Turvaruoka???
Ihan ihmeellinen keksintö! Analogia, siis analogia, on sama kuin huumeiden käyttäjien käyttöhuoneissa; ongelmaa ei haluta ratkaista vaan pitkitetään ongelmaa.
Ja tiedoksi, vähemmän sivistystä saaneille tieto, että analogia ei merkitse näiden kahden ongelman riippuvuutta toisistaan.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten asia liittyy sinuun?
Jos liittyisi eli olisit asianosainen, et tekisi typeriä aloituksia.
Autistina syön mitä syön ja en syö mitä en syö. Onneksi olen jo aikuinen, enkä ole kenenkään päsmärin määräysvallan alla.
En vähättele sairauttasi. Mutta ilmeisesti sinä itse maksat kulusi; sinulla on täysi oikeus syödä mitä haluat. Niin tekee kaikki muutkin. Aivan eri asia on, että yhteiskunta lähtee mukaan "turvaruokaan" ja maksaa sen kulut! Ratkaisu ei edistä ongelman ratkaisua!
Autismi ei ole sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää ettet edes yritä ymmärtää millaista on elää niin hankalien aistien kanssa että ruoka aiheuttaa kipuun verrattavaa oloa.
Silloin ihminen tarvitsee lääketieteellistä apua!
Juuri siitä on kyse. Turvaruualla estetään osastohoidot.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille tulee kausia kun ruoka ei tahdo maistua tai syövät vain tiettyjä ruokia. Pääasia on että syö elääkseen.
On täysin lapsikohtaista se syy nirsoudelle, useimmiten vaihe menee ohi mutta on myös lapsia joilla on ongelmia ja niihin kannattaa puuttua kotona jotta voitaisiin parantaa sitä elämänlaatua.
Kukaan ei ole nälkään kuollut, sen takia, että kaalilaatikko tai kanaviilokista ei ole tykännyt. Se ruoka alkaa kummasti maistumaan, kun on tarpeeksi nälkäinen. Se, että jokainen asia siloitellaan ja tarjotaan erityiskohtelu tekee sen, että lapsesta kasvaa täysin mahdoton aikuinen.
Itse olin nirso lapsi. Varmasti osin aliravittu. Aikuisenakin ennemmin näen nälkää kuin syön ei-mieluisaa ruokaa. Ei autismia.
Mielestäni kouluruoka voisi olla vaihtelevampaa ja parempaa ihan kaikille lapsille. Lisää valikoimaa jne. Olisin valmis vaikka maksamaan tästä.