Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatka-aika 3t 15 min, kulut 550 e kk

Vierailija
31.01.2026 |

Olen 10 v lapsen yh. Sain karenssin te toimistosta kun en mennyt haastatteluun työpaikkaan joka sijaitsee 110 km päässä, työmatka-aika min 3 t 15 min päivässä, klo 8 vuoroon meno lähtö 4.55 kotoa (seuraavalla junalla ei ehtisi) 5 eri kulkuvälineellä (bussi, juna, toinen juna, bussi). Kyseessä päiväkotityö. Matkat joutusin kulkemaan kaukojunalla ja 2000 e nettopalkasta menisi  550 e kk työmatkakuluihin. Kuumottaisi myös kotiinpaluu illalla, kuinka pitkään lapsi olisi aina yksinään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille tullut karenssi vaikka olette selvittäneet tilanteen?

Vierailija
2/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimeetä touhua. Ei ole virkamiehillä mitään kosketusta ja ymmärrystä reaalimaailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et muuta lähemmäksi työpaikkaa?

Vierailija
4/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia stressaa niin paljon etten saa syötyä ja nukuttua, ei ole voimia mihinkään. Lähinnä tuntuu että joku löi avokämmellä naamaan, henkisesti siis. Helmikuun vuokrasta en pysty maksamaan kuin osan.

T: ap

Vierailija
5/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset parempaa. Ihan hyvällä omallatunnolla voit jättää tollaiset matkustussekoilut väliin vaikka karenssia saakin.

Vierailija
6/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap et muuta lähemmäksi työpaikkaa?

Kyseessä 5 kk sijaisuus, työ olisi alkanut seuraavalla viikolla. 2 kk irtisanomisaika asunnossa ja lapsen koulu jne tällä toisella paikkakunnalla. Aloitti juuri uudessa koulussa vuodenvaihteessa ennen tätä juttua. 

Vierailija
7/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei olisi  varaa maksaa 2 kk ajan kahden asunnon vuokraa 2000 e kk nettopalkasta...enkä voi muuttaa aina lapsen koulua tai muuttaa puolen vuoden välein.

Vierailija
8/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia stressaa niin paljon etten saa syötyä ja nukuttua, ei ole voimia mihinkään. Lähinnä tuntuu että joku löi avokämmellä naamaan, henkisesti siis. Helmikuun vuokrasta en pysty maksamaan kuin osan.

Eihän tuo voi olla mahdollista!!!!!! Kai tuossa pitää ajatella myös lapsen hyvinvointia.

Vierailija
9/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hullu kauas töihin tukkii, viisas köyhtyy kotonaan !"  ( wanha wiisaus )

Vierailija
10/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä kun toimeentulotuki muuttuu maaliskuussa niin että sitä voidaan leikata 50% jos saa karenssin. Nyt te toimiston virkailija lohdutti minua sanomalla että "voit hakea toimeentulotukea". Niin voin onneksi kun en omista mitään mutta mietin jos olisi joku mökki tms muuta vähäistä varallisuutta... lapsilisä, elatustuki ja asumistuki riittävät vuokraan ja jäisi 50 e meille kahdelle kuukaudeksi jos en saisi tt tukea. Nyt hain sitä mutta joutuuhan sitä odottamaan yli 7 päivää

Vierailija
11/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo voi olla mahdollista!!!!!! Kai tuossa pitää ajatella myös lapsen hyvinvointia.

No näin se nyt menee. Laitoin juuri toimeentulotukihakemuksen mutta sitä joutuu odottamaan. Pakko valita niin että maksan vuokrasta pienen osan,loput elastustuesta ja lapsilisästä jätettävä ruokaan jne. Asumistuki tulee maanantaina mutta kattaa vuokrasta vaan alle puolet.

Vierailija
12/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele enää uutisia joissa kerrotaan lapsiperheiden asunnottomuudesta. Minä en ole koskaan elämäni aikana jättänyt vuokraa maksamatta. Nyt on tilanne tämä. 

Vierailija
13/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kk sijaisuuteen päiväkodissa ei löytynyt tekijää lähempää, vaan työtä tarjottiin 110km päässä asuvalle ap: lle? Nyt ei kuulosta ihan uskottavalle tämä tarina. 

Vierailija
14/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5kk sijaisuuteen päiväkodissa ei löytynyt tekijää lähempää, vaan työtä tarjottiin 110km päässä asuvalle ap: lle? Nyt ei kuulosta ihan uskottavalle tämä tarina. 

Minä itse hain avoimen haun kautta tuonne toiseen kaupunkiin jo lokakuussa töihin päiväkoteihin. Silloin hain sinne myös opiskelemaan, en  päässyt ja unohdin koko työnhaunkin. Tammikuun alusta soitettiin että pääsetkö seuraavalla viikolla töihin. Kun en päääsyt sinne opiskelemaan niin edes alkanut muuttoa järjestämään eikä työstä kuulunut mitään kuin vasta tammikuun alussa. Minulla on erilaista kokemusta siitä työstä ja sitä vaaditiin tähän minulle tarjottuun työhön. Se oli oma moka kun kerroin virkailijalle tarjouksesta, luulin ettei mitään seuraisi kun työmatkat olisivat yli 3 tuntia päivä. Väärässä olin.

Vierailija
15/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä että aina hävettää jutella te toimiston virkalilijan kanssa sen 3 kk välein kun kyselee kuulumisia ja olin iloinen tuosta mahdollisuudesta. Tavallaan "ylpeä" kun jotain tarjottiin ja tyhmänä siitä kerroin...

Vierailija
16/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö lähempää samaa työtä, luulisi alalla olevan kuitenkin tarvetta? Yleensä heti työllistyy, entä jos itse yrität vaikka kaupungilta kysellä päiväkodeista jne.

Vierailija
17/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö lähempää samaa työtä, luulisi alalla olevan kuitenkin tarvetta? Yleensä heti työllistyy, entä jos itse yrität vaikka kaupungilta kysellä päiväkodeista jne.

En ole saanut omalta paikkakunnalta töitä enkä lähempää naapurikaupungeista. Siksi olinkin tosi yllättynyt tuosta tarjouksesta. Olen hakenut töitä aktiivisesti koko ajan jo 1,5 v. Opinnot jäivät sairauden vuoksi kesken josta paranin mutta ovat vanhentuneet. 

Vierailija
18/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkan vielä että aina hävettää jutella te toimiston virkalilijan kanssa sen 3 kk välein kun kyselee kuulumisia ja olin iloinen tuosta mahdollisuudesta. Tavallaan "ylpeä" kun jotain tarjottiin ja tyhmänä siitä kerroin...

Jäikö tarinasta kertomatta kuitenkin jotain?

Vierailija
19/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työllisyystilanteessa luulisi, että lähempääkin löytyisi työntekijä päiväkotiin eikä ap olisi ainoa mahdollinen henkilö.

Vierailija
20/21 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö tarinasta kertomatta kuitenkin jotain?

? Näin se meni. En tiedä mitä vihjailet? Olen kertonut tästä monille eikä kukaan meinaa uskoa todeksi. Hyvä kun itsekään. Sen opin etten kerro enää mitään virkailijalle kun soittaa.