliseen keskusteluun. Hän tuli mustasukkaiseksi, kun lapsi tuli syliini. 

AP

Vierailija
10/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa tapella tai väitellä. Poistun ja odotan pölyn laskeutumista.

M42

Vierailija
11/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamakuningatar pahoittaa mielensä jos ei saa yleisöä draamalleen.

Vierailija
12/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kuuntelee vaiti ja antaa minun kertoa oman näkemykseni, sen jälkeen hän kysyy, että oliko tuossa kaikki ja ryhtyy tekemään jotain muuta. Jos yritän jatkaa, mies ryhtyy taas kuuntelemaan ja lopuksi kysyy, että joko nyt sait kaiken sanottua, ihan rauhallisena taas palaa tekemään jotain itselleen mukavaa ja minä jään ilman lohtua ja hyvittelyä järkyttävän riidan jälkeen. Ei auta itku, ei ovien paiskominen.

Vierailija
13/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistyypistä kiinni. Joittenkin on pakko saada vuodattaa kaikki että asia saadaan käsiteltyä. Miehet yleensä eivät kuulu tähän porukkaan.

Vierailija
14/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kuuntelee vaiti ja antaa minun kertoa oman näkemykseni, sen jälkeen hän kysyy, että oliko tuossa kaikki ja ryhtyy tekemään jotain muuta. Jos yritän jatkaa, mies ryhtyy taas kuuntelemaan ja lopuksi kysyy, että joko nyt sait kaiken sanottua, ihan rauhallisena taas palaa tekemään jotain itselleen mukavaa ja minä jään ilman lohtua ja hyvittelyä järkyttävän riidan jälkeen. Ei auta itku, ei ovien paiskominen.

Kuulostaa ikävältä. Ei selvästi osaa tehdä itsereflektointia. AP

Vierailija
15/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies toimii ihan oikein. En tosin tiedä miksi hän jaksaa edes katsella moista.

Vierailija
16/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on vakaa ja tasapainoinen. Miksi sinua harmittaa se etkä ole tyytyväinen, ettet saa provosoitua huonoon käytökseen tai tartutettua omaa pahaa vointiasi toiseen lapsellisella riehumisella? Olisit onnellinen moisesta helmestä.

Vierailija
17/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampi ihminen toimisi noin, olisi perheväkivaltaa paljon vähemmän.

Vierailija
18/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla järkevä veto. Jos olet niin ärsyttävä etkä yksinkertaisesti kuuntele ja provosoit niin ainoa optio joka ei äidy väkivaltaiseksi on poistuminen tilanteesta.

Vierailija
19/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni nainen hakee riitaa ja nauttii siitä?

Vierailija
20/21 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen kanssa kannata riidellä, miksi edes vaivaudut? Minä lähinnä naureskelen miehen taipumukseen valittaa joskus. Huumorilla vaan eteenpäin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän