Rikosilmoitus miesystävästä
Nyt viisaat naiset ja miehet, kysyn teiltä mielipiteitä, mitä mun kannattaisi tehdä.
Lyhyesti;
Olin tansseissa miesystävän kanssa. Oli kivaa siihen asti, että hän tanssista innostuneena päätti vääntää käsiäni. Mietin rikosilmoituksen tekoa. Mitä itse tekisit?
Lisätietoa.
Meillä oli käden toistemme käsissä, siinä vastakkain tanssittiin. .
Ensin väänti äkillisesti oikeaa kättäni minusta katsoen oikealle, sitten vasenta kättä vasemmalle, ja taas oikeaa kättä oikealle.
Ensinnäinen vääntö oli voimakkain.
Irrottauduin hänestä ja käsiin sattui ihan hirveästi.
Täytyy lisätä että minulla on nivelreuma. Käsieni liikkuvuus on pienempi kuin terveellä ihmisellä.
En halunnut enää tanssia hänen kanssaan ja jonkin ajan kuluttua lähdimme.
Tämä tapahtui perjantai-iltana. Käsi oli kipeä ja turvonnut viikonlopun(enemmän kuin muuten)
Käsituki auttoi hieman. Menin ma töihin.
Tiistaina olin sairaslomalla, käsi oli pahentunut fyysisessä työssä.
Muuten olin viikon töissäni.
Pikkuhiljaa kädet paranivat, noin kuukausi siihen meni.
Miesystävä suuttui kun olin vihainen jutusta vielä seuraavana päivänäkin.
En voinut mitään sille että olin kiukussa hänelle, ja aiheesta.
Minua loukkasi eniten hänen ymmärtämättömyytensä ja typerä, lapsenomainen riehumis-innostuksensa joka johti tähän huonoon lopputulokseen.
Mielipiteitä, ja tekisitkö itse rikosilmoituksen???
Kommentit (33)
Mies oli yllättynyt kun irrottauduin ja sanoin että käsiin sattuu, ja tarkastin käsiäni.
minulla meni tanssimis fiilis.
Hän oli vain yllättynyt koko asiasta.
No ei kai se häneen ollut sattunutkaan nii.
Kokeileppa miten käsi taipuu. Käden saa nyrkkiin ja suoraksi. Ranne taipuu edestakaisin, ei sivulle.
Hän väänteli käsiä niin että kipu tuntui erityisesti ranteessa ja juuri vinottain eli vääntö oli juuri siihen suuntaan mihin ranne ei taivu.😞
Tiedän, selitys voi olla vähän sekava, pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ihmeessä. Nauravat sinut ulos poliisilaitokselta.
Riskinä on myös psykiatriseen hoitoon ohjaus.
Näinkö sinne pääsikin? Kättä vääntämällä🤯 kannattaa kuuluttaa kaikille niillekin jotka jonottavat paikkaa sinne 👍🏻
Trolli, jos totta, niin mene poliisille, mutta aika lapsellinen asia, tuo nyt ei ole ollut tarkoituksellista pahoinpitelyä, jätä mies, jos noin paljon moinen asia vaivaa, en väheksy kipujasi, ajattelen ihan maalaisjärjellä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee mitään tuomiota.
Ei menisi läpi edes lievänä pahoinpitelynä.
Vierailija kirjoitti:
Mies oli yllättynyt kun irrottauduin ja sanoin että käsiin sattuu, ja tarkastin käsiäni.
minulla meni tanssimis fiilis.
Hän oli vain yllättynyt koko asiasta.No ei kai se häneen ollut sattunutkaan nii.
Kokeileppa miten käsi taipuu. Käden saa nyrkkiin ja suoraksi. Ranne taipuu edestakaisin, ei sivulle.
Hän väänteli käsiä niin että kipu tuntui erityisesti ranteessa ja juuri vinottain eli vääntö oli juuri siihen suuntaan mihin ranne ei taivu.😞
Tiedän, selitys voi olla vähän sekava, pahoittelut.
Joo on vähän sekava.
Mutta yhtäkaikki, jos mies ei ollut pahoillaan tuollaisesta, niin suhdetta ei todella kannata jatkaa. Ei tule olemaan pahoillaan jatkossakaan silloin kun aihetta olisi yms. Välittävä ihminen reagoisi toisella tapaa; jos toiseen sattuu, niin hyvä tyyppi kokee ja näyttää myötätuntoa.
Oon joskus saanut fyysistä ja kipeää vahinkoa mieskaverilta. Mulle toimiva fysiikka on ihan kaikki kaikessa, pidän liikunnalla huolta mielenterveydestäni.
Mä olen kyllä antanut tulla ihan täyslaidallisen ja selväksi miehelle, että ei ole millään tavalla ok ja miten paljon se vaikuttaa elämään.
Sitä ukkoa voi oikeasti nolottaa, että on satuttanut sua ja tuo suuttuminen on joku defenssimekanismi kun on vaikea myöntää virhettään ja kun ei osaa asialle mitään tehdä. Tai sit se on vaan piittaamaton ksipää. Oikea mies olis myöntänyt virheen, pyytänyt aidosti anteeksi ja katunut asiaa.
Kuukausi toipumista kuulostaa kohtuuttomalta. Oli vahinko tai ei, niin sä kuitenkin jo mietiskelet saattaakohan mies vahingoittaa sua myöhemminkin. Kannattaako?
Ootko miehelle sanonut mitä mietit? Jos kerrot asiat kuten ne on ja mitä oot mietiskellyt ja se suuttuu niin laita luiskaan. On varma, että kaikissa konfliktitilanteissa tuommoiset ihmiset heittäytyy marttyyriksi ja kuitataan erimielisyydet suuttimella, jolloin mitään ei saa ikinä selvitetyksi.
Sä kyllä kuulostat vähän sekopäältä itsekin mutta kuka tahansa olis äkäinen jos on toisen ajattelematomuudwn takia kuvissa viikkotolkulla.
"Oikea mies olis myöntänyt virheen, pyytänyt aidosti anteeksi ja katunut asiaa."
Tässäpä se olennaisin.
Nyt voi tehdä valintaa siitä, haluaako jatkaa pitkän kaavan kautta huonossa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tanssiliikkeet olivat sinulle liian rajuja, mutta hänellä ei ollut vahingoittamistarkoitusta? Jos näin on, kyseessä ei ole rikos.
Nuo eivät olleet mitään tanssiliikkeitä nuo käsieni vääntelyt.Mutta hän innostui tekemään omia tanssikuvioitaan ja tässä lopputulos. Ei ollut vahingoittamistarkoitus, todellakaan hänellä. Ei vaan älynnyt mitä voi tehdä ja mitä ei. Hän ei ole käynyt tanssikurssia tai ollut muutenkaan paljoa tansseissa.
Pelkään sitä että jos en tee rikosilmoitusta, niin hän jatkossa voi tehdä jonkun vastaavan jutun.
Siis oikeasti nyt!
Rikosilmoitus -> mies ei halua sen koommin nähdä sinua silmissään.
Yksinkertaisempaa on säästää kaikkia ja yhteiskunnan varoja (poliisityö) ilmoittamalla miehelle, että et halua tavata enää.
Rikosilmoitus tuskin johtaisi tuomioon, koska ei tarkoituksellista väkivaltaa vahingoittamismielessä.
Jos tekee rikosilmoituksen (minusta ei kannata), niin mahdollinen rikosnimike voisi olla vammantuottamus. Se ei johdu tahallisuudesta, mutta toisaalta vamman pitäisi olla "ei-vähäinen".
"Vammantuottamus on rikos, jossa syyllinen aiheuttaa huolimattomuudellaan toiselle vakavuudeltaan ei-vähäisen ruumiinvamman tai sairauden."
(Mikä on ei -vähäinen?)
"Huolimattoman toiminnan ja aiheutuneen vamman tai sairauden välillä on kuitenkin oltava syy-yhteys, jotta kyseessä olisi rangaistava vammantuottamus. Aiheutuneen seurauksen on täten pitänyt aiheutua huolimattomasta menettelystä. Mikäli huolimattomuudella aiheutettu ruumiinvamma tai sairaus on ainoastaan vähäinen, ei vammantuottamuksesta rangaista."
(Reuman ehkä katsottaisiin vaiukuttaneen seurausten vakavuuteen.)
Jos aiot erota niin tee ihmeessä jo siltä tuntuu. Ei se tietenkään tarkoita että asia mihinkään etenisi, mutta jos se tuo itsellesi mielenrauhan. Jos taas haluat jatkaa suhdetta, niin ei ehkä kannata?
Eroa nyt hyvä nainen, jos tuollaisia mietit. Jos mies ei kerran pysty ottamaan sinua asianmuaisesti huomioon, ettekä pysty keskutelemaan asioista ja ongelmista. Ei tuollaisella suhteella ole mitään edellytyksiä toimia, ja sinun siinä väkisin roikkua. Suhde ei ole vielä edes kauaa mukasi muutenkaan kestänyt!
Rikosilmoitukseen silti ei ole mielestäni oikein perusteita, koska teko ei mukaasi ollut mitenkään tahallinen. (Saatat myös vähätellä reumasi vaikutuksia seurauksiin.) Oikeuslaitos ei ole miehen kouluttamista varten paremmaksi ja fiksummaksi poikaystäväksi.