Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ihminen, jolla joulufiilikseen pääseminen

Vierailija
30.10.2023 |

vaatii erityistä virittäytymistä vai valtaako joulutunnelma mielesi enemmän ja enemmän, mitä lähemmäksi joulua tullaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen joulufiiliksen vasta sukulaisten luona jouluaattona. Se sitten vie moneksi päiväksi, ehkä viikoksi mennessään.

Vierailija
2/11 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet lapsi ole, niin joulumieli tulee joulua itse tekemällä. Lapsille tekåhdään kaikki valmiiksi, myös joulutunnelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee joulufiilis jo pelkästään kauppojen joulusuklaa-lavoista 🤶

Vierailija
4/11 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulufiilis tulee viinapullosta.

Vierailija
5/11 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule joulufiilistä, en vietä joulua.

Vierailija
6/11 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joulukuun alkupuolella tulee ihan itsestään. Tänään mietin jo hiukan joululahjoja. Muutama on jo valmiina. 

Vierailija
7/11 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulufiilis syntyy muistoista, lauluista, elokuvista ja miksei myös valokuvista. Kaikki nämä yhdessä tietysti joulun tuoksujen ja koristellun kodin, kynttilöiden ja tunnelmoinnin kanssa. Eli viimeistään joulun lähestyessä joulufiiliksen voi myös itse synnyttää näin. 

Joulun tuloa voi myös ennakkoon vaikka kuinka aikaisin fiilistellä päivän "sinisinä hetkinä" oikeilla kynttilöillä ennen valojen sytyttämistä, pihatulilla hämärässä illassa ja jouluun kuuluvien tuoksujen ennalta-"nauttimisella", jos haluaa. Esimerkiksi vaikka paistaa pienen piparkakkutaikina-annoksen, ihan vain tuoksujen ja aromien vuoksi ja omaksi ilokseen, jne.

Ja sitä varsinaista joulufiilistä ovat sitten lahjojen teot, niissähän koko ajan ajatellaan sitä ihmistä, joka lahjan jouluna saa. Joululaulujen soidessa keksitään tapoja ilahduttaa toista ja mietitään samalla joulun aaton ja joulupäivien viettoa ennen ja nyt. Muistelua ja valmistautumista.

Vierailija
8/11 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk,  tavarajuhla.

Vierailija
9/11 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulufiilis tulee joulun tekemisestä eli vähitellen. Yleensä se tunnelman luonti alkaa itsenäisyyspäivänä ja jatkuu siitä sitten jouluun asti. Joskus jos ennen joulua sattuu jotain surullista, en välttämättä pysty pääsemään joulutunnelmaan lainkaan.

Vierailija
10/11 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes hae mitään joulufiiliksiä. Samanlaisia päiviä ne on yksinäiselle kuin muutkin. Ehkä on vaan vielä yksinäisempi.

Vierailija
11/11 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lähemmäs joulu tulee, sitä enemmän se alkaa ärsyttää ja ahdistaa. Kaikki se kamala muovikrääsä ja kaupallinen sonta mitä ihmiset haalii. En vietä joulua, enkä yritäkään saada siitä hyviä fiiliksiä. Pelkkää rahastusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän