Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin tarvitset lääkäriä enemmän kuin puolentoista vuoden välein?

Vierailija
31.01.2026 |

Tarkoitan niin että käyt itse vastaanotolla. Reseptit saa yleensä uusittua netin kautta.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän hoitoon.

Minulla on kyllä myös erilaisia tulehduksia etc useamman kerran vuodessa.

Vierailija
62/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Käyn lääkärissä niin harvoin että kun viimeinen menin, lääkäri ihmetteli kun minusta ei löydy mitään tietoja. Kerroin että johtuu varmaan siitä kun en sairasta mitään. Ajattelin että on hyvä käydä kerran 30 vuoteen. 

Samoin. Kun tuli tenniskyynärpää, kävin ekan kerran että saisin lääkärintodistuksen työpaikalle ja reseptin kipulääkkeille, ei löytynyt mitään terveystietoja. No sitten työnantaja teetti tosi kattavan terveystarkastuksen ja nyt on ainakin Terveystalolla jotain historiaa. On tietoja varmaan jossain ja löytynee jos kyselisi.

Miksi sinulle ei ole tehty työhöntulotarkastusta? Lakisääteinen asia aina työsuhteen alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi tarvinnut lääkärillä käyntiä 2010. Tällä hetkellä olen 51 vuotias.

Vierailija
64/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Käyn lääkärissä niin harvoin että kun viimeinen menin, lääkäri ihmetteli kun minusta ei löydy mitään tietoja. Kerroin että johtuu varmaan siitä kun en sairasta mitään. Ajattelin että on hyvä käydä kerran 30 vuoteen. 

Samoin. Kun tuli tenniskyynärpää, kävin ekan kerran että saisin lääkärintodistuksen työpaikalle ja reseptin kipulääkkeille, ei löytynyt mitään terveystietoja. No sitten työnantaja teetti tosi kattavan terveystarkastuksen ja nyt on ainakin Terveystalolla jotain historiaa. On tietoja varmaan jossain ja löytynee jos kyselisi.

Miksi sinulle ei ole tehty työhöntulotarkastusta? Lakisääteinen asia aina työsuhteen alussa.

Monessa paikassa se ei ole pakollinen. Säästösyistä ne ovat usein hoitajan tekemiä.

Vierailija
65/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkäri tarkastuksessa viimeks intissä, nyt oon 62 v ja ottanut tässä välillä koronarokotteet 2 kpl. Siinä mun lääkärikertomus

Ootko ollut työtön koko ajan, intistä asti 62 vuotiaaksi? Edes hammaslääkärissä että ole käynyt koko aikana?  Yleensä ainakin työnantaja haluaa ja järjestää terveystarkastuksen. 

Ei meillä järjestetä kuin tulotarkastus. 

Meillä on työhöntulotarkastuksen lisäksi isompi tarkastus (hoit.+lääk.) 5 vuoden välein.  Muistaisin että se olisi lakisääteinen mutten ole satavarma.

Vierailija
66/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä lääkäriä tarvitsee tarpeen mukaan. Toisilla se tarve on useammin kuin toisella ja siihen on erilaisia syitä kuten sairastuminen tai jokin vamma. Eikä se kyllä mikään kehumisen asia ole kun sanoo ettei ole käynyt lääkärissä 30 vuoteen. Ei silloin kyllä se oma terveys paljoa kiinnosta.

Vierailija
67/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvä käydä lääkärissä kerran vuodessa tekemässä terveystarkastus ja verikokeet, vaikka ei olisikaan mitään ilmeisiä vaivoja. Monet sairaudet on helpompi hoitaa, kun ne havaitaan varhaisessa vaiheessa.

Tämä olisi hienoa, jos vaan on mahdollista. Nykyään mahdollista vain yksityislääkärien kautta. Ihmettelen miinusäänien määrää. 

Vierailija
68/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvä käydä lääkärissä kerran vuodessa tekemässä terveystarkastus ja verikokeet, vaikka ei olisikaan mitään ilmeisiä vaivoja. Monet sairaudet on helpompi hoitaa, kun ne havaitaan varhaisessa vaiheessa.

Tämä olisi hienoa, jos vaan on mahdollista. Nykyään mahdollista vain yksityislääkärien kautta. Ihmettelen miinusäänien määrää. 

Kyllä minä käyn joka vuosi kunnallisella terveystarkastuksessa ja verikokeissa. Pameja en saa uusittua kannan kautta, niiden kanssa joutuu käymään kerran vuodessa sanomassa moi.

Vierailija
69/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä kannata. Riskinä ylihoitaminen ja turha huoli. Eikä niistä perus verikokeista niin paljoa hyötyä ole. Monissa muissa tutkimuksissa on myös haittoja kuten röntgenissä. Tuollaiset vuosittaiset terveystarkastukset terveille ihmisille on vain yksityisten lääkäriasemien keksimä rahastustapa.

Sä ottaisit kokovartaloröntgenin joka vuosi? EIhän tollasesta ollut mitään puhetta.

Vierailija
70/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään ihmistä joka tekisi noin. 

Ainakin koulutettujen ja varakkaiden ihmisten keskuudesta, vuosittainen terveystarkastus on enemmän sääntö kuin poikkeus. Koulutus tuo usein mukanaan parempaa ymmärrystä terveyden ja ennaltaehkäisevän hoidon merkityksestä ja sen vaikutuksista elämänlaatuun ja työkykyyn ja varakkailla ihmisillä on toki myös enemmän resursseja käyttää yksityisiä terveyspalveluja. 

Jos mulla olisi varaa yksityiseen, kävisin joka vuosi itsekin. Ennakointi on fiksua.

Vierailija
71/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä käyn joka vuosi kunnallisella terveystarkastuksessa ja verikokeissa. Pameja en saa uusittua kannan kautta, niiden kanssa joutuu käymään kerran vuodessa sanomassa moi.

Maakunnissa pääsee terveysasemalle terveenäkin. Helsingissä ei pääse edes keuhkokuumeessa.

Vierailija
72/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä tiedät ette sairasta josset käy lääkärissä joten et käy labroissakaan.

Sairauden huomaa ensimmäisenä oireina, ennen kun se yleensä näkyy veriarvoissa esim. väsymys, kutina.jne. 

Höpö höpö monella on täysin oireeton korkea verenpaine, diabetes, kolestroli jne

Entä sitten?!

Oireeton sairauskin on sairaus joka tekee tuhojaan. SItä sitten!

Vierailija
73/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkäri tarkastuksessa viimeks intissä, nyt oon 62 v ja ottanut tässä välillä koronarokotteet 2 kpl. Siinä mun lääkärikertomus

Ootko ollut työtön koko ajan, intistä asti 62 vuotiaaksi? Edes hammaslääkärissä että ole käynyt koko aikana?  Yleensä ainakin työnantaja haluaa ja järjestää terveystarkastuksen. 

Ei meillä järjestetä kuin tulotarkastus. 

Meillä on työhöntulotarkastuksen lisäksi isompi tarkastus (hoit.+lääk.) 5 vuoden välein.  Muistaisin että se olisi lakisääteinen mutten ole satavarma.

Yötyötä tehdessä tarkastukset on useammin ja töissä missä työstä voi aiheutua terveydelle haittaa. Tarkoitus on ehkäistä työstä aiheutuvia terveyshaittoja ja säilyttää työkyky.

Vierailija
74/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa tämä todennäköisesti muuttuu oireelliseksi. Aikaisella puuttumisella voidaan helpommin estää sitä, että tilanne ei karkaa kokonaan käsistä myöhemmin.

Entä sitten?!

No yleensä ihmiset haluavat olla mieluummin terveitä kuin kipeitä. Jos ei ollenkaan välitä terveydestään niin silloin tuo kuulostaa jo aika pahalta masennukselta johon siihenkin toki kannattaisi hakea apua.

No yleensä ihmiset haluavat olla mieluummin terveitä kuin kipeitä. Jos ei ollenkaan välitä terveydestään niin silloin tuo kuulostaa jo aika pahalta masennukselta johon siihenkin toki kannattaisi hakea apua.

Ei se, että ei rampaa lääkärillä tarkoita, että elää epäterveellisesti, verenpaine, kolesteroli, yms pysyy balanssissa elintavoilla.

Mutta nythän oli kyse siitä, että verenpaine, kolesteroli jne eivät ole pysyneet balanssissä henkilö tiedä sitä (koska ei ole mennyt lääkäriin), eikä voi täten korjatakaan asiaa. 

Olisit siis mieluummin sairas tietämättä sitä kuin sairas tietäen ja hoitaen ja lopulta parantuen? Ok.

Vierailija
75/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairauden huomaa ensimmäisenä oireina, ennen kun se yleensä näkyy veriarvoissa esim. väsymys, kutina.jne. 

Höpö höpö monella on täysin oireeton korkea verenpaine, diabetes, kolestroli jne

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ollut pari vuosikymmentä ja kaikki oireet mitä mulla on, yritetään laittaa sen piikkiin. Vasta toissa vuonna esim tutkittiin ferritiini ja se oli aivan liian alhainen. Nyt kun olen syönyt lisärautaa vuoden, olen kuin uusi ihminen, vaikka arvot on vieläkin vähän alhaiset.

Vierailija
76/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireista? Eihän sairauksia tarvitse itse keksiä, eikä siihen lääkärin apua tarvitse, vaan ne tulee jos on tullakseen.

Vierailija
77/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kävin kolmisen kertaa (+verikokeet, ekg) epämääräisten oireiden takia, joita ei tunnistettu vaihdevuosiksi ennen kuin itse tajusin.

Vierailija
78/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakisääteisen työhöntulotarkastuksen tekee terveydenhoitaja. Vain jos hoitaja havaitsee jotain, se ohjataan lääkärille.

Vierailija
79/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itsellä oli vaarallisen korkea verenpaine mistä olin täysin tietämätön. Toinen asia oli korkea kolesteroli. Väsymys tai kutina taas ei ole välttämättä oire mistään sairaudesta. 

Vierailija
80/93 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mennä sanomaan. Lääkärin palveluita tarvitsin viimeksi 4,5 vuotta sitten. Ei sen puoleen en asu suuremmassa kaupungissa niin ei täällä enää ole mitään lääkäripalveluita vaikka tarvitsisin kun ne palvelut on keskitetty ainoastaan suurempien kaupunkien asukkaille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä