Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiot kasvattaa tänä vuonna? 🌱

Vierailija
31.01.2026 |

Aloitan itse paprikan kylvämisellä, kaikki muu on vielä suunnittelematta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vuosituhannen vaihteessa joku viisasteli ettei raha puissa kasva. Siihen hamppua kasvattava tuttu heitti että ei niin se kasvaa pensaissa. Kyllä se nauratti ja oltiinhan me niin sanotusti vaikutuksen alaisina. 

Vakavasti puhuen omaan käyttöön kasvattajilta ruinataan että myy edes vähän. Tiedän kun joskus kasvatin ja tuomari sanoi ettei niin saa tehdä. 

Juuri pienen kuvion puukaupan 30tonnilla hyväksyneenä sanoisin, että kyllä se raha todellakin puissa kasvaa!

Metsän lisäksi (tulossa keväällä sellainen 5000 kuusen- ja männyntainta istutettavaksi) aion kasvattaa niittykukkia ja puutarhavadelmaa. Omenoita ja muita marjapensaita on jo, niille ei tarvitse tehdä mitään kasvatustoimenpiteitä.

Vierailija
22/23 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuussa laitan tsinnian ja samettikukkien siemenet multaan verannalle.  Istutan taimet huhtikuussa ulos. Tämä etelä-suomessa. Joka vuosi on tullut valtava määrä kukkia. Riittää jopa leikkokukiksi. Olen toiminut näin 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilen omenapuun  kasvattamista siemenestä.

Tiedäthän että se ei ole sitten enää sama lajike.

Ja tiesitkö että omenapuut ovat yleensä vartettuja, eli varsinainen lajike ei mene juureen saakka. Juuristo on kestävämpää sorttia.

Eli pelkkä lajike, vaikka juuret tekeekin, tuskin talvehtii

Mulla oli yli 15v vanha siemenestä kasvatettu omenapuu kunnes laitettiin takka puiksi ja tuli herkullisia omenia. Siemen oli jonkun ulkomaisen omenan siemen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän